Enkelpijn

Topic gesloten, alleen lezen

6 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Enkelpijn

door: giel op 2013-10-04 12:25:23

Wellicht een bekend probleem: De laatste tijd heb ik na flinke afstanden fietsen een irriterende pijn in mijn linkerenkel, dit blijft een dag of twee en daarna zakt het weer weg. Ik besef me goed dat dit met de stand van mijn schoenplaatjes te maken kan hebben maar zover ik ze nu bekijk staan deze echt goed. Ik heb ook al geëxperimenteerd met zadelhoogte maar het lijkt nog niet zoveel uit te halen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben of iets soortgelijks ervaren hebben? Heb ik mezelf misschien een verkeerde beweging aangeleerd?

Nieuwe poll opvoeren

Enkelpijn

door: Admin op 2013-10-15 10:49:59

Zadel vrij hoog zodat je ook met de enkels fietst?

Nieuwe poll opvoeren

Enkelpijn

door: Jan Willem op 2013-10-15 11:34:04

[="Mafkees"]
Zadel vrij hoog zodat je ook met de enkels fietst?
in je trapbeweging horen je voeten op het bovenste punt en het onderste punt ongeveer horizontaal te staan.

Nieuwe poll opvoeren

Jan Willem

Enkelpijn

door: gkamminga op 2015-01-25 20:30:08

Hallo allemaal
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met je enkelpijn. Ik heb sinds juni vorig jaar ook pijn in m'n rechterenkel bij het fietsen. Ben inmiddels van pedaal en schoenen gewisseld, inclusief zooltjes. Dit heeft allemaal niet geholpen en ik krijg nog steeds pijn aan de rechterkant van mijn rechterenkel na een half uurtje. Zo zullen de vlaamse toertocht klassiekers moeilijk worden!

Andere ervaring en suggesties voor oorzaak?

Groeten, Ger

Nieuwe poll opvoeren

gkamminga

Enkelpijn

door: WimL op 2016-02-24 08:59:36

[="gkamminga"]
Hallo allemaal
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met je enkelpijn. Ik heb sinds juni vorig jaar ook pijn in m'n rechterenkel bij het fietsen. Ben inmiddels van pedaal en schoenen gewisseld, inclusief zooltjes. Dit heeft allemaal niet geholpen en ik krijg nog steeds pijn aan de rechterkant van mijn rechterenkel na een half uurtje. Zo zullen de vlaamse toertocht klassiekers moeilijk worden!

Andere ervaring en suggesties voor oorzaak?

Groeten, Ger
Hier problemen met een enkel ontstaan na het "overstappen" van schoenen met kunststof zool naar schoenen met carbon zool.

Nieuwe poll opvoeren

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging