29, 27,5 of 26 in 16inch?
door: Noontje op 2014-05-07 19:09:21Aangezien in Twente de mountainbikeroutes als paddestoelen uit de grond schieten, maar vol zitten met uitstekende boomstronkjes, boomwortels en ze telkens een nieuw record proberen te zetten met de hoeveelheid bochten op 100meter waardoor dit niet echt leuk is op de crosser, wordt een MTB steeds aantrekkelijker. Daarnaast lijkt het me ook wel eens leuk lekker Limburg in te kunnen op de MTB.
Het budget is er nog niet, maar alvast een beetje kijken is wel erg leuk.
Maar nu komt het dilemma. Automatisch zoek ik naar 29ers, omdat dat hoort tegenwoordig ;-). Maar lang niet alle merken leveren die in mijn maat (ik gok op 16inch) en dat zal niet voor niets zijn? Dus komt 27,5 inch in beeld. Maar wat voor voor- en nadelen heeft dat tov een 29er? Vooral in kleine maten.
Aangezien ik wel van mooie spullen hou en het liefst een XTR afgemonteerde fiets van 9kg zou willen (voor max 1500euro), jaja ik weet het ;-) ,zou een tweedehands 26inch wel eens een mooie deal kunnen zijn. Voor weinig geld kun je dan een leuke fiets kopen.
Wat zouden jullie doen? De fiets wordt gebruikt voor het spelen op de MTB routes, een keertje Limburg oid verkennen en zal ook mijn beste vriend worden als de ondergrond bevroren is. Dus ik lees graag wat argumenten om mijn keuze te beinvloeden :oke: