Info over La Marmotte
door: Alexander op 2018-12-03 22:06:38[="Jan Willem" post_id=491014 time=1543854389 user_id=1038]
[="who cares" post_id=491013 time=1543850499 user_id=116]
[="Jan Willem" post_id=491011 time=1543825401 user_id=1038]
Ik hou altijd aan 1 ding per uur eten. Dat werkt aardig.
Dat hangt ook af van je gewicht en je verbruik tov wat je 1 ding geeft.
niet helemaal, want je lichaam heeft een max aan wat het op kan nemen per uur. Als je daarbij nog wat sportdrank drinkt zit je daar al redelijk aan. (Snelle Jelles, energierepen e.d hebben veelal ongeveer dezelfde hoeveelheid koolhydraten per 100gr.)
Je moet natuurlijk niet elk uur een rijstwafeltje gaan eten ;-)
Klopt en verder is het erg persoonlijk.
Bij mijzelf heb ik ontdekt dat ik alleen maar langzamer ga fietsen als ik (te)veel tot me neem tijdens zo'n tocht. Tijdens de afgelopen Maratona, wat een beetje vergelijkbaar is met een Marmotte, had ik genoeg aan een stevig ontbijt, een gel vlak voor de start en tussendoor een banaan, 2 gels, 2 repen en de bidons met sportdrank. Omdat de Marmotte iets langer is zal het waarschijnlijk dan een reepje extra worden.
Ik zat na 7,5uur fietsen op 3600kcal, dus zeg eens 480kcal per uur. Volgens de theorie zou ik bij 59kg zo'n 1770kcal kunnen aanvullen. Ongeveer de helft dus van het gebruikte kcal. Als je alles narekent dan klopt hetgeen wat ik tot me genomen heb dus redelijk met het optimale.
Daarnaast is het aantal kms sterk afhankelijk van de kwaliteit er van en wat je uiteindelijke doel is. Voor uitrijden lijkt 3000km voldoende, maar als dat voornamelijk kms zijn bij de plaatselijke toerclub midden in de groep dan zal je dat niet ver brengen.