Grand Raid Godefroy 14-09-2014
door: Inky op 2014-09-15 12:18:01Voor mij de tweede keer gran raid godefroy. 2 jaar geleden al eens de 70 km gereden. Dit jaar voor de 90 km en 2400 hm gegaan. Nieuwe organisatie en dus ook heel nieuw parcours. Alles was super geregeld, bevoorrading en waren erg goed ze hadden werkelijk alles en de finish was dit keer midden in bouillon!
90 km pfff zo n lange marathon heb ik nog nooit gereden. Had geen idee hoe ver ik zou komen en of ik een beetje tempo kon houden de hele afstand.
We begonnen met een startlus door bouillon waarna het direct bergop ging. De eerste afdaling was er een waar gelopen moest worden zo steil en echt niet te fietsen. Daarna lekkere lange klimmen, leuke lastige afdalingen en eigenlijk geen momenten om op adem te komen. Na 65 km stonden mijn beiden benen strak van de kramp. Gelletje erin en maar blijven trappen. Gelukkig kon ik het er redelijk uittrappen, maar het stuk van verzorgingspost 3 naar 4 was echt zwaar... Het bleef maar stijgen! Bij verzorgingspost 4 kreeg ik te horen dat ik derde vrouw was! Dus maar kort gestopt en direct weer doorgereden naar de finish!
Na 6.47.58 uur kwam ik over de finish lijn. En idd als derde vrouw! Oke er deden er ook maar zes mee maar toch! Overall plek 110 van de 139 gefinishde. Wel een mooi fietsshirt verdient met mijn derde plek!