Midden Nederland Competitie 2015-2016

Topic gesloten, alleen lezen

66 berichten

door: Martinello op 2015-10-19 14:48:13

Was een gaaf rondje! Wat mij betreft het mooiste rondje wat ze ooit op de berg hebben uitgezet.
Veel hoogte verschil, technische stukken maar ook snelle stukken. Met meer modder wordt dit echt lood zwaar.
Nu was het gras wel een probleem wat her en der voor materiaalproblemen zorgde.

Mooie wedstrijd gehad. Ben niet echt in topvorm maar kon op stabiel tempo wel lekker rijden. 10e geworden en een leuke strijd uitgevochten met de mensen van plek 7 tm 11.

Martinello

door: Ernesto op 2015-10-19 14:50:39

[="Jan Willem"]
[="Ernesto"]
[="Jan Willem"]
op http://www.wielerpunt.com staat de uitslag van gisteren.

daar wordt ook wel eens de link naar foto's geplaatst.
Dank!
en hoeveelste ben je geworden? Er staat geen Ernesto in de uitslag ;)

crossen is zeker leuk. Combinatie van kracht, uithouding, techniek. En zo een beetje de enige sport waar je start met een sprint! Sfeer onderling is ook altijd top.
Helemaal met je eens! Qua prestatie...ik rijd in de punten, maar doe absoluut niet mee in de top. Dit seizoen zal het nog wel een gevecht in de achterhoede blijven, maar ik ben tevreden. Mijn doel was om geen laatste te worden en dat is beide keren gelukt ;)

Ernesto

door: Jan Willem op 2015-10-19 15:28:48

[="Martinello"]
Was een gaaf rondje! Wat mij betreft het mooiste rondje wat ze ooit op de berg hebben uitgezet.
Veel hoogte verschil, technische stukken maar ook snelle stukken. Met meer modder wordt dit echt lood zwaar.
Nu was het gras wel een probleem wat her en der voor materiaalproblemen zorgde.

Mooie wedstrijd gehad. Ben niet echt in topvorm maar kon op stabiel tempo wel lekker rijden. 10e geworden en een leuke strijd uitgevochten met de mensen van plek 7 tm 11.
10e is wel een beetje de CTWT plek dit weekend. Ingrid en ik zijn gisteren ook allebei 10e geworden :)

Jan Willem

door: Jan Willem op 2015-10-26 12:33:39

Nog verhalen van de MNC dit weekend?

Jan Willem

door: ROnbrug op 2015-10-26 17:06:39

[="Jan Willem"]
Na de Nacht van Woerden waar ik zwaar te val kwam omdat er iemand op de grond lag in de afdaling van de Hoge Wal. Hier een zeer pijnljke rug en linker lies aan over gehouden. Met twijfel zaterdag het oefenwedstrijdje gereden op de Nedereindse Berg en dit ging weer een stuk beter. Voelde de rug nog wel maar de angst was al snel weer weg.

Zondag de MNC in Hilversum gereden en hoorde al van Jan Willem dat dit een bochten parcours was. 2 rondjes warm gereden en toen klaar maken voor de wedstrijd. Bij de start meteen af laten zakken want bijhouden kan toch niet. Het blijft angstig door het gebrek aan techniek en daardoor ook gebrek aan zelfvertrouwen.

Het was een groot deelnemersveld, dat maakte het lastig op zo"n smal en bochtig parcours. Ik bleef netjes rechts rijden en hoefde in de scherpe bochten nergens uit te klikken. Dat was voor mij al een enorme voortuitgang. Na een half uur voelde ik de vermoeidheid en werd steeds meer geirriteerd door de smalle passages waar je soms met 6 man door heen moet. Na 30 minuten vond ik het wel best en ben gestopt. Twee wedstrijden achter elkaar is nog wennen.

Het blijft erg leuk om te doen ook al zal ik voorlopig wel steeds als laatste eindigen. Gelukkig voel ik wel dat het steeds beter gaat. We blijven oefenen ;-)

ROnbrug

door: Bontempi op 2015-10-26 17:56:05

[="ROnbrug"]
[="Jan Willem"]
Na de Nacht van Woerden waar ik zwaar te val kwam omdat er iemand op de grond lag in de afdaling van de Hoge Wal. Hier een zeer pijnljke rug en linker lies aan over gehouden. Met twijfel zaterdag het oefenwedstrijdje gereden op de Nedereindse Berg en dit ging weer een stuk beter. Voelde de rug nog wel maar de angst was al snel weer weg.

Zondag de MNC in Hilversum gereden en hoorde al van Jan Willem dat dit een bochten parcours was. 2 rondjes warm gereden en toen klaar maken voor de wedstrijd. Bij de start meteen af laten zakken want bijhouden kan toch niet. Het blijft angstig door het gebrek aan techniek en daardoor ook gebrek aan zelfvertrouwen.

Het was een groot deelnemersveld, dat maakte het lastig op zo"n smal en bochtig parcours. Ik bleef netjes rechts rijden en hoefde in de scherpe bochten nergens uit te klikken. Dat was voor mij al een enorme voortuitgang. Na een half uur voelde ik de vermoeidheid en werd steeds meer geirriteerd door de smalle passages waar je soms met 6 man door heen moet. Na 30 minuten vond ik het wel best en ben gestopt. Twee wedstrijden achter elkaar is nog wennen.

Het blijft erg leuk om te doen ook al zal ik voorlopig wel steeds als laatste eindigen. Gelukkig voel ik wel dat het steeds beter gaat. We blijven oefenen ;-)
Misschien is het voor je zelfvertrouwen en ook voor je techniek beter om eerst wat trainingen te gaan volgen in Hilversum of wat toertochten te gaan rijden in de buurt. Als het vertrouwen er is en je beschikt over betere techniek is het pas leuk om te koersen. Zo blijf je achter de feiten aan rijden en zul je er echt niet beter van worden. Geloof mij, zowel jij als de snellere veldrijders zijn hierbij gebaat.
Just my two cents ;-)

Bontempi

door: ROnbrug op 2015-10-26 18:08:03

[="Bontempi"]

Misschien is het voor je zelfvertrouwen en ook voor je techniek beter om eerst wat trainingen te gaan volgen in Hilversum of wat toertochten te gaan rijden in de buurt. Als het vertrouwen er is en je beschikt over betere techniek is het pas leuk om te koersen. Zo blijf je achter de feiten aan rijden en zul je er echt niet beter van worden. Geloof mij, zowel jij als de snellere veldrijders zijn hierbij gebaat.
Just my two cents ;-)
Ik ga doordeweeks de MTB routes op de Heuvelrug rijden. Vanmiddag de route in Amerongen gereden en dat ging goed. Volgende MNC is in Soest, een paar km van mijn huis. Daar kan ik mooi op trainen.

ROnbrug

door: Jan Willem op 2015-10-26 18:25:35

Bij de Adelaar in Hilversum hebben ze elke week een training

Jan Willem

door: ROnbrug op 2015-10-26 18:35:11

[="Jan Willem"]
Morgenavond maar eens proberen. :oke:

ROnbrug

door: Bontempi op 2015-10-26 18:50:33

[="ROnbrug"]
[="Jan Willem"]
Morgenavond maar eens proberen. :oke:
Daar kunnen ze je n.l. vertellen hoe je het moet doen als je iets verkeerd doet, daar leer je van. Snelheid en duur kun je het hele jaar trainen, maar techniek blijft het moeilijkste en zonder aanwijzingen is het lastig.

Ik zou daar mijn focus op leggen deze winter, dan kom je volgend jaar en stuk beter voorbereid aan de start.

Bontempi

door: TiesT op 2015-10-26 19:00:12

[="Bontempi"]
Ik zou daar mijn focus op leggen deze winter, dan kom je volgend jaar en stuk beter voorbereid aan de start.
Met het trainen door de week om bij te leren kun je natuurlijk prima gaan koersen. Adelaar of de NTC trainingen in Hilversum zijn een must om alle basistechnieken te automatiseren en daarmee het zelfvertrouwen op te krikken. Al zou mn advies wel zijn om bij de wedstrijden niet als rondrijdende chicane te starten maar met het idee dat het koers is (en dus wil je zo ver mogelijk vooraan eindigen) Misschien kun je wel veer harder dan je denkt ipv voor de start je uitslag (laatste) al te weten.

TiesT

door: ROnbrug op 2015-10-26 19:24:35

[="TiesT"]
Al zou mn advies wel zijn om bij de wedstrijden niet als rondrijdende chicane te starten maar met het idee dat het koers is (en dus wil je zo ver mogelijk vooraan eindigen) Misschien kun je wel veer harder dan je denkt ipv voor de start je uitslag (laatste) al te weten.
Het kon ook veel harder. Ik pak de rust op de plekken waar je gas moet geven. Vooral zaterdag kon het beter, daar verloor ik de aansluiting op de verharde weg om de hartslag te laten zakken. Toch bleven ze in het zicht.

ROnbrug

door: StevenK op 2015-10-26 21:14:08

[="ROnbrug"]
[="TiesT"]
Al zou mn advies wel zijn om bij de wedstrijden niet als rondrijdende chicane te starten maar met het idee dat het koers is (en dus wil je zo ver mogelijk vooraan eindigen) Misschien kun je wel veer harder dan je denkt ipv voor de start je uitslag (laatste) al te weten.
Het kon ook veel harder. Ik pak de rust op de plekken waar je gas moet geven. Vooral zaterdag kon het beter, daar verloor ik de aansluiting op de verharde weg om de hartslag te laten zakken. Toch bleven ze in het zicht.
Clubwedstrijden als de MNC zijn er als soort van training en eerlijk gezegd hoor ik daar geen 'rijdende chicane' gemopper, terwijl ik dat in de zomer in het peloton veel vaker hoor. En dat terwijl Hilversum echt een veel te krap parcours is.
Ik ben ook zo'n chicane, maar merk wel dat ik in deze wedstrijden veel leer wat ik niet op de trainingen leer. Dus wat mij betreft: gewoon mee blijven doen, doe ik ook :)

StevenK

door: Jan Willem op 2015-10-26 21:42:38

[="ROnbrug"]
[="TiesT"]
Mijn hartslag zakt pas na de finish. Vanaf de start is die gewoon hoog. Anders doe ik niet genoeg mijn best.

Jan Willem

door: ROnbrug op 2015-10-26 21:53:44

[="StevenK"]
Clubwedstrijden als de MNC zijn er als soort van training en eerlijk gezegd hoor ik daar geen 'rijdende chicane' gemopper, terwijl ik dat in de zomer in het peloton veel vaker hoor. En dat terwijl Hilversum echt een veel te krap parcours is.
Ik ben ook zo'n chicane, maar merk wel dat ik in deze wedstrijden veel leer wat ik niet op de trainingen leer. Dus wat mij betreft: gewoon mee blijven doen, doe ik ook :)
Gemopper heb ik inderdaad ook niet gehoord tijdens de MNC wedstrijden. Allemaal zeer gemoedelijk en daarom prima om te leren tijdens een wedstrijd.

ROnbrug

door: ROnbrug op 2015-10-26 22:11:47

http://www.mijnalbum.nl/Foto360-83WTHMGP.jpg"> Hier zie je het goed in beeld. Ik laat de hartslag zakken op een stuk waar je flink aan kunt zetten, terwijl de renner achter mij flink gas geeft.

ROnbrug

door: Jan Willem op 2015-10-26 22:17:59

Dat is een van de dingen die we vaak trainen. Hartslag omhoog jagen en dan een moeilijke technische passage induiken. Dan zijn die bochten ineens nog veel lastiger.

Jan Willem

door: Jan Willem op 2015-10-27 09:38:06

Leuk trouwens om ook jouw belevenissen te lezen RonBrug! Hopelijk spoort dat meer forummers aan om eens een wedstrijdje te proberen en vooral ook hun belevenissen met ons te delen.

Jan Willem

door: ROnbrug op 2015-10-28 09:44:19

Waar word de MNC Soest gereden? Zetten ze een parcours uit achter het clubhuis van Tempo Soest? Via google kwam ik op een Strava rit die uit kwam op de MTB route van Soest. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat het een eind van het clubhuis is.

ROnbrug

door: Thierry le Brun op 2015-10-28 09:58:26

[="ROnbrug"]
Waar word de MNC Soest gereden? Zetten ze een parcours uit achter het clubhuis van Tempo Soest? Via google kwam ik op een Strava rit die uit kwam op de MTB route van Soest. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk omdat het een eind van het clubhuis is.
't Hoogt ri Soesterberg op de MTB route, dus ja, een heel eind bij het clubhuis vandaan.
kan pittig zijn bij nat weer, nu met droog zal het meevallen qua ondergrond.
vaak is ene helft parcours bergop, en 2e deel bergaf.

Thierry le Brun

door: Jan Willem op 2015-10-28 09:59:54

[="ROnbrug"]
haha, dat is altijd weer een raadsel ;)

inschrijven is bij het clubhuis, maar de wedstrijd is bij de Bergjes in Soest. Dus eerst inschrijven en dan in de auto/op de fiets naar het parcours. Reken dus op iets meer tijd om bij het parcours te komen.

Na afloop lever je je nummer in bij de jury, dus je hoeft niet terug naar het clubhuis.

https://www.google.nl/maps/place/De+Bergjes,+3768+Soest/@52.1357717,5.2900546,15.5z/data=!4m7!1m4!3m3!1s0x47c64237be11f5ff:0x84fe15663de9709a!2sDe+Bergjes,+3768+Soest!3b1!3m1!1s0x47c64237be11f5ff:0x84fe15663de9709a

Jan Willem

door: Jan Willem op 2015-10-28 10:01:32

[="Thierry le Brun"]
[="ROnbrug"]
't Hoogt ri Soesterberg op de MTB route, dus ja, een heel eind bij het clubhuis vandaan.
kan pittig zijn bij nat weer, nu met droog zal het meevallen qua ondergrond.
vaak is ene helft parcours bergop, en 2e deel bergaf.
met droog weer is het 2e deel "bergaf" juist weer pittig vanwege het lossere zand. :D

Jan Willem

door: ROnbrug op 2015-10-28 10:06:51

Thanks. Zat ik gisteren toch goed. Tweede deel veel mooie en snelle afdalingen, waarvan 1 met een bijna vrije val :) .

ROnbrug

door: Thierry le Brun op 2015-10-28 10:28:58

[="ROnbrug"]
Thanks. Zat ik gisteren toch goed. Tweede deel veel mooie en snelle afdalingen, waarvan 1 met een bijna vrije val :) .
pas op: parcours kan echt alle kanten op draaien en keren. een vast CX parcours is er niet. de ene keer zit de trap er wel im, de andere keer niet en zo zijn er 10001 mogelijkheden

Thierry le Brun

door: Jan Willem op 2015-10-28 13:10:50

[="ROnbrug"]
nog steeds die job in Zeeland dit weekend? Anders kan je in Alphen nog even oefenen ;-)

Jan Willem

66 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging