13 berichten
Op dezelfde dag wordt de Texel Strandrace gehouden (
Dat belet je natuurlijk niet om deel te nemen aan Scheveningen, maar lijkt me toch wel handig om te weten.
Ik ben geheel ambitieloos intussen. Je bedoelt dat Scheveningen een toertocht is en Texel een wedstrijd? In dat geval maak ik de juiste keus, hoewel ik ook wel eens op een Waddeneiland zou willen fietsen.[="MEG"]
De Beach Challenge is geen onderdeel meer van het strandracecircuit, maar van Nederland Toert.
Op dezelfde dag wordt de Texel Strandrace gehouden (
Dat belet je natuurlijk niet om deel te nemen aan Scheveningen, maar lijkt me toch wel handig om te weten.
Yup, ik ben present.[="Kestrel2007"]
Na enkele jaren afwezigheid ga ik mij toch maar weer eens inschrijven voor de Rabo Beach Challenge. Parcours Scheveningen - Noordwijk - Scheveningen. Zaterdag 22 november. Nog meer forumdeelnemers?
Vijf jaar geleden was Scheveningen mijn eerste kennismaking met het strand. Ben er niet goed in, maar vind het wel heel leuk.
Ik stond wel strak achteraan bij de start (vlakbij Ronald), dat betekende dat ik drie minuten na de eersten over de startstreep ging. In het begin heb ik me wat ingehouden, maar al wel lekker opgeschoven.
Na een minuut of 20 vielen er al aardig wat gaten, en reed ik meestal in groepjes van 2-4 man, nog steeds aan het opschuiven. Lastige wind overigens, bijna precies op de kant.
Na het keerpunt toen we vanuit het fietspand in de duinen het strand weer opgingen, was ik de enige bij mij in de buurt die kon blijven fietsen, daar weer een man of 20-30 ingehaald. Toen de dam/sluizen bij Katwijk over, en daar af kon ik weer als een van de weinigen blijven fietsen en haalde weer aardig wat in. Hier haalde ik Ronald in, die bij het keerpunt een man of 40 voor me reed. Met twee man reden we naar een groep voor ons toe, toen we aansloten, viel het meteen weer uit elkaar, maar ik kon met de eersten aansluiten: een man en een vrouw. Met zijn drieën draaiden we lekker rond, totdat zij pech had (lek of een aanlopende rem). met zijn tweeën was het nogal afzien voor me.
Tegen het einde kwamen vier man van achteren bij ons, in eerste instantie kon ik nog aanhaken, maar met nog iets van 1-1,5 km te gaan, trok ik het niet meer.
De man met wie ik een tijdje samen gereden had, moest er ook af, dus waren we weer gezellig met zijn tweeën.
Op het einde moesten we weer het strand over, naar de boulevard. Ik wilde proberen te fietsen, maar omdat het even omhoog ging, moest ik van de fiets af, want ik had te weinig snelheid en ik zat er ook nogal doorheen. Dus maar lopen en er kwam nog een groepje aansluiten.
Als 281e gefinished
Samen met 2 vrienden achteraan gestart, hoewel ik op grond van mijn nummer (veel) verder naar voren zou mogen staan.
Maar ach, gezelligheid is ook wat waard.
Vlot gestart, te vlot bleek achteraf, want op de terugweg ging vanaf Katwijk het kaarsje langzaam uit.
Maar zoals reeds eerder gemeld; ik ben er niet goed in, maar vind het wel heel leuk.
Ook Wombcat achteraf nog even gesproken, die mij eerder gespot had dan ik hem. Zou dat toch aan de clubkleding liggen ?
Ik denk het [="Van Ginkapie"]
Ook Wombcat achteraf nog even gesproken, die mij eerder gespot had dan ik hem. Zou dat toch aan de clubkleding liggen ?
Ik heb trouwens een hele tijd met een van je maten (Arthur) gereden.
Registeer als vriend van de vereniging |