Mountainbike

Topic gesloten, alleen lezen

13 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Paolo86 op 2015-07-13 14:23:32

Afgelopen winter heb ik 3/4 maanden niet gefietst.
Toen ik dus in april weer begon met wielrennen moest ik aardig werken om mijn conditie weer bij te spijkeren. Ik had wel een tacx fietstrainer gekocht maar na 3x vond ik daar niets meer aan. Nu zit ik te denken om voor deze periode een mountainbike aan te schaffen.
Hebben jullie tips voor mij waar ik op moet letten? Nu zie ik een hoop fietsen met suntour voorvork maar dat schijnt niet zo giga spul te zijn of is dat al achterhaald? En kwa afmontage wat is dan wenselijk? Graag wat tips. Mijn budget ligt rond de €650/€700 euro.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Jan Willem op 2015-07-13 15:24:15

[="Paolo86"]
Afgelopen winter heb ik 3/4 maanden niet gefietst.
Toen ik dus in april weer begon met wielrennen moest ik aardig werken om mijn conditie weer bij te spijkeren. Ik had wel een tacx fietstrainer gekocht maar na 3x vond ik daar niets meer aan. Nu zit ik te denken om voor deze periode een mountainbike aan te schaffen.
Hebben jullie tips voor mij waar ik op moet letten? Nu zie ik een hoop fietsen met suntour voorvork maar dat schijnt niet zo giga spul te zijn of is dat al achterhaald? En kwa afmontage wat is dan wenselijk? Graag wat tips. Mijn budget ligt rond de €650/€700 euro.
waar ga je er mee fietsen?

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Mountainbike

door: Paolo86 op 2015-07-13 15:51:25

idee is lekker door het bos en misschien wat veldtoertochten.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Jan Willem op 2015-07-13 17:04:05

[="Paolo86"]
heb je ook een cyclocross fiets overwogen? Ook prima geschikt voor dat werk.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Mountainbike

door: Pino op 2015-07-13 18:21:57

[="Jan Willem"]
[="Paolo86"]
heb je ook een cyclocross fiets overwogen? Ook prima geschikt voor dat werk.
Heb je gelijk ook een reservefiets voor het wegseizoen.
Om de winter op een MTB door te komen heb je niet meer nodig dan een MTB met Deore onderdelen en (liefst) een vaste vork.
Nadeel van de goedkopere MTB's is dat ze vaak erg kort en weinig diep zitten, iets dat wielrenners niet zo denderend vinden.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: vinc op 2015-07-13 19:02:25

Giant Talon lijkt me wel een goede optie binnen je budget.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Paolo86 op 2015-07-13 21:41:23

Wat zijn de plus en min tussen een cyclocross en een MTb dan voor jullie?

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Pino op 2015-07-13 22:37:32

Een MTB is stabieler, je komt met minder techniek door meer terrein. Je kunt meer verschillende omstandigheden aan.
Een CX-er is lichter, nerveuzer, vergt wat meer zorg bij het sturen. Daarom mogelijk uitdagender.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Paolo86 op 2015-07-15 12:01:55

Ik kwam aan het kijken naar een Sensa livigno Tour TNT. Iemand daar ervaring mee? Volgens mij is die netjes afgemonteerd?!? Kan mijn gewone herenfiets daar netjes op inruilen. Als ik dan een x op de fiets naar een verjaardag wil kan ik de mountainbike wel pakken. Alleen even opletten dat me broek dan niet langs de ketting komt.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Paolo86 op 2015-07-17 10:52:57

Niemand ervaring mee? ga hem morgen halen. Kan mijn huidige herenfiets goed inruilen en een mooie deal maken.
als pedalen had ik de Shimano PD-M424 in gedachten om ook zonder mtb schoenen goed te kunnen fietsen.

Nieuwe poll opvoeren

Mountainbike

door: Jan Willem op 2015-07-17 11:01:27

nee, sorry geen ervaring mee.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Mountainbike

door: Pino op 2015-07-17 18:58:36

[="Paolo86"]
Niemand ervaring mee? ga hem morgen halen. Kan mijn huidige herenfiets goed inruilen en een mooie deal maken.
als pedalen had ik de Shimano PD-M424 in gedachten om ook zonder mtb schoenen goed te kunnen fietsen.
Niet doen. Flats of clipless. Hoewel "iedereen" gaat zeggen dat je er niet bij hoort als je op flats rijdt, is het bij hardcore-MTB juist weer erg goed.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging