12 berichten
Irritatie van de hamstrings
Vooral de aanhechting van de hamstrings aan de buitenzijde, soms die aan de binnenzijde van de knieholte willen nog wel eens problemen geven.
De oorzaak kan zijn:
Te hoge afstelling van het zadel.
Beenlengteverschil
Fietsers, die de pedalen naar achteren trekken. Dit is vooral een activiteit van de hamstrings.
Zit de pijn hoger in de knieholte (boven de kniespleet), dan kan dit duiden op aanhechtingsproblemen van de lange kuitspieren. Ook dit komt vaker voor bij een te hoog afgesteld zadel of bij schoenplaatjes, die te ver naar voren staan.
Behandeling
Een juiste fietsafstelling: zadel lager afstellen en meer naar voren plaatsen. Plaatjes meer naar achteren zetten. Zo nodig aanpassen van het beenlengteverschil.
Rompstabiliserende oefeningen en specifieke oefeningen voor de hamstrings.
Deze kunt u vinden onder het kopje Downloads.
Wat ik kan herleiden:
Nog niet heel lang( vele jaren) aan het fietsen
VoorJaar sleutelbeen gebroken
Vrij veel kilometrs gereden als je gegevens kloppen onderaan je berichten
Fiets gejat bij LBL en daardoor weer op een nieuwe fiets moeten beginnen
RaR behoorlijke tik gehad aan je rug en vrij snel daaran weer een rit van ver over 200 km.
Wellicht geeft het lichaam een signaal.
Maar ik kan het ook mis hebben
Ja, ik vrees dat je gelijk heb, moet nog even doorzetten zondag a.s[="Bulldozer"]
Wat heb je de laatste tijs allemaal meegemaakt?
Wat ik kan herleiden:
Nog niet heel lang( vele jaren) aan het fietsen
VoorJaar sleutelbeen gebroken
Vrij veel kilometrs gereden als je gegevens kloppen onderaan je berichten
Fiets gejat bij LBL en daardoor weer op een nieuwe fiets moeten beginnen
RaR behoorlijke tik gehad aan je rug en vrij snel daaran weer een rit van ver over 200 km.
Wellicht geeft het lichaam een signaal.
Maar ik kan het ook mis hebben
TIjdens de tijdrit ging ik goed van start, maar tijdens de eerste klim begon mijn rechterbeen echt pijn te doen.
Rustig de rit uitgereden en met de wedstrijd voor de B's weer geprobeerd, tot aan de eerste klimming ging het heel rustig aan en en het was wachten tot de eerste klimming, daar begon het gezeik weer, auw auw, klaar , see you next year
Had gehoopt op een herhaling van de dinsdag ervoor, in de middag als een krant rond gereden op de berg, s'avond als een speer over het parcours van Eemland met rondjes van 41 km/u. Helaas was dit niet zo, en heb de afgelopen weken al genoeg aanwijzingen gehad dat het rustiger moest doen. Nu is helaas het moment daar dat ik het rustiger aan moet doen, en meer een bezoek moet brengen aan de fysio dan aan de fiets in de schuur.
[]Herstel en behandeling van een hamstringblessure
Bij een eerste- en tweedegraads hamstringblessure volstaat het volgen van een revalidatieprogramma bij een fysiotherapeut en is een operatie vaak niet nodig. De eerste drie dagen zal in het teken staan van rust. Om de zwelling te verminderen zal je het been regelmatig hoog moeten houden en eventueel compressieverband gebruiken. Ook ijzen zorgt voor een vermindering van de zwelling, maar heeft als nadeel dat het fysiologisch herstel enige vertraging oploopt. De vierde dag mag er begonnen worden met lichte oefeningen zoals fietsen.
Succes met het herstel
Ja, had toch te maken met mijn rugproblemen tijdens RAR.Moet nu fysio doen met name de core stabiliteit.[="Bulldozer"]
Ron,
Ben je inmiddels wat verder gekomen wat het achterliggende probleem is met deze blessure?
Registeer als vriend van de vereniging |