benen houden vocht vast

Topic gesloten, alleen lezen

10 berichten

Nieuwe poll opvoeren

benen houden vocht vast

door: Kestrel2007 op 2014-03-03 22:30:00

Iemand bekend met vasthouden vocht in benen? Heb dat al tijdje. Schuld werd gegeven uiteindelijk aan gebruik Lithium, maar toen we daarmee gestopt zijn ging dat toch niet over. Als ik zonder steunkousen fiets heb ik behoorlijke last van mijn tenen. Soort krampgevoel, of gevoel te kleine schoenen. Ook achilleshiel aan linkerbeen is zeer gevoelig. Wie?

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

benen houden vocht vast

door: Moos op 2014-03-04 08:01:55

Wat bedoel je precies met "vocht vasthouden"? Zwellen je benen/enkels op?

Nieuwe poll opvoeren

benen houden vocht vast

door: Kestrel2007 op 2014-03-04 09:26:16

[="Moos"]
Wat bedoel je precies met "vocht vasthouden"? Zwellen je benen/enkels op?
Jawel. Als je sportsokken (of gewone) draagt stuw je het vocht op naar de rond er boven. Je ziet dan duidelijk een niveauverschil. Steunkousen lopen van de tenen tot net onder de knie en moeten zo de zaak herstellen, als dat al lukt. Was tot voor kort niet te fanatiek in het dragen daarvan....

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

benen houden vocht vast

door: Moos op 2014-03-04 14:53:43

Tja ik ben geen arts, en waarschijnlijk ben je al bij de dokter geweest, maar hier een zelfde "probleem" meegemaakt, bleek iets met verminderde nierfunctie te maken te hebben.

Nieuwe poll opvoeren

benen houden vocht vast

door: Kestrel2007 op 2014-03-04 17:09:20

[="Moos"]
Tja ik ben geen arts, en waarschijnlijk ben je al bij de dokter geweest, maar hier een zelfde "probleem" meegemaakt, bleek iets met verminderde nierfunctie te maken te hebben.
Ik hoop eigenlijk op een internist onder de forummers, of een ervaringsdeskundige. Bloed- en urineonderzoek, hartfilmpje, botdichtheidmeting haalde niets uit. Toen een maag- en darmonderzoek (mogelijk lekkage) ook niets anders uitwees dan een middelrifsbreuk (wel blij dat die werd opgespoord, anders verhoogde kans slokdarmkanker) zijn we maar gestopt omdat ik verder geen last had. Nu dus toch wel, al helpen die steunkousen wel. Maar je voelt je 80 i.p.v. 61 jaar, en ik vind het letterlijk een lapmiddel.

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

benen houden vocht vast

door: gios op 2014-03-13 09:01:01

En hoe is het nu, na een intensieve fietsperiode? Kan me voorstellen dat de bloedcirculatie beter op gang is gekomen.

Nieuwe poll opvoeren

benen houden vocht vast

door: Kestrel2007 op 2014-03-13 10:18:54

[="gios"]
En hoe is het nu, na een intensieve fietsperiode? Kan me voorstellen dat de bloedcirculatie beter op gang is gekomen.
Door wat strenger te zijn met het dragen van de steunkousen gaat het wel wat beter. Achillespees links best pijnlijk, voeten op den duur.

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

benen houden vocht vast

door: ekki op 2014-03-13 14:39:39

In juni had ik naast een dubbele longembolie ook last van een lekkende Bakers cyste met als gevolg vocht in enkels en onderbeen. Ik heb op aanraden van de fysio compressiesokken gekocht. In had al ervaring met de sokken van X-Socks die ik altijd draag op intercontinentale vluchten en heb de loop variant aangeschaft, zie http://www.futurumshop.nl/x-socks-bike-energizer-zwart-sokken.phtml#anchorBundles

Twee paar gekocht (met 2 jaar garantie) en binnen no-time was het vocht weg. Draag ze nu nog steeds bij langere autoritten en merk dat ik ze toch wel snel als favoriet paar sokken uit mijn sokkenlaatje haal...

Nieuwe poll opvoeren

benen houden vocht vast

door: Kestrel2007 op 2014-03-13 22:07:21

We hebben een cardioloog in de groep. Dát vak heeft er niets mee te maken, maar hij zag dat ik mijn schoenen uit deed bij een korte stop en had direkt door wat er scheelde. Hij liet mij zijn speciaal aangemaakte zolen zien. Moet bekennen..... dat ik die thuis ook heb liggen en lang niet gebruikt. Gooien die dus ook maar in de strijd. Toch jammer dat ze deze 2 weken niet mee waren.

Nieuwe poll opvoeren

Kestrel2007

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging