Hadrians Wall

Topic gesloten, alleen lezen

11 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Tazzy op 2017-04-19 21:06:49

Lijkt er op dat ik komende september Hadrians wall ga fietsen op de MTB met wat collega's.

ZIt ff te kijken maar wat voor gear ik nodig heb. Dacht eigenlijk dat de route relatief vlak was tot ik dit zag:
https://followingthearrows.com/2014/10/31/hadrians-wall-elevation-profiles/

Iemand ervaring met de ondergrond? ik zit te kijken naar alternative banden, schwalbe thunder burt's ofzo. Iemand een tip over weer en ondergrond condities in september?

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Pino op 2017-04-19 22:05:36

Ken de route niet, lijkt me prachtig. Wat ik meestal zie van Engeland zijn best ruige (en natte) trails. Hoe meer profiel hoe beter. Kijk wat het dikste is dat in je fiets past. (en neem spatborden mee)

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Bontempi op 2017-04-19 23:19:39

Jarenlang op oefening geweest in Carlisle en omgeving en daardoor ook gewandeld op Hadrians Wall, tevens gefietst daar in de regio (weg). Er is daar in de regio geen meter vlak en het kan er ontzettend hard (en koud) waaien, dus zorg zoals Pino zegt dat je bent voorbereid op nat en winderig weer. Wij gingen daar vaak oefenen in wat de Engelsen de spons van de UK noemen, dus dan weet je het wel. Heb je mazzel dan is het droog, maar warm is het er eigenlijk nooit.

Bier is er prima en mocht je in Carlisle nog een biertje willen pakken kan ik je LLoyd's en de Walkabout aanraden, altijd gezellig met die Engelsen :lol: :lol:

Nieuwe poll opvoeren

Bontempi

Hadrians Wall

door: Jan Willem op 2017-04-21 16:44:50

Gaaf!

Walkabout is een behoorlijke feestpub en niet echt bijzonder. Kan je beter naar een echte real ale pub gaan. Zo een waar de mannen al baarden hadden toen de hipsters nog niet bestonden. Lekker een paar lokale Ales drinken en uitkijken met de lokale Cider. Daar kan je behoorlijk van op je kop gaan staan ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Hadrians Wall

door: Tazzy op 2017-04-22 19:03:43

Tis een activiteit vanuit de groep die iets met movember doet... zal tegen die tijd al wel voor hipster aangezien worden

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Tazzy op 2017-07-15 19:35:49

Vandaag 1 van de 2 Schwalbe Marathon mondial's opgehaald. FM had ze besteld maar er 1 in 26" en 1 in 28" gekregen... Handig. Anyway, de 2.00 is binnen - heb voor de voorkant een 1.60 in bestelling staan.

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Tazzy op 2017-09-10 19:59:50

Beide zijn 2.00 geworden... vandaag ter training met 2 collega's op de racefiets 57km mee gereden. 57 was niet het doel... plan was 100km. Ik was zo fucking kapot na wind tegen & achter de racefiets aan stumpen.

Anyway, donderdag gaan we naar Engeland :D

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Bontempi op 2017-09-27 12:00:10

En hoe is het gegaan in het mooie UK?

Nieuwe poll opvoeren

Bontempi

Hadrians Wall

door: Tazzy op 2017-09-29 20:43:36

Redelijk moet ik zeggen. Weer en klimmen is wat tegen gevallen maar lake district is echt heel mooi.

1e dag na aankomst met de boot einde ochtend aangesloten bij de langzame groep. 19h30 ish besloten dat het niet meer kon. Vooral door regen, kou en daglicht. Na een bak water smiddags staande gehouden door de politie omdat een medefietser van de sellafield kerncentrale fotos gemaakt had flink wat vertraging opgelopen... Denk iets van 25km te kort op de 1e leg. 2e dag/startpunt fris van start... leg van 100+km... route halverwege was wat omgelegd en een stuk of road gereden. Met nog een stukje te gaan besloten dat het mooi weest was. Dag 3 leg van 88km, bewust voorbij het steile stuk gestart en naar de finish gereden.

Al met al had ik het gewoon op de racefiets ipv mtb moeten doen. 95% van de rit kon dat prima. Volgende keer, 3 dagen is goed te doen maar dan wel 3 volle dagen.

Nieuwe poll opvoeren

Hadrians Wall

door: Jan Willem op 2017-09-30 09:47:55

Lake District is zeker mooi!

Nog wat plaatjes geschoten onderweg?

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging