47 berichten
Verder worden er weer foto's naar Specialized gestuurd omdat de lak van het frame weer is gaan schuren bij de zadelpen. Krijg waarschijnlijk een nieuw marathon frame aangeboden. Op zich een mooi frame maar volgens mij is de zitbuis 2,8 centimeter korter van het nieuwe frame en daarmee voor mij te kort
Verder worden er weer foto's naar Specialized gestuurd omdat de lak van het frame weer is gaan schuren bij de zadelpen. Krijg waarschijnlijk een nieuw marathon frame aangeboden. Op zich een mooi frame maar volgens mij is de zitbuis 2,8 centimeter korter van het nieuwe frame en daarmee voor mij te kort
De dealer vindt de combinatie van de glanzende voorvork en het matte zwarte frame niet mooi. In de doos van het frame zit ook nog een mooie matte brain vork met carbon kroon. Dus wie weet ook nog een nieuwe voorvork
Bidonhouders die ik nu heb passen ook niet bij het nieuwe frame dus daar komt denk ik ook nog wat anders voor. Heb nu gelukkig de cheapo plastic specialized bidonhouders.
Service van Specialized is wederom
Oké harstikke bedankt voor de tip. Ik ga er over nadenken om misschien een set carbon wielen te kopen.[="TiesT"]
Ik kan nagenoeg geen KNWU juryleden opnoemen die wel eens zelf op een mountainbike rijden laat staan op een fiets met carbon wielen. Voor de crashbestendigheid hoef je het niet te laten. Die velgen zijn super sterk en daarom komt er ook maar heel lastig een slag in. Mocht je ze evt stuk maken door lomp rijgedrag dan hebben de meeste (iig Roval, bovenstaande wielen) een crashregeling waardoor vervanging niet veel duurder is dan een alu high-end velg.[="Donnidonald"]
Dat krijgen niet veel mensen de keuze of ze hun frame mogen omruilen voor zo'n monsterframe! Maar ik heb zelf nog de oudere versie van Specialized stumpjumper. Zijn carbon wielen aan te raden op een mountainbike? Ik heb namelijk een keer een jurylid gesproken van de KNWU maar die raden juist carbon velgen af op een racefiets en mountainbike. Hoe raden jullie dit aan?
Het rijdt heel prettig, zeker met een bredere (min 23mm) velg
Fiets daarom maandag naar de dealer gebracht om de boel om te laten bouwen naar het nieuwe frame. Inmiddels staat de fiets omgebouwd in de garage
Met de nieuwe matte voorvork weegt de fiets nu 9,75 kg. Achter derailleur is ook nog vervangen omdat er iets stuk was. Weet niet precies wat maar hij schakelt in ieder geval weer beter.
Nog wat foto's van mijn nieuwe frame en voorvork
Kan hopelijk morgen of zaterdag in Duitsland nog even een proefritje maken voor de Kellerwald Marathon.
Frame is te klein (zitbuis) en daardoor de zadelpen te lang. Specialized heeft om wat voor reden dan ook de zitbuizen in de grootste maat een inch korter gemaakt.
Vind het zelf een mooi frame
Afgelopen weekend in Amerongen er de Cyclo mee gereden en daarbij niet gemerkt dat de zadelpen ver uit het frame steekt.
De lange zadelpen is de oplossing voor de te kleine nieuwe frames die aangedragen is door Specialized. Specialized heeft ook de zadelpen betaald. Mocht het frame stuk gaan door de te lange zadelpen krijg ik gewoon weer een nieuw frame.
Daarnaast probleem gehad bij het eerste frame dat de schijf aanliep tegen het frame (zie foto boven).
Ben overigens niet de enige met dit probleem. Kan veel mensen die een carbon specialized stumpjumper frame hebben en uiteindelijk gaan ze bijna allemaal veel te snel stuk. Garantie van Specialized is perfect dus opgelost wordt het wel.
Registeer als vriend van de vereniging |