Bandjes onder de crosser

Topic gesloten, alleen lezen

214 berichten ...

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Marcel op 2013-10-17 10:08:09

Ik heb gisteren de Grifo 33 Pro onder mijn crosser gelegd. Kunnen jullie mij wat adviezen geven over bandendruk?
Wil morgen naar mijn werk even proberen maar ik neem aan dat de bandendruk dan wat hoger moet dan met een cross? Zondag wil ik proberen te crossen in Nieuwveen, wat ik op de foto's zag was het veel gras.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2013-10-17 10:18:07

[="Marcel"]
Ik heb gisteren de Grifo 33 Pro onder mijn crosser gelegd. Kunnen jullie mij wat adviezen geven over bandendruk?
Wil morgen naar mijn werk even proberen maar ik neem aan dat de bandendruk dan wat hoger moet dan met een cross? Zondag wil ik proberen te crossen in Nieuwveen, wat ik op de foto's zag was het veel gras.
Nieuwveen schijnt heel veel modder te zijn (bron = trainer WTC de Amstel). Afgelopen weekend in Woerden had ik mijn banden op iets minder dan 2 bar. En bij het inrijden heb ik er nog wat uit laten lopen.

Naar je werk zou ik er gewoon wegwielen in steken. En op de weg gewoon lekker hard oppompen.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: Marcel op 2013-10-17 10:44:16

[="Jan Willem"]
Naar je werk zou ik er gewoon wegwielen in steken. En op de weg gewoon lekker hard oppompen.
Ga ik ook doen maar ik wil even testen he ;-) Na vanavond is hij af.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2013-10-17 11:05:03

[="Marcel"]
[="Jan Willem"]
Ga ik ook doen maar ik wil even testen he ;-) Na vanavond is hij af.
als je nou een beetje opschiet kan je vanavond meetrainen bij Ouderkerk. We starten om 19.30uur

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: Marcel op 2013-10-17 11:27:11

[="Jan Willem"]
als je nou een beetje opschiet kan je vanavond meetrainen bij Ouderkerk. We starten om 19.30uur
:-( Zo snel ben ik niet.....
Ga jij wel zondag in Nieuwveen rijden?

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2013-10-17 11:30:37

[="Marcel"]
[="Jan Willem"]
:-( Zo snel ben ik niet.....
Ga jij wel zondag in Nieuwveen rijden?
nee ik rijd zondag in Hilversum.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: Veen op 2013-11-01 14:39:49

Ik ben op zoek naar nieuwe bandjes voor onder mijn crosser. Ik twijfel nog tussen de challenge grifo(huidige band) of de challenge fango. Is er iemand die ervaring met beide heeft en kan zeggen of er een groot verschil is tussen deze 2?
Ik gebruik de crosser voor toertochten,cx training en af en toe een wedstrijdje.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Noontje op 2013-11-01 15:21:22

[="Veen"]
Ik ben op zoek naar nieuwe bandjes voor onder mijn crosser. Ik twijfel nog tussen de challenge grifo(huidige band) of de challenge fango. Is er iemand die ervaring met beide heeft en kan zeggen of er een groot verschil is tussen deze 2?
Ik gebruik de crosser voor toertochten,cx training en af en toe een wedstrijdje.
De Fango is officeel een modderband, maar als ik hem vergelijk met de Limus dan vind ik dat pas echt een modderband. Ik heb met beiden gereden en kan niet heel veel verschil ontdekken. Alhoewel ik neig naar de Grifo daar kan ik overal mee uit de voeten, en daar is ie ook voor bedoeld. De fango is wat minder allround.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Veen op 2013-11-01 17:55:27

@Noontje. Bedankt voor je reactie!
Ga dan toch maar weer voor de vertrouwde grifo. Bevallen nog steeds prima,dacht alleen dat de Fango iets meer grip heeft in de bochten.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Noontje op 2013-11-01 20:38:18

[="Veen"]
@Noontje. Bedankt voor je reactie!
Ga dan toch maar weer voor de vertrouwde grifo. Bevallen nog steeds prima,dacht alleen dat de Fango iets meer grip heeft in de bochten.

Vind ik niet, maar dat is mijn mening ;-) . Misschien dat ze in de modder meer grip hebben, maar op droge ondergrond juist weer niet. Grifo :oke:

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: DeRosa op 2013-12-11 17:01:08

Na het nodige trek- en rukwerk zijn mijn Ambrosio velgen eindelijk van die versleten Challenge Grifo's af. Minder leuk was het klusje dat daarop volgde: de lijm uit de velgbedding krijgen. Inmiddels zien ze er kaal en schoon uit. Vrijdag de nieuwe tubes maar eens lijmen. Het is de Challenge Limus geworden.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2013-12-12 08:36:56

[="DeRosa"]
Na het nodige trek- en rukwerk zijn mijn Ambrosio velgen eindelijk van die versleten Challenge Grifo's af. Minder leuk was het klusje dat daarop volgde: de lijm uit de velgbedding krijgen. Inmiddels zien ze er kaal en schoon uit. Vrijdag de nieuwe tubes maar eens lijmen. Het is de Challenge Limus geworden.
Precies op tijd voor Hilversum op zondag

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: Thierry le Brun op 2013-12-12 08:57:12

[="Jan Willem"]
[="DeRosa"]
Precies op tijd voor Hilversum op zondag
had mijn reactie kunnen zijn :lol:

Nieuwe poll opvoeren

Thierry le Brun

Bandjes onder de crosser

door: DeRosa op 2013-12-12 12:22:08

Was ook mijn idee. Heb mijn rentree een weekje moeten uitstellen vanwege werk.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2013-12-15 20:07:46

[="DeRosa"]
Was ook mijn idee. Heb mijn rentree een weekje moeten uitstellen vanwege werk.
slecht drogende lijm gebruikt? ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: Body op 2014-01-06 21:19:02

Welke banden raden jullie aan voor woon/werkverkeer onder de crosser?

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: martijn op 2014-01-06 21:23:54

[="Body"]
Een paar hele goedkope crossbanden met weinig profiel. Je rijdt ze toch helemaal aan gort. Je zou kunnen overwegen wegbanden te gebruiken. Ook in dat geval een paar goedkope lekbestendige trainingsbamden.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Body op 2014-01-06 21:27:16

[="martijn"]
[="Body"]
Een paar hele goedkope crossbanden met weinig profiel. Je rijdt ze toch helemaal aan gort. Je zou kunnen overwegen wegbanden te gebruiken. Ook in dat geval een paar goedkope lekbestendige trainingsbamden.
Zoiets zoek ik idd. Welke lekbestendige trainingsbanden zijn er..?

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2014-01-27 11:35:59

Hoe lang gaan tubes eigenlijk mee en wanneer moeten ze vervangen worden? Dat "wang" van mijn tubes ziet er niet al te fraai meer uit, terwijl met het profiel nog weinig mis is.

Kan je tubes eigenlijk verwijderen en opnieuw plakken?

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: Martinello op 2014-01-27 12:00:16

[="Jan Willem"]
Hoe lang gaan tubes eigenlijk mee en wanneer moeten ze vervangen worden? Dat "wang" van mijn tubes ziet er niet al te fraai meer uit, terwijl met het profiel nog weinig mis is.

Kan je tubes eigenlijk verwijderen en opnieuw plakken?
Dat verschilt met het gebruik uiteraard.
Met van die schrale plekken kan je best nog een tijd doorrijden. Je zou ze nog kunnen behandelen dan.
Op het moment dat de buitenlaag los komt van de binnenkant (meestal aan de velg), gaat het snel. Maar dat merk je wel want er ontstaan dan bulten. Risico dat je ze dan in eens kapot rijdt/scheurt, wordt dan snel groter. In die fase zit ik; maximaal nog één wedstrijd en daar twijfel ik zelfs over.

Ik doe er ca 2 seizoenen mee. Achter heeft wel iets krachten te verduren, voor gaat soms wat langer goed (max 3 seizoenen). Dus die van jou zouden heel goed aan de beurt kunnen zijn want die waren al niet nieuw toch ?

Opnieuw plakken kan zeker; veel mensen plakken ze elk jaar opnieuw. Maar van het verwijderen worden ze ook niet echt mooier.

Nieuwe poll opvoeren

Martinello

Bandjes onder de crosser

door: TiesT op 2014-01-27 13:13:44

De mijne gaan meestal 1 tot 2 seizoenen mee. (typhoon 1 rhino 2) Je kunt met een haarfohn ook het profiel losfohnen en bij dugast alleen het karkas kopen. Dan lijmen ze daar het loopvlak er op (kost 45 ipv 69euro)

Je kunt ze opnieuw lijmen. Ik plak ze altijd allemaal opnieuw aan het begin van het seizoen.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Jan Willem op 2014-01-27 14:50:06

[="TiesT"]
Je kunt ze opnieuw lijmen. Ik plak ze altijd allemaal opnieuw aan het begin van het seizoen.
jij had ze zo goed geplakt, dat ze het nog steeds prima doen (en zo heel veel rijd ik er natuurlijk niet op) ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Bandjes onder de crosser

door: martijn op 2014-02-01 09:12:35

[="Jan Willem"]
[="TiesT"]
jij had ze zo goed geplakt, dat ze het nog steeds prima doen (en zo heel veel rijd ik er natuurlijk niet op) ;-)
Gebruik je wel aquasure Jan Willem? Dat scheelt al behoorlijk in de levensduur.

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Veen op 2014-02-15 10:27:49

Ik heb dit jaar voorzichtig wat wedstrijdjes geprobeerd. Ik vond het zo leuk dat ik volgend seizoen het hele crossseizoen wil rijden.
Nu wil ik een nieuw wielsetje kopen maar twijfel ik tussen een alu tubeset of een carbon/alu set met hoge velgen.
Waar heb ik het meeste voordeel van in het veld,tubes of een hoge velg?

Nieuwe poll opvoeren

Bandjes onder de crosser

door: Noontje op 2014-02-16 14:51:40

[="Veen"]
Ik heb dit jaar voorzichtig wat wedstrijdjes geprobeerd. Ik vond het zo leuk dat ik volgend seizoen het hele crossseizoen wil rijden.
Nu wil ik een nieuw wielsetje kopen maar twijfel ik tussen een alu tubeset of een carbon/alu set met hoge velgen.
Waar heb ik het meeste voordeel van in het veld,tubes of een hoge velg?
Tubes

Nieuwe poll opvoeren

214 berichten ...

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging