Districts Kampioenschappen Midden 1-11-2014
door: Jan Willem op 2014-11-01 20:29:36
Meestal is Nieuwegein glad en nat, maar met dit mooie weer lag het parcours er snel bij. Bij aankomst is er nogal wat verwarring welke kant de ronde op gereden dient te worden. Renners rijden beiden kanten op. Zelf ben ik eerst de verkeerde kant opgestuurd, waardoor de eerste verkenning juist andersom was. Daarna toch maar de juiste kan op gereden.
De start vond dit keer plaats op loting. Mocht zowaar op de eerste rij plaatsnemen. Ondanks dat er maar een man of 25 aan de start stonden heeft dat toch wel voordeel. Ik was prima weg, maar heb niet geprobeerd als eerste het veld in te draaien. Daar rijden er vandaag gewoon te snelle mannen voor mee. Die liepen dan ook meteen uit.
Ik reed eigenlijk elke ronde steeds lekkerder en kon tot het einde goed gas blijven geven. Het was wel een zware ronde met veel hoogteverschil. Maar het was vooral zwaar, omdat er eigenlijk nergen een rustpunt in zat. Het was vooral geven, geven en geven. In de eerste rondes had ik nog een man of 2-3 kort achter me, maar in de laatste rondes vielen deze flink terug waardoor ik onbedreigd naar de 15e plek kon rijden. Toch een paar man achter me gelaten die in de laatse MNC crossen nog voor me eindigden.