Slapende grote teen en knie in abnormale houding
door: NielsD91 op 2018-02-09 10:43:03
Na heel wat maandjes fietsen op de MTB met uiteraard SPD-pedalen, besloot ik gisteren de racer weer van stal te halen. Tijdens het fietsen op de MTB de afgelopen maanden heb ik totaal geen last gehad van slapende voeten of pijnlijke knieën. Gisteren merkte ik meteen bij het wegfietsen dat ik het gevoel dat mijn linkerknie op slot zit en mijn linker kuitbeen naar binnen staat gedraaid. Ik raakte namelijk constant de houder van mijn pompje (die aan de bidonhouder zit bevestigd). Ik dacht meteen: "huh, dit klopt niet...". Ik ben een geoefende fietser, maar had hier na 5 km al wel een vervelend gevoel in mijn knie en uiteindelijk resulteerde dit in een slapende grote teen (linkervoet). Gek genoeg had ik aan de rechterkant nergens last van en die zat voor mijn gevoel ook niet op slot. Ik heb de schoenen maar even omgekeerd, maar beide schoenplaatjes zitten op eenzelfde manier bevestigd.
Vorig jaar had ik ook altijd snel last van een verzuurd linkerboveen en heb 1 keer een week last van mijn linkerknie gehad na een grote tocht. Nu stel ik voor mijn gevoel een retorische vraag, want het zal ongetwijfeld aan de schoenplaatjes liggen... maar wilde het toch even zeker weten en ook weten hoe ik dit moet gaan aanpakken.
Alvast dank.