De onbekende maar O ZO goed georganiseerde Cyclo
door: Bas op 2014-05-06 10:14:12[="Orpheus"]
[="marten"]
http://www.barcelonnette.com/ete-activites/ete-activites-cyclotourisme.html#agenda-ete/circuit-des-3-cols
Geen cyclo maar een eenvoudige (zware) toertocht: la randonnée des 3 cols. Vanuit Barcelonnette over de Cayolle, de Champs en l'Allos. 120km met eenvoudige ravitaillering bovenop iedere col, allen boven de 2000m.
Zeker een aanrader! Overigens was de ravitaillering afgelopen jaar op zijn minst 'eenvoudig plus'. Diverse soorten (gesneden) fruit, water, frisdrank, sportdrank, koffie/ thee, broodjes met kaas en/ of vlees, chocolade, repen (en dan vergeet ik vast nog wat). Pasta party met stands na afloop en ondanks dat alles kleinschalig en sympathiek. Is mij zeer goed bevallen!
Mooi parcours, dat ik een aantal keer op de woensdag voor de Marmotte heb gedaan (over verschillende jaren natuurlijk ;-) ). Ideaal om te wennen aan combinatie van klimmen en een behoorlijk aantal uur in het zadel, en vroeg genoeg om nog te herstellen voor de zaterdag.
Als je voldoende voeding meeneemt kun je jezelf prima redden op het parcours. In de dorpjes staan waterpompen en in Colmars is een kleine supermarkt voor eventueel aanvullende versnaperingen.