Bart Brentjens Challenge (NK MTB Marathon) 2015
door: Inky op 2015-10-05 09:34:04Na zaterdag mijn eerste nationale cross gereden te hebben was het zondag tijd voor mijn eerste NK MTB Marathon. Hier was ik nog meer gespannen voor dan voor de Cross. Nog nooit had ik 110 km gemountainbiked en ik was bang dat het niveau heel hoog zou zijn aangezien het een NK is. Aan start 24 dames, waarvan veel prof's en dames met begeleiding. Aan start onder meer Annemiek van Vleuten (gisteren ook al concurrent in de cross), Hielke Elferink (onlangs podium gereden in internationale MTB meerdaagse), Laura Turpijn en nog andere dames die er heel profi uitzagen. Deze vrouwen hadden ook allemaal verzorging onderweg. Ik was erg geïntimideerd hierdoor, maar wilde desalniettemin laten zien wat ik in huis had. Bij de start werd gelukkig rustig weg gereden. Kon het peloton nog redelijk lang volgen gelukkig. De eerste 15 km zag ik de kopgroep nog rijden. Daarna ze niet meer gezien. Ik had strijd met 2 andere dames. Jeetje wat daalt iedereen hard!! Gelukkig kon ik in de klimmen weer naar de dames toe rijden. Na een aantal keer dit gedaan te hebben op 1 klim erop en erover gereden en ze niet meer gezien. Het was de hele wedstrijd blijven geven om te zorgen dat ze niet weer terug kwamen op de afdalingen. Klimmen met een goede hartslag oprijden en dan boven direct weer aanzetten. Het was een erg leuk parcours met een aantal leuke single tracks afdalingen. Wel heel snel dit jaar doordat het parcours er droog bij lag. Na 4 uur rijden zag ik dat het misschien wel mogelijk zou zijn om binnen de 6 uur te blijven. Dat zou uitzonderlijk snel zijn voor mij, toch maar niet te veel aan gedacht en gewoon lekker blijven rijden. Maar met nog 20 km te gaan zat het er misschien toch nog wel in! Voor zover het nog ging zo snel mogelijk gereden. En ja hoor ik reed over de finish in een tijd van 5.52!!! Wow!!! Dit had ik echt niet verwacht!! Uiteindelijk 16de geworden. Misschien moet ik toch maar eens echt gaan trainen!! Nu wel helemaal kapot en op, maar dat hoort erbij.