Amsterdamse Cross Competitie 2016-2017

Topic gesloten, alleen lezen

22 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-09-21 16:12:12

De kalender van de Amsterdamse Cross Competitie (ACC) is weer bekend:

Zondag 16 oktober Cyclo en Cross Nieuwveen Zwembad Nieuwveen
Zondag 23 oktober De Bataaf Kinheim, Zwanenburg
Zondag 30 oktober DTS Sportpark Kalverhoek, Wijdewormer
Zondag 6 november Supportersvereniging WTC De AmstelNes aan de Amstel (Let op: afwijkende starttijden)
Zondag 13 november HRC Excelsior, Waarderpoldergebied, Haarlem
Zondag 20 november FC Trappist Recreatiegebied ‘t Twiske
Zondag 27 november WTC De Amstel Recreatieplas Ouderkerk
Zondag 4 december ARC Ulysses Sportpark De Weeren, A'dam Noord
Zondag 11 december UWTC Sportpark Randhoorn, Uithoorn
Zondag 18 december ASC Olympia Sportpark Sloten, Amsterdam
Zondag 25 december GEEN WEDSTRIJD
ZATERDAG 31 december WVA Sportpark Sloten, Amsterdam FINALE en tevens oliebollencross

voor meer info zie de site: https://sites.google.com/site/amsterdamsecrosscompetitie/home

Die zijn zogenaamde regiowedstrijden waar iedereen met een basislidmaatschap van de KNWU aan mee kan doen. Super leuk om te doen. Je hebt alleen een MTB of een cross fiets nodig.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Basje op 2016-10-14 12:36:17

Ik ga het zondag eens hier proberen, benieuwd of ik met de singlespeed het een beetje bij kan houden...

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-10-14 12:52:00

[="Basje"]
Ik ga het zondag eens hier proberen, benieuwd of ik met de singlespeed het een beetje bij kan houden...
waarom niet. Er doen er wel meer met een single speed mee.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Basje op 2016-10-14 14:04:52

[="Jan Willem"]
Zeer droge ondergrond, dus een hoge snelheidscross. En dat is nooit zo handig met een singlespeed :) Maar heb er zin in!
Hopen dat t beter gaat dan bij de eerste MNC wedstrijd, waar ik bij het warmrijden lek reed, en geen reservewiel mee had... :oeps:

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-10-18 09:52:00

[="Basje"]
[="Jan Willem"]
Zeer droge ondergrond, dus een hoge snelheidscross. En dat is nooit zo handig met een singlespeed :) Maar heb er zin in!
Hopen dat t beter gaat dan bij de eerste MNC wedstrijd, waar ik bij het warmrijden lek reed, en geen reservewiel mee had... :oeps:
Hoe ging het Bas? Ondanks de regen van zaterdag was het nog steeds droog volgens mij. Dat is voor Nieuwveen redelijk uniek. Zelf kon ik er helaas niet bij zijn, vanwege een pijnlijke spier in m'n heup.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Basje op 2016-10-18 10:39:33

[="Jan Willem"]

Hoe ging het Bas? Ondanks de regen van zaterdag was het nog steeds droog volgens mij. Dat is voor Nieuwveen redelijk uniek. Zelf kon ik er helaas niet bij zijn, vanwege een pijnlijke spier in m'n heup.
Ging best wel goed! Bij de start zo'n 50 man, en ik stond rond plek 40 of nog verder opgesteld. Gelukkig na de eerste bocht aardig wat man kunnen inhalen, en daarna steeds elke ronde wel een of meerdere gasten kunnen pakken. Was weer eens lekker lang goed diepgaan, met een 55 minuten cross. 24e geworden in de einduitslag, gedubbeld door de nummers 1 t/m 4. Maar met een betere start en een snellere doorstroom op de eerste stukken word ik hopelijk niet meer gedubbeld.
Prima rondje overigens op de singlespeed, nergens waar het echt te zwaar was, of de snelheid over een lang stuk heel erg hoog lag.

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-11-14 09:31:17

Gisteren weer eens de ACC gereden. Ze hadden het rondje in Haarlem wat aangepast. Echt veel sturen hoef je hier sowieso nooit en ook nu zaten er weinig bochten in. Wel een nieuwe bult die voor de meesten prima te fietsen was. En een zwaar ruiterpad met nat zand. Kortom prima parcours voor hardrijders en stoempers. Hoogtepunt waren de slingers binnen door de manege.

Nog geen wedstrijd gereden in de ACC dit jaar, dus moest opstellen na de mannen die goed in het klassement staan. Was lekker weg maar op de eerste strook was het drummen. 2 man doken de greppel in en kon gelukkig om de rondvliegende fiets heen sturen. Vlak voor de eerste x het ruiterpad kwakte er nog 1 tegen het asfalt. Ook hier weer net er omheen.
Bij de 180 graden bocht het ruiterpad op stroopte het op zoals verwacht. Lopend snel om alle stilgevallen mannen heen. Alleen voor mij reed er 1 die niet vooruit kwam. Dus die al lopend maar een fikse duw vooruit gegeven, opdat die snel door kon fietsen en mij niet in de weg zat. Zo erg veel plekken goedgemaakt en de eerste ronde al als 13e over start/finish. Daarna nog een paar plekken gewonnen en verloren en uiteindelijk als 11e gefinished.
Na een week met buikgriep ging het best lekker. Ik merk alleen wel nog steeds dat de echte power ontbreekt, waardoor ik te weinig snelheid ontwikkel.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Basje op 2016-11-14 10:33:20

Ook mee gedaan met de ACC, en het starten hier was best spannend. Nu durf ik al niet al te goed te starten, en helemaal als het na 100 meter smal wordt. De eerste bocht kwam ik tot halverwege goed door, maar toen ging het voor mij mis, en kon ik niet meer opzij, met als gevolg compleet stil staan. Snel weer opgesprongen, maar mijn stuur wees naar de berm, als ik rechtdoor wilde rijden... Weer eraf, stuur recht, en als allerlaatste het eerste singletrack deel op. Een mooie inhaalrace er van gemaakt, en op een 23e plek terecht gekomen. Wel tevreden hiermee, want het was echt een heel beroerd parcours voor een singlespeed... Lange snelle stukken afgewisseld met trage, zware modderstroken, zorgden ervoor dat ik alleen in de paardenbak een beetje lekker kon ronddraaien. Maar daar zat ik dan weer zo heerlijk kapot van het stuk ervoor dat het weinig soeps was.

En dan krijg je van die heerlijke charmante foto's als dit :lol: :lol:
https://www.flickr.com/photos/mountain_man_in_a_flat_land/30964203195/in/album-72157665066723769/

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-11-14 12:03:05

Ah vandaar dat je als laatste doorkwam na de start. Inky zei al dat je niet een al te beste start had.
Dit was weer een beste fuik inderdaad na een startstrook.

Herkende je eerst bijna niet zonder fietstenue.

Volgende week is het parcours veel leuker. Zit van alles in. Steile klimmen en korte afdalingen, een trap, wat snellere stroken. Komt een stuk meer techniek bij kijken tov gisteren.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Basje op 2016-11-14 13:23:25

[="Jan Willem"]
Ah vandaar dat je als laatste doorkwam na de start. Inky zei al dat je niet een al te beste start had.
Dit was weer een beste fuik inderdaad na een startstrook.

Herkende je eerst bijna niet zonder fietstenue.

Volgende week is het parcours veel leuker. Zit van alles in. Steile klimmen en korte afdalingen, een trap, wat snellere stroken. Komt een stuk meer techniek bij kijken tov gisteren.
Je keek me inderdaad bij aankomst aan alsof je niet helemaal wist wie er goedemorgen tegen je zei ;-)
Volgende week kan ik helaas niet, ben bang dat ik alleen nog 18 december kan rijden bij de ACC. Maar het is wel echt een hele leuke competitie, super veel deelnemers, leuke crossen en vriendelijke sfeer!

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-11-21 09:56:05

Gisteren deed de ACC het Twiske aan. Het was op het randje deze keer met de storm. Wedstrijd werd uiteindelijk iets ingekort wat heel begrijpelijk was.

Ik had een redelijke start, maar bij de eerste bocht op de schuine kant was het chaos. Zodra er 1 net iets te enthousiast gaat, begint iedereen die te veel aan z'n remmen zit te schuiven. Ik kan er net omheen, maar beland wel helemaal in de buitenbocht. Helaas weer wat plekken verloren.
Kort daarna verlies ik er nog een aantal. Het duurt even voor ik echt op gang kom na de cross van gisteren. Warmrijden was vandaag ook niet echt ideaal in de storm en regen.
't Twiske is altijd een mooie cross. Alles zit er in. TV bochten op het gras, Glibberen tussen de bomen door, een trap, een paar net wel/net niet te fiesten hellingen + een paar spannende afdalingen (vind ik dan ;-) ) Langzaam kon ik weer een paar plekken winnen, maar verder zijn de gaten eigenlijk al te groot en mijn snelheid te laag. In de laatste ronde verlies ik toch nog een plek.
16e.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: ROnbrug op 2016-11-21 11:39:33

Volgende week kom ik in Ouderkerk aan de Amstel crossen. Ik hoor en lees allleen maar leuke verhalen daar over.

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-11-21 12:44:34

[="ROnbrug"]
Volgende week kom ik in Ouderkerk aan de Amstel crossen. Ik hoor en lees allleen maar leuke verhalen daar over.
Is een leuk parcours en genoeg competitie bij de 40+ (zie 2e filmpje)

dit was het parcours van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=8FbVTuqdWLU

En dit was de cross van gisteren bij de 40+:
https://www.youtube.com/watch?v=0uhWdv44PnE&feature=youtu.be

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: ROnbrug op 2016-11-21 12:52:17

[="Jan Willem"]

Is een leuk parcours en genoeg competitie bij de 40+ (zie 2e filmpje)

dit was het parcours van vorig jaar:
https://www.youtube.com/watch?v=8FbVTuqdWLU
Inderdaad genoeg deelnemers. :oke:
Mooie stroken zitten er in.

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2016-11-25 22:11:21

Laatste info: http://www.wtcdeamstel.net

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Jan Willem op 2016-11-28 09:38:09

Gisteren weer een mooi cross bij de Ouderkerkerplas. Voor mij een thuiscross, want hier train ik altijd mee met WTC de Amstel. Afgelopen donderdag extra geoefend op het zand en het taluud. Op de fiets naar de cross begon het een klein beetje te miezeren, maar dat was van heel korte duur. Al vlot kwam het zonnetje er door en dat betekende een redelijk snelle warme cross. Een stuk warmer dan de dag ervoor in Rhenen.

Bij de 40+ Ronald nog even aangemoedigd die met 85 man (!!) aan de start stond. Bij de 40- waren we maar met een mannetje of 60(!). Het ging eindelijk weer eens lekker. Was goed weg bij de start en meteen naar voren opgeschoven. Ik kon goed door blijven rijden en met name in de zandstroken erg veel goed gemaakt op mijn concurrenten. Helaas wel weer het duel in de laatste ronde verloren van de tegenstander die mij vorige week ook al in de laatste ronde voorbij stak. De voorsprong die ik opgebouwd had in de voorlaatste ronde was te weinig om zijn aanval in de laatste ronde te parreren.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: arjensmit op 2016-12-16 09:41:48

Hoi allen,
Ik had ook meegedaan in ouderkerk in de 40+ race (in een MTB Twiske shirt en op een MTB)
Erg leuk parcours vooral de zandstroken. Achteraf vond ik mezelf wel laf dat ik voor zekerheid ging in de zandstroken.
Ik kwam Ron tegen en samen nog naar de 40- race gekeken.

Nu maar een tweedehands crossertje op marktplaats gekocht. Eerste keer op gereden bij Ulysses in Amsterdam Noord.
Parcours was wel wat saaier (ie langs een wielerbaan). Ik merk wel dat ik op de crosser iets minder in de bochten ben.
Het verschil in finish positie tussen MTB (23ste) en crosser (26ste) was minimaal.

Als het even uitkomt ga ik naar de laatste twee crossen van de ACC dit jaar.
Kijken of er nog verbetering in mijn crosstechniek komt..

Groeten aan alle CTWT'ers in de ACC
/Arjen

Nieuwe poll opvoeren

arjensmit

door: Jan Willem op 2016-12-16 10:39:55

Ulysses is inderdaad niet het leukste parcours.

Heb je ook in 't Twiske meegedaan? Dat is een van de leukste parcoursen van de ACC vind ik.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: ROnbrug op 2016-12-16 11:10:31

Het parcours van Sloten zag er wel aantrekkelijk uit op YouTube. Wordt kieze tussen Boxtel en Sloten.

Nieuwe poll opvoeren

door: arjensmit op 2016-12-25 15:59:49

[="Jan Willem"]
Ulysses is inderdaad niet het leukste parcours.

Heb je ook in 't Twiske meegedaan? Dat is een van de leukste parcoursen van de ACC vind ik.

Hoi Jan-Willem,
Yep, ik heb ook meegedaan in 't Twiske. Het is mijn thuisparcours dus die kon ik niet missen.

Vorige week heb ik nog in Sloten gereden. Lag op mijn vaste stekkie ergens op plek 20.. maar reed helaas lek halverwege.
Dus een DNF achter mijn naam. Op de 31ste nog een laatste keer..

Nieuwe poll opvoeren

arjensmit

door: Jan Willem op 2017-01-03 13:14:48

Hoe was de laatste cross bij WvA?

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

22 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging