Hel van Groesbeek zondag 8 april 2018

Topic gesloten, alleen lezen

9 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Marcel3204 op 2017-12-29 07:34:42

Wie nog wil meedoen moet snel zijn: alleen de inschrijving 35km i.c.m de 75-minuten wedstrijd op zaterdag is op dit moment nog niet vol. Www.mtbgelderlandzuid.nl

Nieuwe poll opvoeren

Marcel3204

door: Marcel3204 op 2018-04-08 20:41:41

Onder een stralende zon afgezien in de Groesbeekse bossen vandaag. Gestart in de kneuzen-categorie (de 35km; het echte werk is toch de 70 en 105km), maar voor mij prima en bevredigend om 1,5 uur vol vol te gassen. Uiteindelijk 4de van de 80 man/vrouw. Moeilijkheidje was dat we met de snelleren al na enkele km vol in de rug van het grote 70km-peloton schoven, waardoor i.c.m. de singletracks het soms meer een toertocht dan een wedstrijd was. Daarbij was in het gedrang het overzicht weg: op 10 secs 4de geworden, als ik dat geweten had had ik nog wat extra gegeven en mogelijk podium kunnen rijden. Maar eigenlijk toch vooral eigen schuld: tijdens het vele inhalen bij de diepste drop in volle afdaling mijn voorrem aangetipt en dan weet je wel wat er gebeurt: over de kop. Her en der wat licht bloedverlies en kneuzingen, maar weer opgesprongen en verder kunnen gaan. Voelt nu wel stijf aan, met name mijn linker-schouder heeft een klap gehad. Hopelijk op tijd fit voor LBL over 2 weken. Morgenvroeg op de speed-pedelec de stijfheidjes wegfietsen.
Zowel voor als in de koers Inky nog tegengekomen, was ik toch niet CTWT-alleen vandaag (in zoverre je je alleen kunt voelen bij een man/vrouw of 1500 aan de start.

Volgend jaar weer, maar dan voor de 70km.

Nieuwe poll opvoeren

Marcel3204

door: Marcel3204 op 2018-04-08 20:43:19

Kijken of ik nog wat foto's kan vinden.

Nieuwe poll opvoeren

Marcel3204

door: Jan Willem op 2018-04-09 10:31:33

Niet alleen 4e, maar ook 1e in je categorie! :oke: Jammer van het overzicht in de wedstrijd.

Behalve Inky en jij deed PieterN ook nog mee bij de 105km.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Pino op 2018-04-09 18:22:05

Deze tocht ook meegereden. Optimistisch ingeschreven voor de 105 km, maar dat bleek (ruim) te hoog gegrepen. Tegen het einde van de eerste ronde bleek de timeout niet haalbaar, daarom vooral genoten van een leuk parcours en 2 rondjes gereden.
Perfecte organisatie en het weer hadden ze ook geweldig geregeld. Kleine 5 uur onderweg geweest.

Nieuwe poll opvoeren

door: Marcel3204 op 2018-04-09 21:40:53

Al 4 CTWT-ers aan de start; volgend jaar team-event van maken!

Fotootje kunnen kopen van de huisfotograaf, ter herinnering. Volgende keer dunner ondershirt aan met dit warme weer, zo met open boord fietsen heeft aeropak niet zoveel zin....

Gevolgen van de val vallen mee, qua benen geen last meer, en de schouder doet minder pijn i.v.m. gisteren. Geluk gehad. Op naar LBL.

Nieuwe poll opvoeren

Marcel3204

door: Marcel3204 op 2018-04-10 22:43:41

Vandaag nog even terug gaan kijken hoe het kon dat ik afgelopen zondag over de kop ging. Deze afdaling ken ik al een 10-tal jaren en is een van de gemeenste van Nijmegen e.o. De afgelopen 2 jaar heb ik 'm niet meer gereden, en net aan de rechterkant waar ik een lang lint renners voorbij ging is ie op 1 plek flink uitgediept; geen wonder dat iedereen links reed. Als je je voorwiel te snel laat zakken loopt ie ook nog een keer tegen een hoogliggende boomwortel op. Waarschijnlijk heb ik niet geremd met de voorrem maar heb ik te ver voorover gezeten. Vanwege mijn pijnlijke schouder heb ik deze drop nu niet geattaqueerd, maar als ik me weer goed voel ga ik 'm te lijf.....

Nieuwe poll opvoeren

Marcel3204

door: Inky op 2018-04-11 17:24:34

De Hel van Groesbeek, de naam zegt het eigenlijk wel. Het was ook wel echt een Hel!
Maar wel een heel gaaf parcours! Ruim 80 dames aan start bij de 70 km, dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een Marathon! Een groot deel van deze dames doet mee aan de SFORZ Ladies MTB Marathon Cup.
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik momenteel goed getraind ben. Zo'n zwangerschap en een klein meisje is niet goed voor je conditie! Maar ik heb dit jaar als doel gesteld alle 4 de wedstrijden van de Cup te rijden.
Dit is wedstrijd 2. 70 km en ruim 1200 hm, en vooral het warme weer zorgde voor een uitputtingsslag.
Het eerste rondje van 35 km ging eigenlijk wel aardig. Ik kon de klimmen goed blijven rijden en de afdalingen gingen mij ook steeds beter af. Vlak voor de finish mijn eerste valpartij. Een bocht te kort aangesneden en blijven hangen achter een paal. Paf. zo lag ik op de grond... Even bijkomen en weer door voor de tweede ronde. Halverwege deze ronde begon ik het toch wel heel zwaar te krijgen. Mijn snelheid werd steeds lager en ja hoor daar kwam de kramp!
Nog 1 keer hard gevallen toen ik mijn bidon pakte (stom putje niet gezien) en daarna op soeplesse doorgefietst naar de finish. Gelukkig maar een paar plekken verloren in de laatste ronde.

Mijn doel was vooraf fun hebben en lekker rijden en dan proberen binnen de 5 uur binnen te komen.
Dit is uiteindelijk allemaal gelukt! Binnen in een tijd van 4.48 volgens mij. En ook nog een mooie prijs gewonnen in de startnummer Tombola! Kortom een heerlijke dag waarvan ik nog wel even goed moest bijkomen!

Nu op naar marathon van Montferland in juni. Nog even 2 maanden om extra te trainen!

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging