Garmin

Topic gesloten, alleen lezen

158 berichten ...

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: WimL op 2018-09-18 13:03:58

[=Alexander post_id=489146 time=1537176534 user_id=64] Ik heb het weer werkend op mijn 820. Eerst alle segmenten verwijderd op de 820 en een willekeurig segment tot favoriet gemaakt om synchronisatie van segmenten opnieuw te forceren. Vervolgens zowel de 820 als 520 weer moeten synchroniseren en daarna werkte het weer.
Heb jij nog een abonnement op Strava? Ik kwam er net achter dat toen mijn premium abonnement stopte ook de live segments niet meer werkten.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Alexander op 2018-09-18 13:07:53

[=WimL post_id=489164 time=1537268638 user_id=40437]
[=Alexander post_id=489146 time=1537176534 user_id=64] Ik heb het weer werkend op mijn 820. Eerst alle segmenten verwijderd op de 820 en een willekeurig segment tot favoriet gemaakt om synchronisatie van segmenten opnieuw te forceren. Vervolgens zowel de 820 als 520 weer moeten synchroniseren en daarna werkte het weer.
Heb jij nog een abonnement op Strava? Ik kwam er net achter dat toen mijn premium abonnement stopte ook de live segments niet meer werkten.
Ik ben Summit-lid zoals dat tegenwoordig heet.

De 520 is de laatste tijd wel irritant traag met synchroniseren via Garmin Connect op mijn smartphone en blijft steeds halverwege steken.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Garmin

door: WimL op 2018-09-18 16:21:59

[=Alexander post_id=489165 time=1537268873 user_id=64]

De 520 is de laatste tijd wel irritant traag met synchroniseren via Garmin Connect op mijn smartphone en blijft steeds halverwege steken.
Dan denk ik dat als je geen abonnement meer hebt het niet meer werkt. Overigens vraag ik mij af of Strava hiermee de boot niet gaat missen, in Garmin Connect zijn alle gegevens vrij (gratis) te zien.
Synchroniseer je die 520 via bluetooth? Mijn 810 via bluetooth werkt ook (vrijwel) niet, doe het voorlopig maar met een kabeltje aan de mac.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Alexander op 2018-09-18 16:40:20

[=WimL post_id=489173 time=1537280519 user_id=40437]
[=Alexander post_id=489165 time=1537268873 user_id=64]

Dan denk ik dat als je geen abonnement meer hebt het niet meer werkt. Overigens vraag ik mij af of Strava hiermee de boot niet gaat missen, in Garmin Connect zijn alle gegevens vrij (gratis) te zien.
Synchroniseer je die 520 via bluetooth? Mijn 810 via bluetooth werkt ook (vrijwel) niet, doe het voorlopig maar met een kabeltje aan de mac.
Zelf denk ik ook dat het niet echt handig is van Strava indien Live Segmenten alleen werkt als je een Summit-lid bent.

Ik synchroniseer na mijn rit inderdaad middels bluetooth waarbij ik merk dat het allemaal vlotjes gaat als ik bluetooth na mijn rit aan zet maar ik dus problemen heb ik als voorafgaand aan de rit mijn smartphone koppel aan de 520. Het is nogal erg handig als de rit meteen gesynchroniseerd wordt als je klaar bent met de rit....maar dan moet het natuurlijk wel werken. Dit gaat dan wel weer goed met de 820...

Na het fietsen hang ik de fiets in de schuur en eens in de week gaat de fietscomputer mee naar binnen om de batterij op te laden en dan kopieer ik ook meteen alle FIT bestanden naar mijn laptop.

Het zou kunnen dat ik op dit moment wellicht te veel segmenten als favoriet heb staan waardoor de synchronisatie wat meer tijd nodig heeft om alle segmenten bij te werken. Volgens Strava schijnt het nogal erg belangrijk te zijn dat mijn 520/820 up-to-date is met tijden van anderen....Zelf ben ik enkel geïnteresseerd in het segment zelf en qua tijden enkel in mijn eigen snelste tijd. Strava echter ziet het graag als competitie naar de eerstvolgende snellere tijd van iemand die je volgt. Volkomen bizarre functionaliteit naar mijn mening.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Garmin

door: WimL op 2018-09-19 10:01:52

[=Alexander post_id=489175 time=1537281620 user_id=64] Zelf denk ik ook dat het niet echt handig is van Strava indien Live Segmenten alleen werkt als je een Summit-lid bent.

Ik synchroniseer na mijn rit inderdaad middels bluetooth waarbij ik merk dat het allemaal vlotjes gaat als ik bluetooth na mijn rit aan zet maar ik dus problemen heb ik als voorafgaand aan de rit mijn smartphone koppel aan de 520. Het is nogal erg handig als de rit meteen gesynchroniseerd wordt als je klaar bent met de rit....maar dan moet het natuurlijk wel werken. Dit gaat dan wel weer goed met de 820...

Na het fietsen hang ik de fiets in de schuur en eens in de week gaat de fietscomputer mee naar binnen om de batterij op te laden en dan kopieer ik ook meteen alle FIT bestanden naar mijn laptop.

Het zou kunnen dat ik op dit moment wellicht te veel segmenten als favoriet heb staan waardoor de synchronisatie wat meer tijd nodig heeft om alle segmenten bij te werken. Volgens Strava schijnt het nogal erg belangrijk te zijn dat mijn 520/820 up-to-date is met tijden van anderen....Zelf ben ik enkel geïnteresseerd in het segment zelf en qua tijden enkel in mijn eigen snelste tijd. Strava echter ziet het graag als competitie naar de eerstvolgende snellere tijd van iemand die je volgt. Volkomen bizarre functionaliteit naar mijn mening.
Ik heb het idee dat het ook nogal van een of ander in je apparatuur afhangt.
Ik heb een Edge 810 met BT en een Nokia 3 telefoon, het is mij tot op heden nog nooit gelukt om de Edge aan de Nokia te koppelen, ze zien elkaar gewoon niet. Zet ik mijn Tacx Flux met BT aan, ziet die Nokia hem gelijk.
Gebruik ik een Motorola 5 telefoon dan koppelt de Edge zonder problemen.

Ik moet zeggen dat sinds ik niet om de paar honderd meter een signaal op de Edge krijgt dat er weer een segment begint wel prima is, heb al de grootste moeite om de links tegen het verkeer in rijdende elektrische fietsen te ontwijken.
Verder vind ik het ook meer dan prima om mijn eigen progressie te meten op bepaalde segmenten, dat er iemand een half uur sneller gereden heeft interesseert mij niet zo.

Maar goed dit gaat een beetje off topic en lijk mij meer iets voor een ander topic :-)

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Alexander op 2018-09-19 11:05:59

Even weer OT.

De power-off is sinds een tijdje anders bij de 820. Als je nu kort drukt dan gaat de 820 naar sleep mode, en dat kost nogal de nodige accu als je tegelijk bluetooth hebt aan staan. Je moet nu de power toets een paar seconden indrukken en dan voor power-off kiezen. Bij een volgende keer dat je de power button kort indrukt gaat de 820 dan ook weer naar power-off.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Garmin

door: Ronald op 2020-06-16 00:36:20

Mijn edge 705 wilde maar niet stuk. Nu is er eindelijk iets kapot, nl het rubber aan de zijkant zodat hij niet meer waterdicht is. Tijd voor een nieuwe dus. 🥳

Wat verklaart het absurde prijsverschil tussen de Edge Explore (209 euro) en de Edge 1030 (449 euro)?

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: who cares op 2020-06-16 08:02:53

[=Ronald post_id=497443 time=1592260580 user_id=14]

Wat verklaart het absurde prijsverschil tussen de Edge Explore (209 euro) en de Edge 1030 (449 euro)?
https://www.bikevision.nl/versus/garmin-edge-explore-vs-garmin-edge-1030/

Verschillen

Boven = Xplore
Onder = 1030
Hoogte

5,8 cm
11,4 cm

Breedte

11,4 cm
5,8 cm

Diepte

1,5 cm
1,9 cm

Gewicht

0,123 kg
123 g

Kleur

Meerkleurig
Zwart

Waterbestendig

Ja

Ja

IP-certificering

IPX7
IPX7

Waterdichtheid

Waterdicht
Spatwaterdicht

Scherm
Schermdiagonaal

3 inch
3,5 inch

Resolutie hoogte

400 pixels
470 pixels

Resolutie breedte

240 pixels
282 pixels

Kleurenscherm

Ja

Ja

Reflectie scherm

Anti reflecterend
Anti reflecterend

Achtergrondverlichting scherm

Ja

Ja

Touchscreen

Ja

Ja

Navigatie
Navigatie mogelijk (fiets)

Ja

Ja

Invoermethode route

GPX bestand inladen, Invoer op toestel, Routes inladen
GPX bestand inladen, Invoer op toestel, Routes inladen, Waypoints

Type navigatie aanwijzing

Afslag voor afslag, Routelijn
Afslag voor afslag, Routelijn

Gebruiksmodus

On-road
Off-road, On-road

Alternatieve routes

Ja

Ja

Trackback-functie

Ja

Ja

Verrassende route

Ja

Ja

Gesproken aanwijzingen

Nee

Ja

GPS-sensor

Ja

Ja

GLONASS

Nee

Ja

Livetracking

Ja

Ja

Kompas

Ja

Ja

Kaarten
Geïnstalleerde kaarten

Ja

Ja

Kaartdekking

Europa
Europa

Geïnstalleerde landen

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland
Andorra, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Slowakije, Spanje, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland

Kaartmateriaal uitbreidbaar

Ja

Ja

Gratis kaartupdates

Ja

Ja

Nuttige plaatsen

Ja

Ja

Periode van gratis kaartupdates

Levensduur van apparaat
Levensduur van apparaat

Verrassende route

Ja

Ja

Connectiviteit
Compatibel met besturingssysteem

niet van toepassing
Android, Windows Phone, iOS

Compatibel met smartphone / apps

Ja

Ja

Compatibel met apps

Strava
Strava, Strava Cycling, TrainingPeaks

Toont smartphone berichten

Ja

Ja

Bluetooth

Ja

Ja

Wifi ingebouwd

Ja

Ja

ANT+

Ja

Ja

Live Strava

Nee

Ja

Trainingsfunctionaliteiten
Hartslagsensor

Los verkrijgbare borstband
Los verkrijgbare borstband

Cadanssensor

Ja, los verkrijgbaar
Ja, los verkrijgbaar

Snelheidssensor

Ja, los verkrijgbaar
Ja, los verkrijgbaar

Vermogensensor

Nee
Ja, los verkrijgbaar

Intervaltraining

Nee

Ja

Bewaar koersen

Ja

Ja

Elektronisch schakelsysteem

Nee

Ja

Hoogtemeter

Ja

Ja

Type hoogtemeter

GPS
Barometrisch

Calorieteller

Ja

Ja

Rondeteller

Ja

Ja

Stopwatch

Nee

Ja

Temperatuursensor

Ja

Ja

Integratie Shimano DI2 schakelsysteem

Ja

Batterij
Oplaadbare accu/batterij

Ja

Ja

Indicator van batterij-niveau

Ja

Ja

Nieuwe poll opvoeren

who cares

Garmin

door: Alexander op 2020-06-16 08:42:14

Er zijn ook nog alternatieven zoals de 530 en de 830.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Garmin

door: Ronald op 2020-06-16 08:48:18

Belangrijkste verschil voor mij - althans dat dacht ik - is de batterij duur. 12 uur vs 20 uur. Of dat het grote prijsverschil rechtvaardigt? Maar door je overzicht vraagtekens ten aanzien van de vermogensfuncties. Ergens anders las ik dat de Explore ook gewoon was aan te sluiten op een vermogensmeter. Maar volgens dit overzicht niet?? Heeft ie misschien minder of geen functies mbt vermogen? Dan zou het een nogo zijn.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Ronald op 2020-06-16 08:57:47

[=Alexander post_id=497445 time=1592289734 user_id=64] Er zijn ook nog alternatieven zoals de 530 en de 830.
Heb je dan geen leesbril nodig?

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Harm Jan op 2020-06-16 09:05:00

[=Ronald post_id=497446 time=1592290098 user_id=14] Belangrijkste verschil voor mij - althans dat dacht ik - is de batterij duur. 12 uur vs 20 uur. Of dat het grote prijsverschil rechtvaardigt? Maar door je overzicht vraagtekens ten aanzien van de vermogensfuncties. Ergens anders las ik dat de Explore ook gewoon was aan te sluiten op een vermogensmeter. Maar volgens dit overzicht niet?? Heeft ie misschien minder of geen functies mbt vermogen? Dan zou het een nogo zijn.
Ik weet niet hoe vaak jij nog op een mountainbike zit? Maar met de 1000 ben ik erg blij dat ik ook in het bos op de kaarten hier en daar een paadje kan zien.

De Explore lijkt dit niet te kunnen, de 1030 wel.

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

Garmin

door: Alexander op 2020-06-16 09:34:20

[=Ronald post_id=497447 time=1592290667 user_id=14]
[=Alexander post_id=497445 time=1592289734 user_id=64] Er zijn ook nog alternatieven zoals de 530 en de 830.
Heb je dan geen leesbril nodig?
Eerder een veraf-bril ;-)

Het ligt er aan hoeveel gegevensvelden je op het scherm zet, mijn ervaring is dat je het beste verschillende schermen kunt definiëren met zeg eens 7 velden per scherm. Op het vlakke ben je in andere velden geïnteresseerd dan tijdens het klimmen.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Garmin

door: Thierry le Brun op 2020-06-16 10:02:07

[=Alexander post_id=497449 time=1592292860 user_id=64] Op het vlakke ben je in andere velden geïnteresseerd dan tijdens het klimmen.
Tijdens het klimmen ben ik vooral geïnteresseerd in de omgeving 😉

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Garmin

door: Alexander op 2020-06-16 10:09:33

[="Thierry le Brun" post_id=497450 time=1592294527 user_id=92]
[=Alexander post_id=497449 time=1592292860 user_id=64] Op het vlakke ben je in andere velden geïnteresseerd dan tijdens het klimmen.
Tijdens het klimmen ben ik vooral geïnteresseerd in de omgeving 😉
Nog meer reden voor niet al te veel velden op je scherm ;-)

Hoe groter het scherm, de meer je wilt tonen...

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Garmin

door: Ronald op 2020-06-16 11:33:34

Inmiddels wat beter ingelezen. De explore is idd niet geschikt voor communicatie met vermogensmeter. Dan is de 530 ook ivm batterijduur denk ik toch het beste nu voor mij qua prijs/kwaliteit.

Thnx.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: gios op 2020-06-16 12:07:23

[=Ronald post_id=497452 time=1592300014 user_id=14] Inmiddels wat beter ingelezen. De explore is idd niet geschikt voor communicatie met vermogensmeter. Dan is de 530 ook ivm batterijduur denk ik toch het beste nu voor mij qua prijs/kwaliteit.

Thnx.
Wat ben je toch een verstandige jongen. Ik heb ook de 530 8) ;-) Heel tevreden over.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: vinc op 2020-06-16 19:47:27

Ik heb ook een 530, prima ding. Maar ik zie dat vandaag de 130 Plus is gelanceerd dus als je een compactere unit wil...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Pino op 2020-06-16 20:01:57

Als je maar kunt zien hoe ver je gesprongen bent!
:D

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: Ronald op 2020-07-29 10:03:25

De grote Garmin storingsellende is een soort van voorbij. Bij het synchroniseren worden de ritten wel geupload naar Garmin Connect, maar wat nog niet werkt bij mij is het plaatsen van routes in de 530 die ik in garmin connect heb gezet. Is dat bij anderen ook zo of doe ik iets verkeerd?

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: who cares op 2020-07-29 11:15:26

[=Ronald post_id=497992 time=1596009805 user_id=14] De grote Garmin storingsellende is een soort van voorbij. Bij het synchroniseren worden de ritten wel geupload naar Garmin Connect, maar wat nog niet werkt bij mij is het plaatsen van routes in de 530 die ik in garmin connect heb gezet. Is dat bij anderen ook zo of doe ik iets verkeerd?
Je klikt de route aan , rechts heb je 5 tekens staan , rechtse is voor exporteer je file . Klik op welke je wilt , open de lokatie van de file en plaats hem in de new files.

Nieuwe poll opvoeren

who cares

Garmin

door: Ronald op 2020-07-29 11:43:49

Ok, thnx, maar ik bedoel dat het niet automatisch gaat bij het synchroniseren.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: ROnbrug op 2020-07-29 12:10:20

[=Ronald post_id=497996 time=1596015829 user_id=14] Ok, thnx, maar ik bedoel dat het niet automatisch gaat bij het synchroniseren.
Lukt bij mij ook nog niet vanuit Connect.

Nieuwe poll opvoeren

Garmin

door: who cares op 2020-07-29 13:26:10

[=ROnbrug post_id=497997 time=1596017420 user_id=39430]
[=Ronald post_id=497996 time=1596015829 user_id=14] Ok, thnx, maar ik bedoel dat het niet automatisch gaat bij het synchroniseren.
Lukt bij mij ook nog niet vanuit Connect.
Bij mij ook niet hoor , daarom een weggetje om.

Nieuwe poll opvoeren

who cares

Garmin

door: MEG op 2020-07-29 19:45:56

Ik heb begrepen dat het wel een week kan duren voordat alles weer normaal synchroniseert omdat ze een enorme achterstand hebben. Ik doe het voorlopig ook handmatig

Nieuwe poll opvoeren

158 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging