Egmond Pier Egmond 9 januari 2016

Topic gesloten, alleen lezen

11 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Kestrel2007 op 2015-11-18 21:04:32

De strandrace EPE van Le Champion wordt gehouden op 9 januari 2016. Ik krijg net een email van de organisatie dat de inschrijving bijna vol is. Dus grijp je kans als je nog mee wilt doen. Voor mij toch iets van een 2-daagse, want na deelname op zaterdag sta ik de andere dag in Castricum als vrijwilliger voor de halve marathon van Egmond. MEG voor beiden in de race?

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

door: Bandit op 2016-01-08 20:48:06

Is er verder niemand die mee doet morgen?

Wie kan mij adviseren over bandendruk? Rij voor het eerst met 29-ers, Supermoto. Ongeveer, en ben denk rond de *kuch* 90kg.

Tot voorheen reed ik met 26" Big Apple en een zo laag mogelijke bandendruk (0,8 voor, 1,0) achter. Met die tactiek ben ik al net zo vaak de mist in gegaan als dat ik er voordeel van had. Dus mijn voorstel voor de gulden middenmoot: 1,5 achter en 1,2 voor. Iemand?

Nieuwe poll opvoeren

door: Bandit op 2016-01-09 14:14:58

Zonder ambitie gestart vandaag. Voor 1,0, achter 1,2. Mooi wiel gezocht op de heenweg. Strand lag er als een biljartlaken bij. Op de terugweg het grote mes erop en gefinisht in 1u24.03. Makkelijkste editie ooit, wat mij betreft. Wel een paar nare valpartijen gezien.

Nieuwe poll opvoeren

door: pct op 2016-01-09 19:34:18

[="Bandit"]
Zonder ambitie gestart vandaag. Voor 1,0, achter 1,2. Mooi wiel gezocht op de heenweg. Strand lag er als een biljartlaken bij. Op de terugweg het grote mes erop en gefinisht in 1u24.03. Makkelijkste editie ooit, wat mij betreft. Wel een paar nare valpartijen gezien.
Heb vandaag ook gereden. Mocht starten vanuit het vak van de business race.
Bandjes op 1.9 bar opgepompt. Ik had vernomen dat het strand er hard bij lag. voordeel is dat je dan makkelijk snelheid kan pakken, nadeel natuurlijk dat je op mul zand stil valt en bij strandopgangen moet lopen.

In een van de eerste groepen van de businessrace mee kunnen rijden. Helaas bleek mijn ketting constant over te slaan wanneer ik wilde aanzetten.
Bij het keerpunt en de opgang van Wijk aan zee heeft me dat te veel tijd gekost. Gewoon door technische malheur niet aan kunnen pikken.
Uiteindelijk gefinisht in 1:09:50 en daar ben ik tevreden mee, maar ik weet in mijn achterhoofd dat ik helaas veel verspeeld heb.

Heb onderweg 3 alszodanig herkenbare ctwt-ers ingehaald waarvan MEG voor mij de meest herkenbare was. Geen adem om iets te zeggen of je aan te spraken, sorry!

Morgen de halve marathon.

Nieuwe poll opvoeren

door: MEG op 2016-01-09 19:54:15

[="pct"]
[="Bandit"]
Heb vandaag ook gereden. Mocht starten vanuit het vak van de business race.
Bandjes op 1.9 bar opgepompt. Ik had vernomen dat het strand er hard bij lag. voordeel is dat je dan makkelijk snelheid kan pakken, nadeel natuurlijk dat je op mul zand stil valt en bij strandopgangen moet lopen.

In een van de eerste groepen van de businessrace mee kunnen rijden. Helaas bleek mijn ketting constant over te slaan wanneer ik wilde aanzetten.
Bij het keerpunt en de opgang van Wijk aan zee heeft me dat te veel tijd gekost. Gewoon door technische malheur niet aan kunnen pikken.
Uiteindelijk gefinisht in 1:09:50 en daar ben ik tevreden mee, maar ik weet in mijn achterhoofd dat ik helaas veel verspeeld heb.

Heb onderweg 3 alszodanig herkenbare ctwt-ers ingehaald waarvan MEG voor mij de meest herkenbare was. Geen adem om iets te zeggen of je aan te spraken, sorry!

Morgen de halve marathon.
De twee anderen waren Koos en Ruufke.
Morgen doe ik ook de halve. Wellicht heb je dan meer adem. ;-)

Nieuwe poll opvoeren

door: pesah op 2016-01-10 09:55:43

Gisteren met de Kudde? ook mee gedaan en wij hebben ieder jaar een wedstrijd binnen de wedstrijd om de Kudde Bokaal.

In de wedstrijd zelf 34e in de business race en 14e in de team ranking geworden. Onze nummer 2/3 in de wedstrijd reed vlak voor het einde lek. Anders top 10. Balen!

Heb een filmpje gemaakt die helaas weer niet op een telefoon is te bekijken. Misschien toch maar eens naar vimeo gaan kijken.

Veel plezier!

https://youtu.be/4FB50gUpuwY

Nieuwe poll opvoeren

door: pct op 2016-01-11 14:49:57

Hè Martin, je zat er gisteren flink doorheen of niet?!
Ik had het ook gruwelijk zwaar. Het tempo op de eerste kilometers over het strand heeft me flink de das omgedaan in de laatste kilometers.
Hoe is het jou vergaan? Toch nog gefinisht?

Nieuwe poll opvoeren

door: MEG op 2016-01-11 16:14:02

[="pct"]
Hè Martin, je zat er gisteren flink doorheen of niet?!
Ik had het ook gruwelijk zwaar. Het tempo op de eerste kilometers over het strand heeft me flink de das omgedaan in de laatste kilometers.
Hoe is het jou vergaan? Toch nog gefinisht?
De eerste kilometers waar de ook erg zwaar met die wind en dat mulle zand. Meer naar de vloedlijn toe was het zand veel beter, maar daar liep niemand. Dat verbaasde me, want nu ploegde iedereen door het zware deel.

Ik ben uiteindelijk wel gefinisht, maar dat is dan ook alles. Ik heb zelfs langzamer gelopen dan in mijn rustige duurtrainingen.
Kamp al een maand met een blessure en heb de afgelopen drie weken amper gelopen, maar ik wilde Egmond niet laten lopen.
Maar nu ga ik een maand niet meer lopen zodat de blessure zich kan herstellen.

Overigens grappig om je zo voorbij te horen (en later zien) gaan.

Nieuwe poll opvoeren

door: Kestrel2007 op 2016-01-11 21:50:33

4 weken grieperig geweest met hoesten en slijm op de longen. Laatste week daarvan ook nog een "leegloper", als je een buikloop zo mag noemen. Nacht tevoren ook nog eens niet naar bed geweest en zaterdag naar Egmond gereisd. Toen wilde ook de spd plaatjes niet of nauwelijks in de pedalen klikken, starten wij achterin 25 minuten na de snelle mannen en deden mijn darmen mij geloven dat ik alles moest laten lopen. Eh nee, meer excuses heb ik niet voor een DNF achter mijn naam. Dag 2 ben ik vrijwilliger geweest voor Le Champion op locatie Castricum. Dag 1 werd ik met de neus op de feiten gedrukt, dag 2 vlogen de uren voorbij en werden we door LC in de watten gelegd. Misschien vreemd, maar ik vond het toch een geslaagd weekeinde. Volgend jaar weer, maar dan met 2 goede dagen. Een EPE niet uitrijden mag mij normaliter niet overkomen.

Over 2 weken doe ik de wandel halve marathon Egmond, over het zelfde parcours als gisteren.

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

door: mamy113 op 2016-05-11 08:44:42

Het zou leuk zijn om te zien Ik zal wachten om het te zien :D
[url=http://throyal1688-online.blogspot.com/2016/02/blog-post.html][color=#dce1e5]???????????[/color]

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging