Raid des Hautes Fagnes - 21 juni 2015

Topic gesloten, alleen lezen

4 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2015-06-18 09:01:27

a.s. zondag is de Raid des Hautes Fagnes

mtb marathon vanuit Malmedy
- 3 afstanden: 63km (2005 hm), 91km (2530 hm) en 116 km (3205 hm)

http://www.rdhf.be/nl/home-nl

http://rdhf.impulsion.be/files/images/affiche_rdhf2_2015_-_compressed.jpg">

nog meer wielertoeristen aan de start?

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Jan Willem op 2015-06-29 16:45:39

Zaterdag arriveren we op camping de Malle Molen in Malmedy en zetten snel ons tentje op. Na een snelle lunch stappen we op de MTB om alvast de eerste klim te verkennen en een beetje aan de fiets te wennen. Voor mij is het pas de 2e keer dat ik er dit jaar op zit. De eerste klim is flink zweten. Boven rijden we richting het downhill parcours en duiken ernaast een afdaling in. We namen bewust niet het (te moeilijke) downhill parcours, maar deze afdaling door het bos wordt ook al snel veels te technisch. Ik loop te prutsen en ga hard onderuit. Gelukkig pakken we daarna wat makkelijkere afdalingen om het zelfvertrouwen voor morgen weer wat op te krikken. Uiteindelijk begin ik het gevoel wel weer te krijgen. Weer terug in Malmedy halen we vast de startnummers op. Op de camping besluiten we in het restaurant te eten, want buiten worden we opgegeten door kleine rotvliegjes.

Als we in ons tentje liggen horen we de regen tikken. Dat betekent dat het droge parcours langzaam aan het veranderen is. ’s Ochtends is het prima weer en we laten de (natte) tenten lekker staan. Die pakken we vanmiddag wel in, als ze hopelijk droog zijn.

Om 9:00 uur valt het startschot. Het verbaast me hoe rustig iedereen weg rijdt. Op de eerste klim rij ik stevig door, maar hou wel enige reserve. Gelukkig weet ik hoe lang de klim is. Dat scheelt. Bij de eerste echt lastige afdaling maakt de rijder voor me plaats. Ga jij maar eerst zegt ‘ie. Ik duik een donker gat in tussen de bomen en hangend achter m’n zadel rij ik naar beneden. Hoppa! Dat had ik even nodig voor het gevoel.

De eerste 40km gaan als een trein. Ik probeer niet te hard te gaan. Na een km of 50 gaat het echter mis. Mijn rug gaat steeds meer pijn doen en ik heb totaal geen kracht om door te trappen. Het stuk over de venen loopt totaal niet. Een fikse regenbui, maakt de ondergrond alleen maar slechter.

Bij de splitsing heb ik m’n beslissing al genomen. Met deze rug en benen ga ik voor de 90km ipv de geplande 115. Niet alleen omhoog is een uitdaging, maar ook naar beneden gaat steeds minder. Het lijkt wel alsof ik tegen elke boomwortel en steen aan rij. In de 115 zitten aan het einde nog een aantal technische klimmen en afdalingen. Die sla ik nu dus over.

Na 6.36 uur rol ik de hal binnen en kom over de finish. Gesloopt. Kapotte rug, zere armen en schouders. Gebrek aan techniek heeft me enorm veel energie gekost. Misschien toch wat meer trainen op de MTB...

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Gerjan op 2015-06-30 13:47:49

[="Jan Willem"]
Gebrek aan techniek ........... Misschien toch wat meer trainen op de MTB...
Welkom bij de club ;-)
Dat denk ik ook elke keer maar komt er nooit van

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging