Specialized Stumpjumper Marathon Carbon 29

Topic gesloten, alleen lezen

47 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: Donnidonald op 2014-02-12 19:29:32

Ik moet natuurlijk niet die opmerking van dat jurylid echt 100% geloven maar, is het echt beter aan te raden dan aluminium velgen?

Nieuwe poll opvoeren

Donnidonald

door: gaisdergerman op 2014-02-13 16:47:20

Ik zou ze snel verkopen. Iedereen wat dat juryleden van de knwu alle wijsheid in pacht hebben.

Nieuwe poll opvoeren

gaisdergerman

door: Faxe op 2014-02-13 20:52:50

Als je het niet erg vindt houd ik ze nog even. Zijn prima wielen die tot dusverre prima bevallen. KNWU jurylid zal de banden wel opgepompt hebben tot 4 bar of nog erger. Daar kunnen de velgen van deze wielen namelijk niet tegen. Wielen zijn wel vrij prijzig als je ze los moet kopen. Voor veel minder geld kun je een mooi handgespaakt setje kopen met ztr crest velgen en dt swiss 240 naven.

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2014-03-18 19:28:33

Vanmiddag fiets ingeleverd bij de dealer. Er zit speling op het crankstel. Had gehoopt dat de C bear lagers het wel 2 jaar vol zouden houden maar dat is dus niet zo :-(

Verder worden er weer foto's naar Specialized gestuurd omdat de lak van het frame weer is gaan schuren bij de zadelpen. Krijg waarschijnlijk een nieuw marathon frame aangeboden. Op zich een mooi frame maar volgens mij is de zitbuis 2,8 centimeter korter van het nieuwe frame en daarmee voor mij te kort :-?

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2014-03-18 19:28:36

Vanmiddag fiets ingeleverd bij de dealer. Er zit speling op het crankstel. Had gehoopt dat de C bear lagers het wel 2 jaar vol zouden houden maar dat is dus niet zo :-(

Verder worden er weer foto's naar Specialized gestuurd omdat de lak van het frame weer is gaan schuren bij de zadelpen. Krijg waarschijnlijk een nieuw marathon frame aangeboden. Op zich een mooi frame maar volgens mij is de zitbuis 2,8 centimeter korter van het nieuwe frame en daarmee voor mij te kort :-?

Nieuwe poll opvoeren

door: Punk op 2014-03-21 11:35:33

Lekker balen is dat, van het frame. Heb je kneiterdure spullen van een vooraanstaand merk, ben je in korte tijd al aan het 3e frame toe.

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2014-03-21 11:51:37

Zeker balen. Fiets gaat vandaag terug naar Specialized. Volgens mij willen ze mijn huidige fiets naast het nieuwe frame zetten en dan bekijken of ze het hoogte verschil kunnen oplossen met een langere zadelpen. Heb nu een zadelpen van 400mm die al redelijk tegen het maximum aanstaat.

Nieuwe poll opvoeren

door: Punk op 2014-03-21 15:55:24

Maar je blijft dus wel genoeg vertrouwen houden in Specialized? Of is het een kwestie van geen keus, omdat geld terug geen optie is?

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2014-03-21 16:05:33

De laatste 5 jaar heb ik één Scott Scale, twee Idworx Mountain Rohler, één Van Nicolas Zion en drie Specialized Stumpjumper frames gehad die zijn gesneuveld. In alle gevallen is het tot dusverre naar tevredenheid opgelost. Zolang het probleem met het Specialized frame naar tevredenheid wordt opgelost heb ik vertrouwen in Specialized. Als ik nu het nieuwe frame krijg waarin naar het idee van Specialized een langere zadelpen kan twijfel ik er niet aan dat ook dit frame binnen nu en max 2 jaar ook weer stuk is. Kan wel overstappen naar wat anders maar de praktijk heeft uitgewezen dat die ook stuk gaan. Koop daarom ook mijn fietsen van merken met goede service/reputatie bij een winkel waar ze dit ook hoog in het vaandel hebben staan.

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2014-04-05 08:46:11

Bij de dealer staat inmiddels een "oud" nieuw frame. Dit is hetzelfde frame als ik nu heb alleen dan andere kleurstelling. De matte lak van dit frame schijnt minder snel te scheuren dan wel de scheuren zijn niet zichtbaar.

http://cycletrend.nl/1224-thickbox/s-works-stumpjumper-ht-carbon-29-frmset-carbredwht-2013.jpg">

De dealer vindt de combinatie van de glanzende voorvork en het matte zwarte frame niet mooi. In de doos van het frame zit ook nog een mooie matte brain vork met carbon kroon. Dus wie weet ook nog een nieuwe voorvork ;-)

Bidonhouders die ik nu heb passen ook niet bij het nieuwe frame dus daar komt denk ik ook nog wat anders voor. Heb nu gelukkig de cheapo plastic specialized bidonhouders.

Service van Specialized is wederom :oke: Prettig voor mij en de dealer

Nieuwe poll opvoeren

door: Donnidonald op 2014-04-08 16:21:59

[="TiesT"]
[="Donnidonald"]

Dat krijgen niet veel mensen de keuze of ze hun frame mogen omruilen voor zo'n monsterframe! Maar ik heb zelf nog de oudere versie van Specialized stumpjumper. Zijn carbon wielen aan te raden op een mountainbike? Ik heb namelijk een keer een jurylid gesproken van de KNWU maar die raden juist carbon velgen af op een racefiets en mountainbike. Hoe raden jullie dit aan?
Ik kan nagenoeg geen KNWU juryleden opnoemen die wel eens zelf op een mountainbike rijden laat staan op een fiets met carbon wielen. Voor de crashbestendigheid hoef je het niet te laten. Die velgen zijn super sterk en daarom komt er ook maar heel lastig een slag in. Mocht je ze evt stuk maken door lomp rijgedrag dan hebben de meeste (iig Roval, bovenstaande wielen) een crashregeling waardoor vervanging niet veel duurder is dan een alu high-end velg.

Het rijdt heel prettig, zeker met een bredere (min 23mm) velg
Oké harstikke bedankt voor de tip. Ik ga er over nadenken om misschien een set carbon wielen te kopen.

Nieuwe poll opvoeren

Donnidonald

door: Faxe op 2014-04-11 00:27:54

Afgelopen weekend bij de marathon in Groesbeek is één van de bevestigingspunten van de bidonhouder losgescheurd :evil:

Fiets daarom maandag naar de dealer gebracht om de boel om te laten bouwen naar het nieuwe frame. Inmiddels staat de fiets omgebouwd in de garage 8)

Met de nieuwe matte voorvork weegt de fiets nu 9,75 kg. Achter derailleur is ook nog vervangen omdat er iets stuk was. Weet niet precies wat maar hij schakelt in ieder geval weer beter.

Nog wat foto's van mijn nieuwe frame en voorvork

http://erbiemold.zenfolio.com/img/s7/v154/p245520875-5.jpg">

http://erbiemold.zenfolio.com/img/s1/v19/p30082849-5.jpg">

Kan hopelijk morgen of zaterdag in Duitsland nog even een proefritje maken voor de Kellerwald Marathon.

Nieuwe poll opvoeren

door: Ace op 2014-04-11 07:10:23

Mooi ding! :oke:

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2015-06-26 18:57:43

Bij de marathon in Willingen 2 week geleden is mijn frame weer eens gesneuveld. Vandaag omgebouwde fiets weer opgehaald.

Frame is te klein (zitbuis) en daardoor de zadelpen te lang. Specialized heeft om wat voor reden dan ook de zitbuizen in de grootste maat een inch korter gemaakt.

http://erbiemold.zenfolio.com/img/s12/v171/p1280748052-5.jpg">

http://erbiemold.zenfolio.com/img/s1/v57/p1280748113-5.jpg">

http://erbiemold.zenfolio.com/img/s4/v69/p1280748135-5.jpg">

Vind het zelf een mooi frame 8)

Nieuwe poll opvoeren

door: sge op 2015-06-28 15:52:48

Als ik de verhoudingen zo zie, dan is dit echt vragen om problemen met zo'n zadelpen lengte.
Het moment kan niet anders dan te groot zijn.

Wel een mooi frame maar door de verhouding wat minder.

Nieuwe poll opvoeren

door: Ace op 2015-07-02 22:16:05

Zeer mooi frame! Maar vraag me idd of die er niet een beetje te ver uitsteekt?

Nieuwe poll opvoeren

door: Jan Willem op 2015-07-03 08:51:10

heel gaaf frame. Beter dan het standaard zwart met een beetje rood.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

door: Faxe op 2015-07-03 09:35:06

Of het frame heel blijft of niet zal de tijd leren. De andere frames gingen uiteindelijk ook stuk dus wat dat betreft maakt het niet heel veel uit :lol:

Afgelopen weekend in Amerongen er de Cyclo mee gereden en daarbij niet gemerkt dat de zadelpen ver uit het frame steekt.

De lange zadelpen is de oplossing voor de te kleine nieuwe frames die aangedragen is door Specialized. Specialized heeft ook de zadelpen betaald. Mocht het frame stuk gaan door de te lange zadelpen krijg ik gewoon weer een nieuw frame.

Nieuwe poll opvoeren

door: Joostje op 2015-07-03 09:45:55

Zeer mooie fietsen zie ik voorbij komen, maar hoe sneuvel je in hemelsnaam al die frames in zo'n korte tijd? Ik begrijp dat MTB wat ruwer is dan wegfietsen, maar dan nog...

Nieuwe poll opvoeren

door: Faxe op 2015-07-03 09:55:50

Er ontstaan redelijk spontaan scheurtjes in de lak van het frame. Probleem is dat je dan niet eenvoudig kunt vaststellen of het alleen de lak is of ook het carbon. Zekerheidshalve worden de frames door Specialized onder garantie vervangen.

Daarnaast probleem gehad bij het eerste frame dat de schijf aanliep tegen het frame (zie foto boven).

Ben overigens niet de enige met dit probleem. Kan veel mensen die een carbon specialized stumpjumper frame hebben en uiteindelijk gaan ze bijna allemaal veel te snel stuk. Garantie van Specialized is perfect dus opgelost wordt het wel.

Nieuwe poll opvoeren

door: Harm Jan op 2015-07-15 08:48:58

Ik vind het frame echt gaaf, maar eigenlijk past de vork met zijn kleur er niet echt meer bij :oeps:

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging