9 berichten
Zowel voor als in de koers Inky nog tegengekomen, was ik toch niet CTWT-alleen vandaag (in zoverre je je alleen kunt voelen bij een man/vrouw of 1500 aan de start.
Volgend jaar weer, maar dan voor de 70km.
Perfecte organisatie en het weer hadden ze ook geweldig geregeld. Kleine 5 uur onderweg geweest.
Fotootje kunnen kopen van de huisfotograaf, ter herinnering. Volgende keer dunner ondershirt aan met dit warme weer, zo met open boord fietsen heeft aeropak niet zoveel zin....
Gevolgen van de val vallen mee, qua benen geen last meer, en de schouder doet minder pijn i.v.m. gisteren. Geluk gehad. Op naar LBL.
Maar wel een heel gaaf parcours! Ruim 80 dames aan start bij de 70 km, dit heb ik nog nooit meegemaakt bij een Marathon! Een groot deel van deze dames doet mee aan de SFORZ Ladies MTB Marathon Cup.
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik momenteel goed getraind ben. Zo'n zwangerschap en een klein meisje is niet goed voor je conditie! Maar ik heb dit jaar als doel gesteld alle 4 de wedstrijden van de Cup te rijden.
Dit is wedstrijd 2. 70 km en ruim 1200 hm, en vooral het warme weer zorgde voor een uitputtingsslag.
Het eerste rondje van 35 km ging eigenlijk wel aardig. Ik kon de klimmen goed blijven rijden en de afdalingen gingen mij ook steeds beter af. Vlak voor de finish mijn eerste valpartij. Een bocht te kort aangesneden en blijven hangen achter een paal. Paf. zo lag ik op de grond... Even bijkomen en weer door voor de tweede ronde. Halverwege deze ronde begon ik het toch wel heel zwaar te krijgen. Mijn snelheid werd steeds lager en ja hoor daar kwam de kramp!
Nog 1 keer hard gevallen toen ik mijn bidon pakte (stom putje niet gezien) en daarna op soeplesse doorgefietst naar de finish. Gelukkig maar een paar plekken verloren in de laatste ronde.
Mijn doel was vooraf fun hebben en lekker rijden en dan proberen binnen de 5 uur binnen te komen.
Dit is uiteindelijk allemaal gelukt! Binnen in een tijd van 4.48 volgens mij. En ook nog een mooie prijs gewonnen in de startnummer Tombola! Kortom een heerlijke dag waarvan ik nog wel even goed moest bijkomen!
Nu op naar marathon van Montferland in juni. Nog even 2 maanden om extra te trainen!
Registeer als vriend van de vereniging |