Zenuw beschadiging in ruggenmerg

Topic gesloten, alleen lezen

14 berichten

door: opera op 2017-04-28 22:21:54

Ik heb zenuwtintelingen/trillingen van voeten tot borstwervels.

Ben nu bezig in sportschool om rug,borst en beenspieren te trainen waardoor ik momenteel nog meer spierpijn,tintelingen en trillingen heb dan voorheen.

Mijn vraag

Zou het kunnen dat als mijn rug,borst en beenspieren steviger worden de zenuwtintelingen en trillingen minder heftig aanwezig zijn?

opera

door: Joseba op 2017-04-29 08:21:27

Lijkt me een vraag voor een arts / fysiotherapeut maar is denk ik geen onlogische gedachte. Ook bij frequent luxerende schouders (uit de kom) probeert men het risico te verkleinen door de spieren er om heen goed te trainen.

Tenzij hier een gediplomeerd persoon op het forum is lijkt het me beter deze materie met een arts te bespreken.

Joseba

door: Bontempi op 2017-04-29 10:18:54

Misschien een PB-tje aan Tim sturen Bert, die heeft als fysiotherapeut ongetwijfeld meer kennis van zaken. Geen idee of er nog meer medisch geschoolde mensen op het forum zitten.

Bontempi

door: opera op 2017-04-29 11:13:41

Hoe kom ik aan pb of telefoon nr. Van Tim

Alvast bedankt

opera

door: MEG op 2017-04-29 12:18:25

[=opera post_id=478578 time=1493457221 user_id=86] Hoe kom ik aan pb of telefoon nr. Van Tim

Alvast bedankt
http://www.fysiotherapie-gestel.nl/

MEG

door: Harm Jan op 2017-05-01 08:12:59

[=Bontempi post_id=478577 time=1493453934 user_id=406] Misschien een PB-tje aan Tim sturen Bert, die heeft als fysiotherapeut ongetwijfeld meer kennis van zaken. Geen idee of er nog meer medisch geschoolde mensen op het forum zitten.
Inderdaad, ook ik ga vanmiddag even bij Tim 'buurten' om te kijken of hij misschien iets voor mij kan betekenen.

Harm Jan

door: opera op 2017-05-02 17:08:31

Heb contact gehad met Tim.

Na dit gesprek contact gezocht met mijn revalidatie arts.en haar uitgelegd dat ik meer tintelingen/trillingen ondervind nadat ik specifiek mijn rug,borst,been en buikspieren met lichte apparatuur aan het trainen ben.

Haar antwoord dat is best mogelijk doordat je spieren gaat trainen actieveer je ook zenuwen.dus extra prikkels.

Ik ga nog steeds vooruit met herstel ondanks dat Ik nu in een fase zit mede door de sportschool dat ik veel moet rusten vanwege hevige spierpijn en vermoeidheid.

Fysio zegt iedere keer laat dat zeuren over bijwerkingen van pijn hier pijn daar los.Ik kan niet beloven of ik je beter maak,maar zeuren helpt daar niet bij dat levert alleen maar negatieve energie

Opera is een ongelooflijke jammeraar,maar heeft wel een doorzettings vermogen gelukkig.

Opera is nooit ziek geweest en van de ene op de andere dag was het levensbedreigend.
Ik zie mensen die er slechter vanaf gekomen zijn dan mij en denk dan vaak "ik heb nog geluk gehad"
Echter ieder voelt het zijne.

Er wordt mij ook gezegd je bent pas 16 maanden verder na je operatie dat is nog vers.een verwerking/aanvaarding duurt lang.

Opera is te ongeduldig helaas.

opera

door: Alwin op 2017-05-03 08:13:18

Het is ook wel logisch Bert. Je bent nooit ziek geweest en opeens kun je bijna niks meer.

Kan iedereen wel roepen dat je niet moet zeuren, geluk hebt gehad etc. etc. maar jij bent dat niet gewend. Dan is het lastig om te accepteren. Hopelijk merk je vooruitgang en wordt het steeds beter. Hou vol!

Alwin

door: Ekko op 2017-05-03 12:42:20

Bert, wellicht overbodig, want je hebt al je antwoorden gekregen van een arts, maar hierbij toch mijn ervaringen

Ik heb geen tintelingen, maar wel spasmen a.g.v. een zenuwbeschadiging in het ruggemerg. Mijn ervaring is dat wanneer ik vermoeider ben, de tintelingen (in mijn geval beenspasmen) erger worden. Mijn revalidatiearts legde dat als volgt uit: doordat de zenuwen beschadigd zijn, moeten je hersenen harder werken en dat kost extra energie. Wanneer je vermoeid bent, heb je die energie niet, waardoor de spasmen niet geremd worden door de hersenen, zoals bij een gezond persoon.

Accepteren is het lastigste van het herstel.
Richt je op je goede/betere dagen en kijk naar de lichtpuntjes (hoe klein ook!), dat hielp mij ook heel erg.
Veel succes en sterkte! :oke:

Ekko

door: Rob T op 2017-05-23 09:03:23

Hallo Bert,

Hoe gaat het nu met de spierpijn en de vermoeidheid?

Rob T

door: opera op 2017-06-02 19:29:49

Sorry Rob voor de late reaktie.

Hoe gek het misschien ook klinkt,ik ben moeten stoppen met de sportschool.zelfs de lichtste oefeningen voor de rugspieren 2x per week waren nog te zwaar voor mij,waardoor ik ben vastgelopen en nog meer zenuwtrillingen kreeg,tevens zijn mijn spieren nu helemaal overbelast.

Ik heb reeds van alles geprobeerd.het laatste wat ik geprobeerd heb zijn een hotstones massage welke helemaal averechts hebben uitgepakt.

Momenteel is mijn hele boven en onderrug overbelast,waardoor veel druk op mijn onderbuik en heupen.
Smorgens gaat het enkele uurtjes,maar daarna is het weer hopeloos.

Ben nu overgestapt naar een oncologische fysio die mij adviseerde om lichtelijk in beweging te blijven,maar geen sportschool en veel rusten.

Zit nu reeds 3 weken in pauze stand helaas en ook heel erg moe.

Zoals gezegd vele wegen lopen naar Rome en je kiest wel eens de verkeerde afslag.

We zijn nu 17 maanden na de operatie.wat maakt nu een jaar langer of korter revalidatie uit.
Al hoewel het mij te langzaam gaat.

Ook heb ik ondanks donatie aan www.fiveforfive.nl niet kunnen deelnemen wegens vermoeidheid.
Wel een nieuw doel gesteld om hoe dan ook lopend,fietsend,of electrisch fietsen of iets dergelijks mee te doen aan AlpeZues 2018

Ik houd jullie op de hoogte van mijn nog te halen vooruitgang.

Groeten van Bert en Miets

opera

door: Alwin op 2017-06-03 15:12:00

[=opera post_id=479573 time=1496424589 user_id=86] Wel een nieuw doel gesteld om hoe dan ook lopend,fietsend,of electrisch fietsen of iets dergelijks mee te doen aan AlpeZues 2018

Ik houd jullie op de hoogte van mijn nog te halen vooruitgang.

Groeten van Bert en Miets
Mooi doel Bert. Altijd goed om ergens naar toe te werken. Veel succes :oke: :oke:

Alwin

door: Ekko op 2017-07-01 17:37:49

Klinkt niet gek Bert. Je bent een sportmens pur sang. Dat betekent dat je de grenzen van je kunnen opzoekt en er het liefst overheen gaat met als doel om beter te worden.
Helaas werkt dat nu net anders. Nu moet je juist niet over je grenzen heengaan, maar er net voor blijven. Als dat lukt ga je echt stappen maken!
Eerst goed uitrusten en dan heel voorzichtig met kleine stapjes vooruit. Dat heb ik ook moeten leren en moeten doen.
Ik ga er ook regelmatig overheen en dan moet ik t ook bezuren.

Je doel is mooi![emoji1303] succes!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ekko

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging