10 berichten
Jawel. Als je sportsokken (of gewone) draagt stuw je het vocht op naar de rond er boven. Je ziet dan duidelijk een niveauverschil. Steunkousen lopen van de tenen tot net onder de knie en moeten zo de zaak herstellen, als dat al lukt. Was tot voor kort niet te fanatiek in het dragen daarvan....[="Moos"]
Wat bedoel je precies met "vocht vasthouden"? Zwellen je benen/enkels op?
Ik hoop eigenlijk op een internist onder de forummers, of een ervaringsdeskundige. Bloed- en urineonderzoek, hartfilmpje, botdichtheidmeting haalde niets uit. Toen een maag- en darmonderzoek (mogelijk lekkage) ook niets anders uitwees dan een middelrifsbreuk (wel blij dat die werd opgespoord, anders verhoogde kans slokdarmkanker) zijn we maar gestopt omdat ik verder geen last had. Nu dus toch wel, al helpen die steunkousen wel. Maar je voelt je 80 i.p.v. 61 jaar, en ik vind het letterlijk een lapmiddel.[="Moos"]
Tja ik ben geen arts, en waarschijnlijk ben je al bij de dokter geweest, maar hier een zelfde "probleem" meegemaakt, bleek iets met verminderde nierfunctie te maken te hebben.
Door wat strenger te zijn met het dragen van de steunkousen gaat het wel wat beter. Achillespees links best pijnlijk, voeten op den duur.[="gios"]
En hoe is het nu, na een intensieve fietsperiode? Kan me voorstellen dat de bloedcirculatie beter op gang is gekomen.
Twee paar gekocht (met 2 jaar garantie) en binnen no-time was het vocht weg. Draag ze nu nog steeds bij langere autoritten en merk dat ik ze toch wel snel als favoriet paar sokken uit mijn sokkenlaatje haal...
Registeer als vriend van de vereniging |