121 berichten
Mooi uitdagend parcours met met hoogteverschil, een loodzware loopstrook omhoog en veel snelle stukken met bochten. De startstrook ligt vol plassen met ijskoud water. Na de start denderen we er dwars doorheen en dat zorgt voor een onaangename douche. Koude handen!
M'n start is goed. Ik ruk snel op richting plek 30 van de bijna 70 man aan de start. In de komende ronde verlies ik een paar plekjes. Telkens als ik terug kan kijken zie ik een man of 15 op korte afstand volgen. Langzaam weet ik afstand van ze te nemen en worden de gaten groter.
Bij mij gaat het steeds moeizamer en ik begin meer foutjes te maken. Als een concurrent die mij net in heeft gehaald vlak voor mijn neus valt kan ik nergens heen. Ik stap op z'n zadel en dat kraakt luid. Sorry :( In de eennalaatste ronde ga ik zelf flink in de fout. Een afgezaagde boomstronk kan ik niet ontwijken en ik rij me er op vast. Het duurt even voor ik weer op gang ben en zo komen er een paar man aan m'n wiel die me verderop voorbij steken. Zo zak ik langzaam naar plek 40. Ik weet verdere schade te beperken en finish op plek 40.
Waar het parcours woensdag nog kurkdroog was had de regen het omgetoverd tot een plassen festijn. Even voor het startschot kwam io tot de ontekking dat me voor tube wel erg zacht stond. Wielen stonden al in de materiaalzone dus nog ff wisselen zat er niet in. Plan was tweede ronde wiel wisselen. Startstrook leek wel een vijver dus direct de boel nat. Eerste twee ronden was er veel oponthoud. Voortube werd niet zachter en dus dan maar nog langzamer dan normaal door de bochten. Door de zachte tube klapte in de tweede ronde me voorwiel nog een keer om in een afdaling waardoor shifter en stuur scheef stonden. Shifter rijdend terug getikt en stuur bovenaan de trap recht gedrukt. Nog een paar plekjes opgeschoven maar dat was het dan wel. Van mij mag de cross 60 min duuren want ik kreeg weer meer renners in beeld. Hopen dat er nog een cross komt waar ik wel vooruit kom want met deze 51ste plek zit ik nog lang niet bij de eerste 30 en in de punten.
Rondje was meer cross als in Lieshout maar wel weer lekker eenvoudig uitgezet, technisch niet echt moeilijk dus.
Start zoals al gemeld een koudwaterdouche waar ik mezelf goed voorin kon houden. Als ong 5/6 de eerste bocht in. Toen was t gevoel nog aardig, dat veranderde snel toen ik wederom merkte dat kracht zetten echt niet wilde en ik alleen maar werd ingehaald. Nadat ik even werd opgehouden door een valpartij van iemand voor me zakte ik verder terug en dat werd alleen maar verder en verder. Uiteindelijk 19e gefinisht. Frustrerend als je weet dat je veel beter kunt.
Mooi ronde met 3 keer door de zandkuil. Tevens een aandachtspuntje want lopen is niet mijn faforiete onderdeel.
Nog een mooie koprol gemaakt in een afdaling en uiteindelijk als 35 over de streep
Lopen is slopen, das geen doen
Van af de tweede rij vertrekken en ik kon meteen doorschuiven. Net voor het indraaien van het veld kwam er nog iemand onderdoor. Dat was jammer want hij vertrok snel maar viel direct stil en liet het gat vallen. Ik reedt voor de 8e plek. Gedurende de omloop was het continue van af 0 aanzetten, sprinten tot het volgende obstakel, dat netjes nemen en weer sprinten. Erg lastig en daardoor lastig om te 'koersen' en je verzeilde al snel in eigen tempo. Voor me vielen er twee stil en van achter sloot er één aan. Met 4en verder. Na 2 rondes op kop een valpartij van één van de concurrenten door een slecht gelijmde tube, over en uit. Ik voelde dat ik de sterkste was van de 3 alleen demarreren en wegrijden zat er zo maar niet in. Op alle technische stroken pakte ik 10 meter, op de wattage stukken kwamen ze weer terug. Langzaam liep ik wat uit, werd nog een keer ingehaald maar kon dat weer herstellen en zo uiteindelijk tevreden naar een 7e plek gereden.
Sinds lange tijd een stuk minder last van mijn rug en genoten van de mooie omloop.
http://myalbum.com/photo/T2sqhH3uxkpz/360.jpg
http://myalbum.com/photo/hVAxhr76piiW/360.jpg
http://robmeeuwessen.nl/valkensw1.JPG
http://robmeeuwessen.nl/valkensw2.JPG
http://robmeeuwessen.nl/valkensw3.JPG
De start ging best aardig. Was redelijk opgeschoven naar voren. In de weinige slingers die het parcours rijk was vlot tussen het gedrang door gewurmd. Maar op het eerste lange rechte stuk was het al duidelijk dat het vandaag niet veel zou worden. o.a. Gerjan stoof voorbij
Tja en als de benen niet willen, dan wil het in het koppie ook niet helemaal. Bovendien kreeg ik last van mijn rug. Kortom het was niet mijn dag en derhalve als 41e over de streep.
De omgeving leende zich voor een supermooi parcours, maar later hoorde ik dat de organisatie ook beperkt was met de keuze. Er mocht niet overal gereden worden.
ja, dat lag meer aan de start van TiesT dan aan die van mij. Mijn start was prima. TiesT zat juist achter de man die in de eerste bocht een fout maakte en verloor zo veel plekken.[="Thierry le Brun"]
ik heb nog ergens een foto langs zien komen, gemaakt vlak na de start waar je bijna in het wiel van Tiest zit.
dit was al weer iets verder en TiesT begon hier weer uit beeld te verdwijen:
Zaterdag aan start in Amersfoort. Bij het inrijden gemerkt dat mijn banden veel harder konden dan normaal. Veel boomwortels en een paar betonnen drops maakte de kan op lek rijden groot. Maar er waren gelukkig ook geen lastige modderstukken waarbij zachte banden noodzakelijk waren.
Veel snelle rechte stukken, een korte zandhelling omhoog, 2 klimmetjes waarvan 1 te fietsen en de ander voor mij lopend moest en vooral power, power en power.
Bij de start niet zo heel goed weg, kon gelukkig al snel weer een beetje opschuiven. Zat al snel op mijn plek in het veld. De snelle dames zag ik al snel niet meer. Het veld kwam ver uit elkaar te liggen. Van achter kwam er 1 dame aandringen. Ze wilde mij graag voorbij, maar ik liet dat niet gebeuren. Als je mij voorbij wilt, moet je maar sneller rijden! Dus gas geven deze ronde! En ik kon wegrijden van haar! Het ging prima voor mijn gevoel. Had lekker power en had zin om te rijden. Oke met het meerendeel van het veld kan ik mij niet meten. (iets met meer trainen). Maar ik ben ook zeker niet de laatste en de langzaamste.
Na ruim 40 minuten kwam ik over de finish en daar wachtte mijn verassing. Doping controle!!
Heb ze wel vaker zien staan, maar nooit gedacht dat ook ik gecontroleerd zou worden.
Dus vanaf de finish mee met de controleur voor mijn plasje. Gelukkig kon ik direct plassen dus was dat geen probleem. Ik voelde mij stiekem wel ineens een echt pro!
Zondag thuiswedstrijd in moergestel. Zaterdagmiddag al verkend, toen kurkdroog nu kletsnat en modderig. Na één ronde verkennen was het al duidelijk, rhino's! Eindelijk eens glibberen en glijden, sturen en hopen. Dat was al sinds de Nacht van woerden geleden! De start was lang en ondanks dat ik niet meteen in mn pedaal kwam toch rond p7 het veld in. Een aantal keren van positie gewisseld maar lang rond 7/8 kunnen rond rijden. Paar keer gewisseld ivm de modder en zo lekker doogegleden over het mooie technische rondje. Helaas kwam uit de achterhoede behoorlijk wat snel volk terug zoals oa Spatje
Deze week goed herstellen, trainen en de rug zo min mogelijk belasten en dan volgend weekend maar één cross, geen Woerden maar op naar Boxtel!
http://www.robmeeuwessen.nl/ctwt3.jpg
http://www.robmeeuwessen.nl/ctwt2.jpg
http://www.robmeeuwessen.nl/ctwt1.jpg
na de regen van afgelopen week lag het parcours er gelukkig een stuk gladder bij dan bij het DK. Wat minder gestuiter. Ook was er een zandstrookje aan toegevoegd. Met inrijden bleek al dat hier en daar de juiste lijn verschil kon maken tussen slippen en glijden of nog een klein beetje grip. Helaas was m'n tubeachterwiel nog niet gereed, dus nog steeds gewoon op de grifo open.
Bij de start in het midden opgesteld met als de eerste bocht wat links te nemen. Daar was het harder en zanderiger dan de gladde binnenbocht. Vanaf de start goed weg en in het gedrang al wat op kunnen schuiven. Gerjan was ook goed weg en zit aan m'n wiel. Na de eerste slingers wordt alles meteen uit elkaar getrokken en is het gedrang over. Al snel komt Gerjan en een paar anderen voorbij. Die beschikken even over meer vermogen.
Het draait vandaag aardig. Ik weet goed tempo te houden en ik houd de mannen voor me in het vizier. Af en toe komt er een langzamere starter voorbij en ik zak van de ca. 25e plek richting de 30e plek. Oei, 30 is de laatste plek met punten. Helaas kan ik niet aanpikken bij de mannen die voorbij komen. Ik rij lekker, maar verlies soms wat door een fout. In het zand bijvoorbeeld, waar maar een smalle strook goed te fietsen is. Maar volgens mij rijdt bijna niemand foutloos.
Ik blijf knokken en pak in de eennalaatste ronde weer een plek terug op een terugvaller. Nu 29e. De mannen die mij voorbij gegaan zijn gaan ook bijna allemaal Gerjan voorbij gegaan. Heel even weet ik iets dichter te komen, maar nooit dicht genoeg om ook maar een beetje de druk op te voeren. Het gat werd volgens de luidkeelse aanmoedigen van oa Ingrid en Martijn langs de kant wel snel kleiner
In de laatste ronde is het gat met nr 30 groot genoeg. Ik moet nog even aan de kant, omdat de nr 1 en 2 me op een ronde zetten. Daar baal ik van, maar het is ook wel een korte ronde vandaag. Dat kost me wat tijd, want het is net bij de zandstrook, die ik daardoor geheel moet lopen. Richting de finish hoef ik me niet meer druk te maken om m'n plek. Ik kan rustig uitbollen over de streep.
29e en weer 2 puntjes! Mijn hartslag is sinds tijden niet zo hoog geweest.
Na mijn race snel richting de start van Ingrid om haar kleren aan te pakken en dan met een warme jas en muts haar aan te moedigen.
Na twee keer de fiets hebben afgespoten de Rhino's gestoken en nog een 2 rondjes warm gereden wat al een stuk beter ging.
De start had alles in zich om je vast te rijden maar ik zat gelukkig aan de goede kant.
Even reed ik rond de 21-22ste plek. Na een twee ronden kelderde de ronde tijden en was het zaak zoveel mogelijk mensen achter me te houden.
Veel houterige bochten verder kwam ik als 27ste over de streep.
En je hebt er nog een snelle laatste ronde uitgeperst (was dat nodig voor die 27e plek?). Met name in de eennalaatste ronde verlies je op de tegenstand.
Op een gegeven moment stapel je fout op fout en dan is de concentratie all time low. dan moet ik me echt herpakken om weer tot goede ronden te komen.
Ronde tijden
6;04
6;09
6;20
6;28
6;26
6;10
Mijn start was alweer slecht, daar gaan we morgen eens aan werken maar aangezien we direct een lange asfaltstrook kregen mijzelf niet gek gemaakt en tussen de wielen opgeschoven en in de eerste bochten buitenom gewoon zo laat mogelijk geremd en ik zat er weer bij.
Na één ronde zat ik in een hele grote groep die achter Fast Eddy aan het jagen was en toen die groep na start/finish de benen stil hield ben ik doorgereden en samen met een belg reden we vrij vlot naar de leider in de wedstrijd toe. En zo zat ik voor het eerst eens 'echt' in de kopgroep van een koers ipv altijd er achteraan jagen, lachen! Dit ging nog redelijk goed ook maar Eddy & de belg waren duidelijk beter en toen ik niet echt vlot door de zandbak ging was het snel gedaan en zo zakte ik einde ronde drie weer terug in een inmiddels uitgedunde achtervolgende groep van 7.
In die groep zat wel wat snel volk, mannen die mij normaal gezien redelijk eenvoudig moeten kunnen afschudden. Davids, vertrok en nam mijn plekje in de kopgroep over. Zo reden we met 6 voor plek vier. Het tempo lag behoorlijk hoog door het gebrek aan technische stroken en dat is nu niet direct mijn favoriete bezigheid (denk aan ctwt kampioenschap) Ik kwam daardoor al vrij snel aan het elastiek te hangen en moest geregeld een paar meter op de rest laten gaan. Achter me zag ik Spatje naderen
Zo deedt ik het iedere ronde met het plan om in de laatste ronde zo ver mogelijk naar voren de laatste moeilijke strook te nemen. Dit hield in sprinten met 6 man a 45km/h richting een hek om vervolgens 400 meter zo hard mogelijk over een sompig pad rechtdoor te beuken. Dit ging perfect, als 2e opdraaien, niet omkijken en blijven geven tot de finish. Eindelijk pakte een plan eens een keertje goed uit en zo werd ik mooi 4e.
Zou mooi zijn als ze er volgend jaar eens een cross van zouden maken want 26km/h gem is niet echt nodig;
Na 5e in de nacht van Woerden, 4e in Etten-Leur en 3e op het disctrichtskampioenschap weer een leuke ereplaats erbij dit seizoen.
Heel verhaal, op naar Reusel!
Hier nog in de kopgroep
Registeer als vriend van de vereniging |