Midden Nederland Veldrit Competitie 2016-2017 (MNC)

Topic gesloten, alleen lezen

17 berichten

door: Jan Willem op 2016-09-21 16:15:23

De kalender van de MNC is ook weer bekend:

Kalender MNC Veldrijden 2016/2017

2 oktober 2016 Utrecht(Nedereindse Berg)
9 oktober 2016 Veenendaal (vernieuwd parkoers)
16 oktober 2016 Amersfoort
23 oktober 2016 Hilversum (vernieuwd parkoers)
30 oktober 2016 Ede
5 november 2016 DK Utrecht (telt niet mee)
13 november 2016 Woerden
20 november 2016 Soest (rugnummers aan parkoers)
27 november 2016 Hilversum
4 december 2016 Utrecht
11 december 2016 Soest
18 december 2016 Amersfoort
8 januari 2017 Ede
15 januari 2017 Woerden
22 januari 2017 Veenendaal(prijsuitreiking)
29 januari 2017 Koppelcross Hilversum (senioren en jeugd)

zie ook de site http://www.knwumidden.nl/competities

dit zijn zogenaamde regiowedstrijden waar je alleen een basislidmaatschap voor nodig hebt. Super leuk om te doen! Dus heb je een cross fiets of een MTB kom!

Jan Willem

door: Basje op 2016-09-29 10:38:18

Ben er zondag bij!
Gisteren het rondje kunnen testen, erg mooi en lang geworden! De voorheen wat lange passages soms zijn er grotendeels uitgehaald, en er is iets meer gebruik gemaakt van het "heuvelige" terrein.
Zie dit segment https://www.strava.com/segments/13187297?filter=overall voor het hele rondje.

Ben wel benieuwd of het rondje zo blijft, want dan kom je met de crosser aardig vaak op het asfalt, en dat lijkt mij niet heel erg handig voor de racefiets wedstrijden die gedurende de winter doorgaan, of het CTWT clubkampioenschap dat na de nationale veldrit (8 oktober) plaatsvindt. Als er dan modder op het asfaltparcours ligt kan dat erg onhandig zijn...

Basje

door: martijn op 2016-10-02 22:17:51

[="Basje"]
Ben er zondag bij!
Gisteren het rondje kunnen testen, erg mooi en lang geworden! De voorheen wat lange passages soms zijn er grotendeels uitgehaald, en er is iets meer gebruik gemaakt van het "heuvelige" terrein.
Zie dit segment https://www.strava.com/segments/13187297?filter=overall voor het hele rondje.

Ben wel benieuwd of het rondje zo blijft, want dan kom je met de crosser aardig vaak op het asfalt, en dat lijkt mij niet heel erg handig voor de racefiets wedstrijden die gedurende de winter doorgaan, of het CTWT clubkampioenschap dat na de nationale veldrit (8 oktober) plaatsvindt. Als er dan modder op het asfaltparcours ligt kan dat erg onhandig zijn...
Was inderdaad een mooi rondje. Ik had liever iets meer hoogtemeters gehad, per rondje de berg nog een keertje extra op, maar je kan niet alles hebben. Als het nat ligt worden de schuine kanten overigens wel een uitdaging.

martijn

door: Jan Willem op 2016-10-03 10:14:02

[="martijn"]
[="Basje"]
Ben er zondag bij!

Was inderdaad een mooi rondje. Ik had liever iets meer hoogtemeters gehad, per rondje de berg nog een keertje extra op, maar je kan niet alles hebben. Als het nat ligt worden de schuine kanten overigens wel een uitdaging.
Verslagje? volgens mij ging het wel goed toch?

Jan Willem

door: martijn op 2016-10-03 22:19:37

[="Jan Willem"]
Verslagje? volgens mij ging het wel goed toch?
Het ging best lekker maar toch ook weer niet. Ik ben zaterdag in Montfoort hard gevallen en heb een paar ribben flink gekneusd of gebroken. Na een redelijke nacht toch maar besloten om te starten omdat ik het dk parcours een keer gereden wilde hebben. Paar pijnstillers genomen en afgesproken om er een training van te maken. Na de eerste voorzichtige ronde was de pijn acceptabel en zag ik dat de kop hooguit een seconde of 20 voor me zat. Vervolgens het gat dichtgereden en aangesloten bij een groep van 6. Daar lag het tempo een tandje lager en kon ik eenvoudig mee. De uiteindelijke nummer twee trok vervolgens de boel uit elkaar en we waren nog met drie over. Ik zat eigenlijk te wachten op het laatste rondje. Een keer fors doorhalen zou voldoende moeten zijn om alleen te finishen was mijn inschatting. Bij de, van wat ik dacht een na laatste doorkomst start- finish, stopte de man op kop echter ineens met trappen. Einde wedstrijd. Beetje raar zo zonder aangeven laatste ronde, maar ik heb in ieder geval het parcours goed kunnen verkennen. Leuke ronde waar je goed kan inhalen en niet continu hoeft te dringen omdat er plek zat is. Komende week nationaal en daarna het dk zullen leuke wedstrijden worden waar de sterksten zeker al snel voorop zullen rijden.
Niveau verschil tussen mnc en nátionaal is wel enorm overigens. Maar een keertje voorin rijden is natuurlijk ook niet verkeerd ;-).

martijn

door: Jan Willem op 2016-11-11 15:01:03

Dit weekend weer MNC. Staan er nog forummers aan de start?

Jan Willem

door: Martinello op 2016-11-12 11:46:41

[="Jan Willem"]
yes

Martinello

door: Jan Willem op 2016-11-14 13:20:42

[="Martinello"]
[="Jan Willem"]
yes
Und?

Jan Willem

door: Gerjan op 2016-11-14 23:11:17

[="Jan Willem"]
[="Martinello"]
[="Jan Willem"]
yes
Und?
8 punten bij de B categorie zie ik
een 8ste plaats dan

Gerjan

door: Martinello op 2016-11-15 00:05:28

[="Jan Willem"]
[="Martinello"]
[="Jan Willem"]
yes
Und?
Was een erg leuke wedstrijd. De regen van de nacht ervoor had er voor gezorgd dat dit de eerste "echte cross" van het seizoen zou zijn.
Geen gladheid op een harde ondergrond, zoals vorige week, maar het was echt glijden en driften door de modder. :eek:
Had geen verkeerde start maar het was toch dringen op de eerste stukken. Zat er goed bij en kon ook snel doorschuiven maar helaas zaten er toch wat mannen tussen die meteen gaten lieten vallen waardoor ik de aansluiting met de kop eigenlijk al meteen kwijt was nadat ik hen had ingehaald.

Het was even zoeken naar de goede lijnen. Ik heb momenteel alleen grifo's en dat was zondag niet ideaal; moest op sommige stukken wat voorzichtig insturen. Maar al snel had ik de smaak te pakken en kon ik lekker doorrijden.
Langzaam maar zeker nog enkele mensen ingehaald totdat ik op plek 8 kwam. Ik liep nog in op plek 6 en 7 maar toen was de wedstrijd helaas voorbij. Al met al erg lekker gereden.
Mooi rondje ook. Zaten een paar leuke stukken in die nieuw waren.

Martinello

door: Jan Willem op 2016-11-15 09:56:45

Klinkt goed! :oke: En volgende week knallen in Soest natuurlijk. Je favoriete parcours toch van de MNC?

Jan Willem

door: Martinello op 2016-11-20 22:27:46

[="Jan Willem"]
Klinkt goed! :oke: En volgende week knallen in Soest natuurlijk. Je favoriete parcours toch van de MNC?
Ja, in Soest mag ik graag rijden.
Vandaag tussen het code geel gebeuren daar weer een mooie cross gehad. Het lag er nat bij.
Ik vond dat het tijd was om weer eens op de voorste rij te starten. Was zowaar als eerste weg maar ik liet me in de eerste bocht toch een beetje stom aan de kant zetten. Zat toen wel mooi op positie 4 in het wiel van onze klassementsleider. Daar de eerste ronde blijven zitten, was een goede plek op de single track.
Wat scheelt een goede start toch ontzettend veel! In plaats van duwen, inhalen en sprinten gewoon 'rustig' je tempo pakken, kost veel minder energie.
In de tweede ronde hadden de voorste twee zich al opgeblazen dus die waren we snel kwijt. Helaas kwamen de uiteindelijke nummer 1 en 3 aansluiten en die haalden ons later ook in. Daarop nog lang aan het elastiek gehangen maar in de loopstukken (zand en trap) was ik gewoon de mindere en ik moest, op twee ronden voor het einde, de heren voor me laten gaan.
Maar ben blij met een 4e plek. Kon lekker knallen en in lastige omstandigheden geen fout gemaakt. :D

Martinello

door: vc-charlie op 2016-11-21 00:17:44

Goed bezig Martijn! Is de vorm ook echt zo goed?

vc-charlie

door: Jan Willem op 2016-11-21 07:30:15

:oke: lekker Martijn!

Dus altijd vooraan starten (eigenlijk zouden ze de eerste 10/15 op klassement moeten doen)

Jan Willem

door: Martinello op 2017-01-19 22:46:31

van de GWC De Adelaar Facebook:

BELANGRIJKE MEDEDELING MNC VELDRIJDEN!

DE LAATSTE WEDSTRIJD IN VEENENDAAL KAN GEEN DOORGANG VINDEN.
HET PARCOURS IS TE GEVAARLIJK EN DIT ZAL DE KOMENDE DAGEN NIET VERBETEREN.

DAAROM ZAL DE LAATSTE WEDSTRIJD VERPLAATST WORDEN NAAR HET PARCOURS VAN GWC DE ADELAAR IN HILVERSUM.
DAAR IS TEVENS DE PRIJSUITREIKING.

VERTEL DIT S.V.P. AAN ZO VEEL MOGELIJK RENNERS DOOR.

Martinello

door: spokes op 2017-01-20 10:56:30

Wij hebben dit bericht gisteren ook ontvangen. Bedankt voor het plaatsen!

spokes

17 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging