cyclo crankstel

Topic gesloten, alleen lezen

9 berichten

Nieuwe poll opvoeren

cyclo crankstel

door: JorisDriePinter op 2014-01-04 19:29:26

Dag,
Sinds vandaag geregistreerd en gelijk een vraag voor jullie.
Ik heb een cyclocross gekocht en twijfel of ik de 46/34 crank moet vervangen voor een andere crank.
Graag hoor ik waarmee jullie rijden. Ik gebruik hem voor woon-werk verkeer en natuurlijk voor de velden/bossen.
alvast dank voor de reacties.
gr.JDP

Nieuwe poll opvoeren

JorisDriePinter

cyclo crankstel

door: Thierry le Brun op 2014-01-04 22:06:09

ik had altijd 46-39. halverwege dit seizoen de versleten 39 vervangen door een toevallig aanwezige 36 en dat gaat ook goed. achter ligt 12-25. Gebruik de 36 niet heel veel trouwens. enkel de echt slechte/zware stroken en de steile beklimmingen. Wedstrijdjes gaan bijna volledig op buitenblad . rest is toertocht en ritjes van en naar de tochten/wedstrijden.

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

cyclo crankstel

door: Ronald op 2014-01-04 22:50:09

Waarom zou je bij voorbaat willen vervangen? Ik zou lekker gaan fietsen en als je merkt dat je bepaalde combi's mist of bepaalde versnellingen kun je altijd nog wisselen.

Nieuwe poll opvoeren

cyclo crankstel

door: Tommeke op 2014-01-04 23:39:45

Ik rij met een 46x39 met achter een 12-28 cassette.

Daarmee kan ik overal uit de voeten tenzij extreem steil of modderig. Ik rij meestal op het binnenblad.

Nieuwe poll opvoeren

cyclo crankstel

door: JorisDriePinter op 2014-01-05 14:26:47

Dank voor jullie reacties, Ga inderdaad eerst maar eens ervaren en dan pas wisselen naar andere crank

Nieuwe poll opvoeren

JorisDriePinter

cyclo crankstel

door: Jan Willem op 2014-01-05 16:32:44

Je hoeft je crank toch niet te wisselen? Als het niet bevalt kan je er altijd andere bladen opzetten.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

cyclo crankstel

door: martijn op 2014-01-05 20:49:14

46-34 lijkt me op zich wel te doen. Je zou nog kunnen overwegen een 39 ipv de 34 te plaatsen. Let wel even op dat je dan een 39 blad met een 110 steek neemt en campa of shimano moet hebben. TA heeft zulke bladen, kosten iets van twee tientjes.

Nieuwe poll opvoeren

cyclo crankstel

door: JorisDriePinter op 2014-01-06 20:43:01

oké, dank voor jullie advies.
Eerst maar eens fietsen en ervaren. blad wisselen voor 39 lijkt me wel wat. Ik laat het jullie nog weten.

Nieuwe poll opvoeren

JorisDriePinter

9 berichten

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging