ritten in november/december ?

Topic gesloten, alleen lezen

14 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Proeme op 2019-10-27 22:15:50

minder fietsen in het najaar / de winter is logisch. Het seizoen is wel over. Maar ik wil waar mogelijk wel blijven rijden. Kan nu nog best wel. Sommige mensen gaan het veld in, maar dat gaat hem voor mij niet worden.

Maar ik merk dat ik motivatie mis. Die kan ik hetzij krijgen door een fietsmaatje, hetzij door een doel. Alleen kan ik nergens tochten vinden die in november/december nog georganiseerd worden. Begrijpelijk. En toch de vraag: weet iemand een leuk tochtje dat niet grootst bekend is maar wel zeer de moeite waard?

Nieuwe poll opvoeren

door: ROnbrug op 2019-10-28 06:55:35

In de maanden november en december zijn er alleen maar MTB tochten. Pas in februari 2020 worden de eerste toertochten voor de racefiets weer georganiseerd.

Zelf rijd ik bijna de hele winter op de crosser wedstrijden en soms ook een toertocht. Zo lang het weer het toelaat ga ik ook duurtrainingen op de racer doen.

Nieuwe poll opvoeren

door: Rob T op 2019-10-28 07:30:34

Er zal niet veel meer opzitten dan jezelf te motiveren te trainen voor een leuke rit in feb/maart.

Zoek wat leuke koffietentjes op internet op 40km van je huis en fiets daar naartoe voor een lekker bakje koffie met een gebakje.

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2019-10-28 07:32:41

Je kan jezelf als doel stellen de 4000km vol te maken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: DeRosa op 2019-10-28 09:49:21

's winters is het zaak je doelen te stellen, anders werken kou, regen, mist en wintertijd al snel demotiverend. Ikzelf heb mij heeeel lang geleden als doel gesteld geen 15 kilo extra gewicht mee te zeulen door inactiviteit. Liever de eerste 10 minuten kou lijden op de fiets dan de winter uitkomen als het Michelinmannetje.

Nieuwe poll opvoeren

door: Pino op 2019-10-28 11:01:07

[="Rob T" post_id=495583 time=1572244234 user_id=12] Er zal niet veel meer opzitten dan jezelf te motiveren te trainen voor een leuke rit in feb/maart.

Zoek wat leuke koffietentjes op internet op 40km van je huis en fiets daar naartoe voor een lekker bakje koffie met een gebakje.
Het stilstaan bij rotweer vind ik juist het ergste. Bij weer vertrekken buitengewoon onaangenaam.

Neem de trein zo'n 60 km tegen de wind in en fiets naar huis.

Materiaalopties zijn MTB en Zwift.

Nieuwe poll opvoeren

door: Dingo op 2019-10-28 11:40:02

[=Pino post_id=495589 time=1572256867 user_id=26]
Materiaalopties zijn MTB en Zwift.
www.thesufferfest.com voor al uw WinterTraining opties. Nu twee weken testen !

Nieuwe poll opvoeren

door: NielsH op 2019-10-28 12:01:41

Koop een smarttrainer en kom ook op Zwift. Trainen, freeriden, klim de virtuele Huez op, rijd groepsritjes en wedstrijden. En kom de winter fit door.

Nieuwe poll opvoeren

door: Joseba op 2019-10-28 12:44:04

Dat is dan wel elke keer €6,90 om de fiets mee te nemen?

Hoewel het officiële programma voorbij is rijden we met de wielerclub gewoon door in de weekenden. Goed kleden, halverwege ergens een bakkie met taart. Het opstarten na de pauze is wel een dingetje maar goed, na 10 minuten ben je weer gewend. Dus lid worden van een cluppie en daar je fietsmaatjes voor de koudere dagen vinden.

Nieuwe poll opvoeren

door: chinook op 2019-10-28 13:51:27

Stel jezelf een nieuw trainingsdoel, granfondo of iets dergelijks en schrijf je ook daadwerkelijk in.
Maak hiervoor een trainingsplan. Dat werkt voor mij.

Nieuwe poll opvoeren

door: Proeme op 2019-10-28 22:15:36

[="Jan Willem" post_id=495584 time=1572244361 user_id=1038] Je kan jezelf als doel stellen de 4000km vol te maken
de afgelopen weken werkte dat niet. Maar dit zal dan toch inderdaad mijn doel moeten worden...

Voorlopig dan, want doelen voor 2020 gaan er natuurlijk ook nog wel komen.

Nieuwe poll opvoeren

door: Harm Jan op 2019-10-30 10:59:54

[=Joseba post_id=495597 time=1572263044 user_id=277]
Dat is dan wel elke keer €6,90 om de fiets mee te nemen?

Hoewel het officiële programma voorbij is rijden we met de wielerclub gewoon door in de weekenden. Goed kleden, halverwege ergens een bakkie met taart. Het opstarten na de pauze is wel een dingetje maar goed, na 10 minuten ben je weer gewend. Dus lid worden van een cluppie en daar je fietsmaatjes voor de koudere dagen vinden.
Een bakkie met taart kost toch ook al snel 5 euro ;)

Ik zit regelmatig op de MTB in de winter, daarnaast veel in de sportschool.
Ook wordt een smarttrainer mijn volgende aanschaf om ook te kunnen Zwiften (is dat al een werkwoord :lol: )

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

door: Proeme op 2019-11-07 17:21:13

nou, ik heb weer een doel om te gaan fietsen.

Vanmiddag vertelde mijn leidinggevende me dat ik eind januari een paar dagen verlof mag om de Alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee te kunnen schaatsen... Dat worden dus heel wat schaats- en fietsuurtjes de komende tijd, is de bedoeling.

:D :D :D :D :D :D :D :D

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging