Vreemde, zeer plaatselijke spierpijn

Topic gesloten, alleen lezen

9 berichten

Nieuwe poll opvoeren

door: El Escalador op 2015-04-04 19:38:53

Gisteren had ik na de training een hele vreemde, zeer plaatselijke spierpijn ter grootte van een kleine tennisbal hoog op mijn linker bovenbeen aan de buitenkant (quadriceps). Het gevoel begon al te ontstaan tijdens de training en was op het ergst vlak na de training. Daarna zakte het over 24 uur langzaam weg (niet volledig) maar vandaag nam de pijn opnieuw toe tijdens de training. Gelukkig iets minder erg dan gisteren. Het is dus geen normale spierpijn door overbelasting. Het voelt aan alsof iemand me een trap heeft gegeven op die spier, maar dat is niet gebeurd.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Nieuwe poll opvoeren

El Escalador

door: vinc op 2015-04-05 09:18:05

Kramp, knoop in die spier o.i.d.?

Nieuwe poll opvoeren

door: El Escalador op 2015-04-05 09:38:20

[="vinc"]
Kramp, knoop in die spier o.i.d.?
De pijn is continu en zeer lokaal, dus het zal dan wel een knoop zijn. Toch vreemd, omdat ik zoiets nooit eerder heb meegemaakt in de beenspieren en de trainingsbelasting voor mijn doen ook vrij normaal was (D3 blokjes op de tijdritfiets)

Nieuwe poll opvoeren

El Escalador

door: vinc op 2015-04-05 13:53:14

Kwestie van eruit laten masseren denk ik

Nieuwe poll opvoeren

door: El Escalador op 2015-04-06 10:53:07

Dank voor de adviezen. Maakte me toch wat zorgen, omdat ik de pijn niet kon verklaren. Na gisteren een rustige duurrit van 4 uur te hebben gemaakt, voelt het al weer een stuk beter aan.

Nieuwe poll opvoeren

El Escalador

door: Alexander op 2015-04-06 19:20:19

Vreemde, zeer plaatselijke spierpijn kan ook ontstaan door een vreemde houding tijdens het slapen.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

door: El Escalador op 2015-04-06 19:48:35

[="Alexander"]
Vreemde, zeer plaatselijke spierpijn kan ook ontstaan door een vreemde houding tijdens het slapen.
Kan ik me iets bij voorstellen, maar in de bovenbenen (quadriceps) lijkt me sterk dan. Misschien toch iets te veel op de macht gereden door de harde wind voor het paasweekend en daardoor toch iets overbelast misschien.

Nieuwe poll opvoeren

El Escalador

door: spokes op 2015-04-07 08:55:35

Ik merk, nu ik veel meer train op lopen dan pijn in je benen heel veel oorzaken kan hebben. Een verkeerde houding, op of naast de fiets kan flinke en (helaas) langdurige klachten veroorzaken. Maar de plek waar de pijn zit is lang niet altijd de oorzaak. Ik heb tegenwoordig bijvoorbeeld regelmatig last van mijn knie, maar gevoelsmatig ligt de oorzaak meer in mijn heup(gewricht). De bilspieren zijn momenteel bijzonder prikkelbaar en reageren heftig op drukpunten. Ik heb dit vorig jaar met Dry-needling laten behandelen en dat heeft wel gewerkt. Ik zou dergelijk pijntjes zeker niet als overbelasting of een knoop benaderen. Als de pijn vaker en continue is zou ik er altijd door iemand met kennis van zaken naar laten kijken. Al is het maar om uit te sluiten dat het iets is waar je langer last van kan blijven houden.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging