12 augustus: Drie provinciën tocht vanaf Weesp

Topic gesloten, alleen lezen

16 berichten

door: Proeme op 2023-07-10 23:53:48

Even gekeken welke toertochten ik kan fietsen in mijn vakantie.
Ik heb de Drie Provinciën Toch in mijn agenda gezet. 12 augustus en voor mij is Weesp dan de logische startplek. Afstand: 130km

https://www.fietssport.nl/toertochten/54604/drie-provincientocht-2023

Wie heeft er zin om mee te gaan? Geen TGV-tempo :wink: :roll:

Proeme

door: Harm Jan op 2023-07-11 12:01:08

Ik zet hem met potlood in de agenda

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Harm Jan

door: Pino op 2023-07-11 16:31:27

Jammer, buurt BBQ. De enige dag in het jaar dat ik probeer sociaal te zijn.

Pino

door: Harm Jan op 2023-07-26 23:03:02

Deze mag wel met pen

Harm Jan

door: Proeme op 2023-07-27 08:56:14

[="Harm Jan" post_id=506132 time=1690405382 user_id=2640] Deze mag wel met pen

ha, leuk!

Proeme

door: Harm Jan op 2023-08-09 11:39:10

[=Proeme post_id=506061 time=1689026028 user_id=40100] Even gekeken welke toertochten ik kan fietsen in mijn vakantie.
Ik heb de Drie Provinciën Toch in mijn agenda gezet. 12 augustus en voor mij is Weesp dan de logische startplek. Afstand: 130km

https://www.fietssport.nl/toertochten/54604/drie-provincientocht-2023

Wie heeft er zin om mee te gaan? Geen TGV-tempo :wink: :roll:
Hoe laat wil je starten?

Harm Jan

door: Proeme op 2023-08-09 12:45:18

Als ik rond half 7 in de auto zit (da's wel vroeg genoeg eigenlijk) ben ik rond half 9 bij de start. Dan natuurlijk nog ff rij-klaar maken en inschrijving regelen. Zoiets?

Proeme

door: Harm Jan op 2023-08-11 15:43:16

Als er nog aanhakers zijn.

Proeme en ik hebben ons allebei al ingeschreven.
Start verwacht 8:45 u na inschrijving.

Mee gaan kan altijd, meldt het even hier dan wachten we desnoods even

Harm Jan

door: Lowermate op 2023-08-12 12:56:44

Last minute wijziging van mijn plannen.
Vanuit Roelofarendsveen rij ik grotendeels de 90km
Te laat om jullie te bereiken maar wie weet zien we elkaar nog.
Net pauze plaats bij Noorden gehad .

Lowermate

door: Harm Jan op 2023-08-12 16:11:33

Eerste kleine verslag

Heel heel heel veel regen in het eerste uur, zelfs nadat we dik 45 minuten later zijn gestart. Na 10km gedacht aan omdraaien, maar bij de splitsing 90 en 130 zeiden Proeme en ik volmondig 130 km.

Daarna mooi weer, veel zon en mooie kilometers. Uitgebreider verslag volgt, zal leuk zijn de volgende keer met een iets groter aantal mensen aan de start te staan

Harm Jan

door: Proeme op 2023-08-12 19:38:11

Zoals het korte verslag van Harm Jan ook al laat zien: na regen komt zonneschijn

vroeg in de auto, 2 uur rijden, meerdere keren het journaal horen en steeds werd er gezegd dat het "in het oosten" zou gaan regenen. Mooi, wij rijden in het westen.
Maar op de A1, het laatste stuk naar Weest, kwam het toch met bakken uit de hemel vallen. Ik dacht nog: mooi, want zo'n bui duurt vaak niet lang en dan is die maar vast geweest.
Nou ja, die duurde dus tot half 10...

Toen het droger werd hadden wij intussen koffie en thee op en zijn we toch maar vertrokken. Ik heb niet 2 uur in de auto gezeten om niet te fietsen. We kunnen onderweg altijd nog besluiten de 90km te doen ipv de 130km.

Nou, dat eerste uur had ik wel besloten dat 90km de max ging zijn en 65km was ook prima (maar dat splitsingsbordje heb ik nooit gezien...). Gelukkig werd het eerst droog en daarna ook zonnig. Wel flinke tegenwind ook. Best veel voor "er staat amper wind", wat ons verteld was. Desondanks hadden we goed het tempo er in.

Bij de splitsing van 90km en 130km begon de zon door te breken. Voor ons reden om te zeggen: "ja, gewoon 130". Een beslissing waar we geen moment spijt van hebben gehad.

Mooie route naar Alphen aan de Rijn (misschien was het eerste uur ook wel mooi? Geen idee, niet op gelet). Door de wind was ik wel aan pauze toe. Appeltaart (groot stuk met véél slagroom) ging er goed in. De mannen achter de bar waren blij dat er eindelijk eens iemand kwam. We waren de eerste 3 (HJ en ik en nog een andere rijder die we gedurende dag meerdere keren tegenkwamen).

Laatste stuk was het al mooi weer geworden en in dat mooie weer gingen we, nu met wind mee, terug naar Weesp. Heenweg was al een mooie route, terugweg was nog veel mooier. Vooral het stuk langs de Meije is echt mooi. En het bruggetje in Vreeland was ook wel echt fantastisch: nog ouderwets met brugwachter die de slagbomen met de hand open en dicht deed!

Met de wind in de rug hadden we een stevig tempo. En ik voelde mn beentje dus ook wel toen we nog 10km moesten... en ineens de wind weer tegen hadden! Gelukkig heeft Harm Jan een achterwiel waar ik in kon hangen, want die tegenwind kon ik eigenlijk niet meer hebben. 5km later overwoog ik af te haken, maar je gaat toch niet 5km voor het eind afhaken? Zeker niet als je waarschijnlijk ook nog een stuk door Weesp heen moet terug naar de auto, waar je dus sowieso niet hard kunt rijden. Dus eigenlijk was het hooguit 4km, waarschijnlijk minder. Dat stukje moest ik maar gewoon het wiel houden. Kom op man!

Een kilometer later bleek ook Harm Jan de jus wel op te hebben. Al reed hij daarna nog een behoorlijk tempo voor iemand van wie de pijp leeg is...
Op 2,5km, bij het binnenrijden van Weesp, was mijn tankje echt leeg. Klaar. Op. Niet meer vooruit te banden. Geeft niet, we zijn al in Weesp, het is uitbollen tot de finish en eigenlijk is het dus perfect verdeeld: niet te vroeg leeg, ook geen energie te veel over :)

Bij de finish Lowermate nog even gesproken. Leuk dat dat toch nog even gelukt is!

Het was een mooie dag. Kleinschalige tocht (mede door het weer natuurlijk, maar ook de route ging af en toe over paadjes waar grote groepen niet moeten gaan fietsen), mooie route en goed gezelschap.

Op naar de 5landen-tocht!

strava: https://www.strava.com/activities/9632431021

edit: oh, en ik kom er net achter dat ik hiermee mijn [url=https://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=18&t=4496&p=506303#p506303]Toerfietsgetal op 100 heb gezet. 100e ritje van 100+ km :)

Proeme

door: vinc op 2023-08-12 21:17:14

[emoji106]

vinc

door: Lowermate op 2023-08-12 22:16:06

Ja mooie route/omgeving he :D
Leuk jullie toch nog even bij de finish gesproken te hebben.

Lowermate

door: Proeme op 2023-08-12 22:17:15

[=Lowermate post_id=506305 time=1691871366 user_id=1570] Ja mooie route/omgeving he :D
Leuk jullie toch nog even bij de finish gesproken te hebben.
vergeet ik onze ontmoeting gewoon in mijn verslag te zetten. Schande! :oeps: en meteen aangepast.

Leuk dat we elkaar toch nog even tegenkwamen :)

Proeme

door: Harm Jan op 2023-08-12 23:04:56

Philip heeft eigenlijk alles gezegd. Veel regen, omdraaien? Nee thuisblijvers hebben nooit gelijk. Tot en met flinke tanlines van mijn fietsshirt en broek en flink poetsen.

Eerst 65 kilometer vooral niet te veel energie proberen te verspelen. Tweede deel vooral genoten van de omgeving en het mooie weer

De benen waren redelijk goed, het moraal de laatste vijf kilometer was er niet meer. Ruim boven de 30km/h tegen de wind in en dat al kilometers lang brak me op

Denk dat ik aardig goede benen heb voor het vijflandenweekend.

Zou het wel ontzettend leuk vinden als we bij de volgende toertocht met wat meer CTWT-ers aan de start kunnen staan

Harm Jan

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging