Plannen 2023

Topic gesloten, alleen lezen

39 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Harm Jan op 2022-12-28 10:50:49

Hoe staat het met de plannen voor 2023?

Zijn er mensen die zichzelf grote doelen hebben gesteld of wordt het vooral lekker fietsen?

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

Plannen 2023

door: Harm Jan op 2022-12-28 10:52:26

Het jaar is weer bijna voorbij en hoewel ik afgelopen jaar net geen 2000 kilometer heb gefietst zijn mijn doelen voor volgend jaar groter dan ooit! Om dit te halen heb ik via join.cc een trainingsprogramma samengesteld. Ik wil 6 tot 8 uur per week gaan fietsen, dus dat wordt aanpoten.

Mijn hoofddoel is de Italiëreis van CTWT in mei. Dat moet haalbaar zijn met 6 tot 8 uur fietsen per week.

Maar om deze doelen te halen moet je daarvoor natuurlijk ook wel wat doen.

Het CTWT weekend wordt een meetmoment om te kijken hoe ik er voor sta. Maar mijn gevoel zegt dat ik niet slechter ben dan vorig jaar, dus dat moet goed komen. Drie dagen fietsen moet het echt gaan worden.

29 april wil ik de LtD Gravel Fest 125 km fietsen.

Daarnaast wil ik toch echt waar toertochten door het land gaan rijden, zowel gravel als de weg. Hopelijk kunnen we met CTWT weer eens een paar keer een groepje gaan vormen.

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

Plannen 2023

door: vinc op 2022-12-28 17:24:07

Ja leuk om even te delen wat iedereen van plan is in 2023.
Zo ga ik niet de Maratona/Dolomieten Marathon doen (uitgeloot) of de ORM/Ötztaler Rad Maraton (niet ingeloot) maar wel de Marmotte eind juni. Die heb ik al wel eens zelf met wat anderen op de bonnefooi gefietst maar nog nooit officieel dus dat zou mooi zijn als die medaille ook wordt binnengehaald.
Verder richt ik me nu net als HJ op het trainingsweekend in maart en verder vooral lekker en regelmatig fietsen, misschien weer meedraaien in de club- en regiokoersjes hier in de buurt.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Edwin P op 2022-12-28 19:30:45

Leuk en goed initiatief HJ :oke:

Als eerste in 2023 staat met stip in maart het CTWT weekend op mijn planning. Daar is mijn CTWT virus vorig jaar ontstaan!
Verder fiets ik bij goed weer op 2 april de Volta Classic (je kan vaak een paar dg vooraf nog inschrijven). Dit is vooral om bij mijn volgend doel beter voor de dag te komen.
Ik heb namelijk via CTWT team ingeschreven voor de Amstel Gold Race. Graag zou ik hier een keer de volle afstand willen rijden.
Mijn hoofddoel dit jaar is lekker fietsen + genieten tijdens Italiëreis van CTWT. (net als 2022)
En in juli ga ik 3 dagen in de Vogezen fietsen tijdens het evenement Ride For The Cure, gecombineerd met mijn vakantie.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Proeme op 2022-12-29 09:49:27

mooi topic :)

op fietsgebied heb ik weinig plannen. Op hardloopgebied wel: de Big Five Marathon (halve marathon) in Zuid-Afrika in juni. Door een natuurgebied. Als ik geluk heb komt er een giraffe of zebra meelopen. Als ik pech heb een leeuw :P

In de trainingen zal ik vooral die halve marathon in mijn achterhoofd hebben, maar dat laat best nog wel ruimte voor fietsen. Ik wil graag mee met ons vijflandenweekend, dan zal ik van te voren toch ook wel fietskilometers moeten maken :) X-Ride en Provincietocht meepakken zou moeten lukken. Verder zie ik het wel. Zal veel 'lekker fietsen' worden. En er ontstaan vast wel spontane plannen met mijn zwager en zusje. Ergens deze Kerstvakantie maar eens een paar zaterdagen blokkeren in de agenda voor een leuke toertocht.

En dan heb ik voor februari/maart nog 2x een wintertriathlon (Leeuwarden en Enschede) in de agenda staan. :)

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Rinus op 2022-12-30 17:55:55

Leuk topic idd met deze dagen. Of het gaat lukken laat ik in het midden. Ga het wel proberen iig😊 Op de ‘ouderwetse manier’ voor Rinus)
- Jan: ‘Duur’
- Feb: ‘Duur’
- Maart: ctwt weekend
- April: 1 à 2 toertochten BNL (ntb)
- Mei: 9-daagse reis Italië
- Juli: 50e keer MV🥳
- Aug t/m Dec: Kalm an 500 km/gem.

Hoop aan dit plan te kunnen voldoen dan gaat er dus ook weer automatisch een kilootje of 8 eraf😊

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Pino op 2023-01-02 13:54:52

[attachment=0]IMG_3027.png[/attachment] Na een goed 2022 is het de bedoeling dat door te trekken in 2023.

Wat zaken op het verlanglijstje:
Trainingsweekend CTWT
Italië reis de full monty
Meerdaagse alleen fietsen met bepakking
Vierkant uitbreiden
Paar provinciegrenzen fietsen
Naar Marseille fietsen
Wat nieuwe cols (Slovenia, Spanje? ) fietsen

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: ascolnago op 2023-01-03 08:11:38

Voor 2023 weinig plannen, de rust diend eerst terug te keren in mijn lichaam, door de rugproblemen van mijn vrouw (extra zorg met veel reisuren), de woningproblematiek in nederland, vechten tegen gemeentelijke instanties, hoge werkdruk op de zaak heb ik na het trainingsweekend de fiets niet meer aangeraakt, geen tijd meer en de energie was op om op zondag de fiets te pakken. Uiteindelijk na veel ruzie maken half november een aangepaste woning met traplift toegewezen gekregen in mijn woonplaats. Net voor de kerst alles verhuist, hopelijk kan ik vanaf februari/maart weer beginnen met opbouwen van de conditie, het trainingsweekend en de mooie buitenlandtrip komen echt veel te vroeg voor mij, hopelijk kan ik rondom de zomer/najaar ergens nog een leuke uitdagende tocht rijden en anders wordt 2023 een opstap om met een veel beter conditie en rust in het kopje in 2024 te kijken naar een mooie uitdaging.

Nieuwe poll opvoeren

ascolnago

Plannen 2023

door: Proeme op 2023-01-03 09:28:20

[=ascolnago post_id=504875 time=1672729898 user_id=73] Voor 2023 weinig plannen, de rust diend eerst terug te keren in mijn lichaam, door de rugproblemen van mijn vrouw (extra zorg met veel reisuren), de woningproblematiek in nederland, vechten tegen gemeentelijke instanties, hoge werkdruk op de zaak heb ik na het trainingsweekend de fiets niet meer aangeraakt, geen tijd meer en de energie was op om op zondag de fiets te pakken. Uiteindelijk na veel ruzie maken half november een aangepaste woning met traplift toegewezen gekregen in mijn woonplaats. Net voor de kerst alles verhuist, hopelijk kan ik vanaf februari/maart weer beginnen met opbouwen van de conditie, het trainingsweekend en de mooie buitenlandtrip komen echt veel te vroeg voor mij, hopelijk kan ik rondom de zomer/najaar ergens nog een leuke uitdagende tocht rijden en anders wordt 2023 een opstap om met een veel beter conditie en rust in het kopje in 2024 te kijken naar een mooie uitdaging.
oh, dat klinkt alsof het een heel pittig jaar is geweest. Fijn dat het nu weer de positieve kant op lijkt te gaan!

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Geer op 2023-01-03 22:13:01

Sterkte Arjen! Hopelijk keert alles ten goede dit jaar. Tot op de fiets!

Groetjes, Geer

[=ascolnago post_id=504875 time=1672729898 user_id=73] Voor 2023 weinig plannen, de rust diend eerst terug te keren in mijn lichaam, door de rugproblemen van mijn vrouw (extra zorg met veel reisuren), de woningproblematiek in nederland, vechten tegen gemeentelijke instanties, hoge werkdruk op de zaak heb ik na het trainingsweekend de fiets niet meer aangeraakt, geen tijd meer en de energie was op om op zondag de fiets te pakken. Uiteindelijk na veel ruzie maken half november een aangepaste woning met traplift toegewezen gekregen in mijn woonplaats. Net voor de kerst alles verhuist, hopelijk kan ik vanaf februari/maart weer beginnen met opbouwen van de conditie, het trainingsweekend en de mooie buitenlandtrip komen echt veel te vroeg voor mij, hopelijk kan ik rondom de zomer/najaar ergens nog een leuke uitdagende tocht rijden en anders wordt 2023 een opstap om met een veel beter conditie en rust in het kopje in 2024 te kijken naar een mooie uitdaging.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: vinc op 2023-01-04 10:50:13

[="ascolnago"]
Voor 2023 weinig plannen, de rust diend eerst terug te keren in mijn lichaam, door de rugproblemen van mijn vrouw (extra zorg met veel reisuren), de woningproblematiek in nederland, vechten tegen gemeentelijke instanties, hoge werkdruk op de zaak heb ik na het trainingsweekend de fiets niet meer aangeraakt, geen tijd meer en de energie was op om op zondag de fiets te pakken. Uiteindelijk na veel ruzie maken half november een aangepaste woning met traplift toegewezen gekregen in mijn woonplaats. Net voor de kerst alles verhuist, hopelijk kan ik vanaf februari/maart weer beginnen met opbouwen van de conditie, het trainingsweekend en de mooie buitenlandtrip komen echt veel te vroeg voor mij, hopelijk kan ik rondom de zomer/najaar ergens nog een leuke uitdagende tocht rijden en anders wordt 2023 een opstap om met een veel beter conditie en rust in het kopje in 2024 te kijken naar een mooie uitdaging.
Ja sterkte Arjan, klinkt allemaal als een pittige tijd die nu gelukkig achter je ligt. Hopelijk brengt 2023 je weer rust en plezier!

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: arjensmit op 2023-01-05 15:25:10

[="ascolnago"]
Heya Arjen, jammer je niet te zien in het ctwt weekend. Rust en tijd vinden is vaak een complexe aangelegenheid. Hoop dat het in de loop van 2023 gaat lukken !

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

Nieuwe poll opvoeren

arjensmit

Plannen 2023

door: ramonneke op 2023-01-06 08:48:44

Hoi,

Dit jaar ook geen Maratona of Otz, loting niet overleeft.
Marmotte is met licht potlood, had een onderkomen vastgelegd en akkoord gekregen maar die werd na drie weken weer ingetrokken, meteen de zin om te gaan weg iets met Fransen.

L3B wellicht wel doen, die omgeving is rustiger qua autoverkeer en in een korter bezoek te doen.

Voor de rest wat losse tochten, maar pas na het basketbal seizoen van de kids. Zelf eind januari weer even onder het mes om het enkeltje schoon te maken van wat aangroei en botresten e.d. gelukkig is fietsen iets wat bijna meteen mag, zonder klikpedalen, dus dat komt goed.

@Rinus, mijn strijd met het gewicht ging vorig jaar snel goed, begonnen met intermittend fasten op zijn tijd. Draagt niet bij voor duursporters dus in die periode doe ik het niet, maar in de voorbereiding lukte het mij snel om de winterkilos kwijt te raken. Succes

Iedereen vooral veel plezier en een mooi jaar gewenst!

Nieuwe poll opvoeren

ramonneke

Plannen 2023

door: ROnbrug op 2023-01-07 08:23:00

Mijn voorlopige plannen voor dit jaar.
Maart: Algarve Bike Challenge , CTWT Trainingsweekend.
April : AGR
Juli: Bike TransAlp

Zal weer meer op de MTB te vinden zijn dan op de racer.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Pino op 2023-01-07 10:19:58

P.S. aantal geregistreerde cols boven de 400 brengen.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Thierry le Brun op 2023-01-09 11:57:40

[=Pino post_id=504885 time=1673083198 user_id=26] P.S. aantal geregistreerde cols boven de 400 brengen.
als mijn boekhouding klopt ben ik daar eind oktober net overheen gegaan: 405 stuks.
verder 'officieus' 848x een col/pas/passo etc tijdens een klim tegengekomen cq beklommen.
dus niet de Lautaret al afdalend van de Galibier.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Plannen 2023

door: Pino op 2023-01-09 18:02:00

Ik houd de spelregels van de Club des Cent Cols aan, hoe arbitrair ook. Eindelijk eens wat jaren doorgespit. Tussen 2001 en oktober 2010 ontbreekt nog. Bleef op 398 steken.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Thierry le Brun op 2023-01-09 18:07:44

[=Pino post_id=504892 time=1673283720 user_id=26] Ik houd de spelregels van de Club des Cent Cols aan, hoe arbitrair ook. Eindelijk eens wat jaren doorgespit. Tussen 2001 en oktober 2010 ontbreekt nog. Bleef op 398 steken.
Mijn spelregels zijn de landkaarten en eventuele bordjes langs de weg, hoe arbitrair ook 😉
Col des Tempêtes telt dus mee, mont Ventoux niet.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Plannen 2023

door: Pino op 2023-01-09 18:27:32

Lautaret heb je wel beklommen vanuit Bourg d’Oisans als je de Marmotte rijdt, alleen met een omweggetje.

Nieuwe poll opvoeren

Plannen 2023

door: Thierry le Brun op 2023-01-09 18:52:01

[=Pino post_id=504894 time=1673285252 user_id=26] Lautaret heb je wel beklommen vanuit Bourg d’Oisans als je de Marmotte rijdt, alleen met een omweggetje.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Plannen 2023

door: Thierry le Brun op 2023-01-09 18:54:12

[="Thierry le Brun" post_id=504895 time=1673286721 user_id=92]
[=Pino post_id=504894 time=1673285252 user_id=26] Lautaret heb je wel beklommen vanuit Bourg d’Oisans als je de Marmotte rijdt, alleen met een omweggetje.
Maar je bereikt hem op die manier wel dalend....

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Plannen 2023

door: Alexander op 2023-01-09 20:08:45

Een col geldt alleen als je van alle kanten beklommen hebt?

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Plannen 2023

door: Thierry le Brun op 2023-01-09 20:19:10

[=Alexander post_id=504898 time=1673291325 user_id=64] Een col geldt alleen als je van alle kanten beklommen hebt?
Nee, klimmend de col bereiken.
En niet vol remmend als je van de Galibier afdendert

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Plannen 2023

door: Alexander op 2023-01-09 20:25:04

[="Thierry le Brun" post_id=504899 time=1673291950 user_id=92]
[=Alexander post_id=504898 time=1673291325 user_id=64] Een col geldt alleen als je van alle kanten beklommen hebt?
Ok. Dan kan ik de Lautaret alvast al wel afstrepen.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Plannen 2023

door: Thierry le Brun op 2023-01-09 20:32:11

[=Alexander post_id=504900 time=1673292304 user_id=64]
[="Thierry le Brun" post_id=504899 time=1673291950 user_id=92]
Ok. Dan kan ik de Lautaret alvast al wel afstrepen.
Volgens mijn regels😉

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging