05-10-14 Kokkiebikes Veldtoertocht

Topic gesloten, alleen lezen

2 berichten

Nieuwe poll opvoeren

05-10-14 Kokkiebikes Veldtoertocht

door: Harm Jan op 2014-10-03 10:17:03

Aankomende zondag rijd ik de Kokkiebikes Veldtoertocht. 50km de langste afstand en solo.

Aangezien mijn maatje die ik sinds kort op sleeptouw neem niet kan, kan ik eindelijk eens testen hoe het is een langere afstand op hoger tempo te fietsen. Erg benieuwd hoe dat gaat, en of ik de middelmaat een beetje kan volgen.
[code]Het eerste weekend van oktober organiseert Cycling Lemelerveld jaarlijks de uitdagende Kokkiebikes Veldtoertocht. Deze prachtige mountainbiketocht wordt gewaardeerd met drie sterren door de NTFU en is dus een ware klassieker. Dit betekend dat er aan alles gedacht wordt op het gebied van kwaliteit en veiligheid. Dit jaar vindt de tocht plaats op zondag 5 oktober. In één van de mooiste mountainbikegebieden van Nederland zijn routes van 25, 40 en 50 km uitgezet. De routes bestaan grotendeels uit slingerende singletracks met verassend veel hoogtemeters over o.a. de Hellendoornse- en de Eelerberg en door de rivierduinen langs de Regge. Ook veeleisende mountainbikers komen aan hun trekken op kuitenbijters van beklimmingen, snelle stuurstukken en mooie afdalingen. Een deel van de tocht leidt door gebieden die normaliter niet toegankelijk zijn. Grijp daarom je kans om unieke singletracks te ontdekken. Er zijn enkele stukken in de route waar gekozen kan worden tussen moeilijke of makkelijke paden, ook wel de ''danger- en chickenroads''. Zo kan iedereen zijn energie en kunnen op eigen manier kwijt worden. Tijdens de tocht wordt er voor de inwendige mens gezorgd, voor de 40 en 50 km route is er een extra stop. Bij pech onderweg zal de pechhulp je weer snel op de rit krijgen, terwijl ook de EHBO paraat zal staan om je in het zadel te houden. Vanwege de groei in het aantal deelnemers zijn we opzoek gegaan naar een nieuwe startlocatie. We zijn dit jaar welkom bij minicamping de Huttert, gelegen op zo`n 500m vanaf het bos. Neem gerust een kijkje op de website: www.dehuttert.nl Ook is het mogelijk om hier te overnachten, zo maak je geen lange heenreis en kun je fris aan de start verschijnen. Verdere informatie vindt u in het submenu aan de linkerzijde. Graag tot ziens bij deze mooie tocht. [/code] http://mtbaction.nl/KokkieBikes_Veldtoertocht.html

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging