Bloed doneren

Topic gesloten, alleen lezen

12 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Rob T op 2017-04-18 20:02:29

Welke WT-ers geven regelmatig bloed, en dan bedoel ik voor Sanquin en niet om later zelf weer te gebruiken ;-)

En merk je het bij de volgende training?

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Rob T op 2017-04-18 20:05:28

Vandaag weer bloed gegeven.
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170418/37802919e7827991b7c1fd9410472962.jpg[/IMG]

Heb er eigenlijk erg weinig last van. Maar ga niet direct na bloed geven trainen.

Ik geef elke 2 maanden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Ottie op 2017-04-18 20:30:56

Ik gaf 2 x per jaar. Maar merkte dat bij het sporten een week of 3. Maximale belasting en vooral ook duurvermogen (tijdelijk) een stukje lager. Één keer zo stom geweest om 6 dagen voor de 7-heuvelenloop bij Sanquin binnen te wandelen. Oei wat was die zwaar...en langzaam.(*)

Eigenlijk is het met een beetje planning prima op te vangen...

(*) Het omgekeerde werkt bij mij trouwens ook erg goed. Ik bedoel dan niet bloed toevoegen :oops: maar extra rode bloedlichaampjes door en hoogte training. 2 weken klimmen in de Alpen leverde mij vaak een toptijd op met hardlopen 2 a 2,5 week daarna.

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Proeme op 2017-04-18 23:05:04

[="Rob T" post_id=478108 time=1492538549 user_id=12] Welke WT-ers geven regelmatig bloed, en dan bedoel ik voor Sanquin en niet om later zelf weer te gebruiken ;-)

En merk je het bij de volgende training?
mooie timing... ik ben toevallig vandaag geweest voor de inteek. Mij werd geadviseerd om op de dag dat je bloed geeft niet te sporten en de dag daarna rustig aan te doen. Dat betekent dus goed plannen...

nou ja, eerst maar eens zien wat voor bloedgroep ik eigenlijk heb en of ze mijn bloed wel willen hebben...

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Rob T op 2017-04-19 12:16:35

[=Ottie post_id=478113 time=1492540256 user_id=642] Ik gaf 2 x per jaar. Maar merkte dat bij het sporten een week of 3. Maximale belasting en vooral ook duurvermogen (tijdelijk) een stukje lager. Één keer zo stom geweest om 6 dagen voor de 7-heuvelenloop bij Sanquin binnen te wandelen. Oei wat was die zwaar...en langzaam.(*)

Eigenlijk is het met een beetje planning prima op te vangen...

(*) Het omgekeerde werkt bij mij trouwens ook erg goed. Ik bedoel dan niet bloed toevoegen :oops: maar extra rode bloedlichaampjes door en hoogte training. 2 weken klimmen in de Alpen leverde mij vaak een toptijd op met hardlopen 2 a 2,5 week daarna.
Ik heb eigenlijk max op de dag zelf er wat last van bij sporten.

Paar jaar geleden op de middag van 31 december bloed gegeven. Dat is geen aanrader als je op oudejaarsavond goed gaat feesten ;-)

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: kaj_666 op 2017-04-20 09:41:30

Zodra men een manier vindt om zonder het gebruik van een naald bloed te doneren, ben ik de eerste die zich meldt. Maar ik ben echt doodsbang voor die dingen, regelmatig helemaal of bijna van m'n stokje gegaan als ik bij het ziekenhuis bloed moest laten prikken voor het e.o.a. :oops:
Toevallig is m'n vriendin gisteren nog bloed wezen doneren. Blijkt wel weer wie de bikkel in huis is :oeps: :lol:

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Harm Jan op 2017-04-25 15:07:39

[=kaj_666 post_id=478207 time=1492674090 user_id=91] Zodra men een manier vindt om zonder het gebruik van een naald bloed te doneren, ben ik de eerste die zich meldt. Maar ik ben echt doodsbang voor die dingen, regelmatig helemaal of bijna van m'n stokje gegaan als ik bij het ziekenhuis bloed moest laten prikken voor het e.o.a. :oops:
Toevallig is m'n vriendin gisteren nog bloed wezen doneren. Blijkt wel weer wie de bikkel in huis is :oeps: :lol:
Haha! Ja dat kan ook nog.

Ooit wel gedaan, maar al jaren niet meer. Nooit echt iets van gemerkt met sporten, omdat ik de eerste dag erna sport meed.

Misschien toch maar weer eens oppakken

Nieuwe poll opvoeren

Harm Jan

Bloed doneren

door: Proeme op 2017-05-30 16:33:51

Nou, vandaag zou ik voor het eerst bloed doneren.

Zou... inderdaad, het ging niet door. Ik mocht niet. Mijn hb-waarde was te laag. Volgens de arts kwam dat door de Tecklenburg Rundfahrt van afgelopen zaterdag...

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Rob T op 2017-05-30 20:29:52

Herkenbaar. In voorjaaar en zomer loopt mijn HB gehalte ook altijd terug. Maar niet zo laag dat ik geen bloed meer mag geven

Nieuwe poll opvoeren

Bloed doneren

door: Goudhaantje op 2017-05-30 22:52:02

[="Rob T" post_id=479503 time=1496168992 user_id=12] Herkenbaar. In voorjaaar en zomer loopt mijn HB gehalte ook altijd terug. Maar niet zo laag dat ik geen bloed meer mag geven
Af en toe een glaadje Roosvicee Ferro lijkt mij dan een goed idee voor jou.

Nieuwe poll opvoeren

Goudhaantje

Bloed doneren

door: Proeme op 2017-05-30 23:24:27

[="Rob T" post_id=479503 time=1496168992 user_id=12] Herkenbaar. In voorjaaar en zomer loopt mijn HB gehalte ook altijd terug. Maar niet zo laag dat ik geen bloed meer mag geven
goed om te onthouden. Vlak voor die tocht bloed geven leek me ook geen goed plan.

Nou ja, de komende 3 maanden mag ik niet doneren. En daarna zien we wel verder...

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging