Rechterbeen verzuurd sneller

Topic gesloten, alleen lezen

13 berichten

door: MrAnMo op 2013-06-11 13:44:02

Ik ben dit jaar begonnen met wat meer te fietsen als voorgaande jaren. Het windsurfen heb ik dit voorjaar gelaten voor wat het is en de overgebleven uren op de racefiets doorgebracht. Ook ga ik binnenkort met een groep in de Alpen fietsen dus het lozen van wat overbodige kilo's was ook een pre. Het afvallen is gelukt. Het maken van de kilometers ook.

Waar ik nu de laatste 4 weken tegen aanloop is dat mijn rechter bovenbeen eerder verzuurd / pijn doet. Hoe hoger de hartslag plus power ik moet leveren hoe erger het is. Deze verzuring blijft ook behoorlijk lang na zeuren. Gister een voor mijn doen hoog tempo rondje gereden. Links verzuurd een beetje, rechts doet gewoon pijn op het eind. Een uur na de training heeft links nergens meer last van maar rechts doet nog steeds zeer. 1 dag later voelt rechts nog steeds zwaar verzuurd/pijnlijk aan. Het duurt soms 3 dagen voordat het is weggetrokken

Bij rustige duur ritjes ervaar ik bijna geen last.

Nu zit ik wel scheef op de fiets. Als ik naar beneden kijk dan lijkt mijn linker heup iets meer naar voren te zitten en mijn rechter heup iets meer naar achter. Ik heb een beenlengte verschil van een halve centimeter maar ik ben vergeten welke been het was. zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Voordat ik een compleet nieuwe fietsmeting laat doen vroeg ik me af of er hier iemand ervaring mee heeft gehad en wat daar de oplossing voor was?

MrAnMo

door: Ottie op 2013-06-11 14:24:34

Ik ben geen arts/fysio, maar een schot voor de boeg:

Adervernauwing of (lichte) beknelling in de lies.
Zadelstand, bijvoorbeeld net iets scheef of gewoonweg een asymetrisch lijf (net als bij mij). Als mijn zadel exact recht staat heb ik links wat irritatie van schuren langs de zadelrand en rechts niet omdat er verschil in... (vetweefsel/huid/spieropbouw?) zit.
..... (nog meer?)

Nav post van Joseba: Inderdaad laten uitzoeken door de huisarts

Ottie

door: Noontje op 2013-06-11 15:31:48

Bij adervernauwing moet de veruring bij rustig fietsen ook snel weer afnemen...

Zou zeggen, manueel therapeut.

Noontje

door: Joseba op 2013-06-11 17:55:44

Toch altijd mooi om te zien dat de gemiddelde fietser meer vertrouwen in forumgenoten heeft dan in zijn/haar huisarts :oke:

Gewoon even langs de huisarts, die stuurt je wel op pad in het medische woud.

Joseba

door: Noontje op 2013-06-11 19:48:55

Als je zelf al aangeeft scheef te zitten en last van je rug te hebben, blijf ik bij mijn advies.

Nu krijg ik waarsch het halve forum over me heen, maar de kennis van huisartsen op het gebied van het bewegingsapparaat is helaas lang niet altijd voldoende om je de korste weg naar herstel te wijzen.

Noontje

door: MrAnMo op 2013-06-11 20:24:10

Bedankt in ieder geval zover. Manueel therapeut had ik zelf niet aan gedacht. Ik ga noch heel even met de afstelling van mijn zadel spelen en dan maar via de huisarts richting fysio/manueel therapie. Maar misschien eerst gewoon even rust dat helpt misschien ook.

MrAnMo

door: Joseba op 2013-06-11 21:26:36

[="Noontje"]
Nu krijg ik waarsch het halve forum over me heen, maar de kennis van huisartsen op het gebied van het bewegingsapparaat is helaas lang niet altijd voldoende om je de korste weg naar herstel te wijzen.
Nee jij zit lekker op je fiets.... ;-) En daar moet iemand dan advies van aannemen....
Was zeker ook een tip van je manueel theranogwat

[url=http://www.freebits.nl/view.php?filename=120Noontje.jpg]

Joseba

door: PFW op 2013-06-11 21:30:25

[="Joseba"]
Die heeft een soortgelijke van haar in de praktijk hangen... :)

PFW

door: Noontje op 2013-06-11 21:30:38

[="Joseba"]
[="Noontje"]
Nee jij zit lekker op je fiets.... ;-) En daar moet iemand dan advies van aannemen....

Core stability, de basis van het fietsen :oke:

Noontje

door: Joseba op 2013-06-11 21:32:16

:)

Joseba

door: Thierry le Brun op 2013-06-11 21:33:20

[="Noontje"]
[="Joseba"]
Core stability, de basis van het fietsen :oke:
mijn fysio/chirapractor laten mij op hele andere martelwerktuigen oefenen... :-?

Thierry le Brun

door: MrAnMo op 2013-06-15 11:53:03

Ik zit nu in ieder geval weer recht op mijn fiets. Linker been is korter. Linker voet is korter. Bij beide schoenen stonden de plaatjes te veel naar achter. Nu staat het plaatje van de linker schoen 3mm meer naar voren als rechts nadat ze bij beide schoenen bijna een cm naar voren zijn gegaan.

Het eerste test rondje was veel belovend. Geen verschil in gevoel bij beide benen. De naad van mijn broek die precies over het midden loopt zit ook nu mooi op het midden van het zadel ipv aan de rechterkant. Morgen eens een langere duurtochtje rijden om te kijken of ik dan nog steeds zo blij ben met het resultaat.

MrAnMo

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging