Hoe ijdel ben jij?

Topic gesloten, alleen lezen

24 berichten

Hoe ijdel ben jij?

door: gios op 2013-06-11 08:49:04

Weer een mooie column van onze vriend Thijs Z. In sommige delen zeer herkenbaar :roll: :oops: :lol:

[]Modepopjes
Er reed een peloton wielrenners door een winkelstraat van een Italiaans dorpje. Bij de etalageruit van de schoenenwinkel, halverwege de straat, draaiden alle renners hun hoofd. Ze staarden niet naar de schoenen, en zelfs niet naar het meisje van de schoenenwinkel. Ze staarden naar zichzelf.

© ANP
Door Thijs Zonneveld
Er is geen volk zo ijdel als wielrenners. Modepopjes zijn het, stuk voor stuk. De sokken moeten tot de juiste hoogte worden opgetrokken, de beentjes zijn gladder dan glad en het montuur van de ­flashy zonnebril moet bij de schoenen passen.
Verder moet het zadel zo hoog mogelijk en het stuur zo laag mogelijk staan, en dient de houding op de fiets in eindeloze rollerbanksessies voor de spiegel te zijn geperfectioneerd.
Het gaat er niet om hoe hard je gaat, maar hoe je eruitziet. Of, in wielerjargon gesproken: hoe gesoigneerd je bent. Wielrenners zijn net pauwen: ze pronken en ze proberen elkaar de ogen uit te steken met nóg hogere velgen, nóg ­ fluorescerendere schoenen en nóg bruinere benen. Ik ken renners die in de winter liever onder de zonnebank liggen dan dat ze trainen, omdat ze bij de eerste de beste voorjaarskoers hun poepbruine benen willen showen.
Verslaafd
Thomas Voeckler knipt de naden uit zijn sokken om ze nog iets hoger op te kunnen trekken, Franky Vandenbroucke maakte generaties renners verslaafd aan kinky hoesjes over hun schoenen, het halve Franse profpeloton heeft een fietsje op de kuit getatoeëerd, Marcel Kittel heeft een Elvisvetkuif en de rest van de Duitse renners rijdt met een Jan Ullrich-oorbel en geblondeerde haren in het rond.
Maar vooral in Italië kunnen ze er wat van. Daar mag je niet eens meefietsen met een groepje wielertoeristen als je sokken niet bij je schoenen kleuren.
Mario Cipollini, de man die er niet over piekerde om een niet-bijpassende broek bij een leiderstrui aan te trekken, is niet voor niets een Italiaan. Stefano Garzelli - die in de afgelopen Giro rondreed in een lichtgevend geel pakje met lichtgevende gele sokjes en lichtgevende gele schoentjes en met een lichtgevend geel zadel op zijn fiets - epileert zijn wenkbrauwen voor iedere etappe.
Verder sleept hij een beautycase ter grootte van een koelbox met zich mee met daarin allerhande shampoos, conditioners en gels om zijn haar in model te brengen. En dat terwijl hij kaal is.
Koning
Maar de koning van het soigneren is Filippo Pozzato. Alles, maar dan ook alles, klopt bij hem. De teint van de benen is precies de juiste bruingraad, de sokhoogte is tot op de centimeter nauwkeurig uitgemeten en zijn positie op de fiets is tranentrekkend mooi. Hij trapt niet; hij ááit de pedalen alsof het de cavia's van zijn zusje zijn.
Voor Pozzato is wielrennen geen sport, maar kunst. Begin maart reed hij in Roma Maxima, eindigend naast het Colosseum, als tweede over de finish. Hij juichte toch, met de armen breeduit wapperend, zoals hij dat zo vaak had geoefend voor de spiegel.
Achteraf zei hij dat hij niet wist dat er nog iemand vooruit was. Ik geloof er niks van. Ik durf te wedden dat die prachtige bijna-overwinningsfoto van hem en het Colosseum boven zijn bed hangen, en dat hij voor het slapen gaan naar zichzelf staart. Wat maakt hem het uit dat hij die wedstrijd niet won. Hoe hij eruitziet is het enige dat telt.
Door: NUsport/Thijs Zonneveld

gios

Hoe ijdel ben jij?

door: Noontje op 2013-06-11 09:16:35

[="gios"]
Weer een mooie column van onze vriend Thijs Z. In sommige delen zeer herkenbaar :roll: :oops: :lol:
[] Hij trapt niet; hij ááit de pedalen alsof het de cavia's van zijn zusje zijn.
:lol: :lol: :lol:

Noontje

Hoe ijdel ben jij?

door: Goudhaantje op 2013-06-11 10:35:31

Leuk stukje inderdaad. Ik ben nooit zo'n shopper geweest, totdat ik ging wielrennen. Bij de fietsenzaak zijn ze dan ook heel blij met mij ;-)

Goudhaantje

Hoe ijdel ben jij?

door: Rob T op 2013-06-11 11:59:03

Zou Thijs deze foto ook kennen?

http://27.media.tumblr.com/tumblr_ljp7szBhTY1qajdexo1_500.jpg">

Mijn zonnebrillen passen bij mijn schoenen :oops:

Rob T

Hoe ijdel ben jij?

door: Joseba op 2013-06-11 12:05:23

Maar jouw ijdelheid loont dan ook Rob......

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/523582_429470830422045_787490031_n.jpg">

Tis nie zomaar dat ze een Ollander op de voorpagina plaatsen van een Italiaans blad.

Joseba

Hoe ijdel ben jij?

door: Ottie op 2013-06-11 12:14:21

:lol: :lol: :lol:

Ottie

Hoe ijdel ben jij?

door: Ace op 2013-06-11 13:21:12

Ik vind ook dat alles er netjes uit moet zien en een bril moet of ergens goed bij kleuren of een contrast opleveren door middel van een fel kleurtje.

Bij het materiaal zelf (de fiets dus) ben ik een stuk ijdeler. Geen bonte merkenverzamelingen en rare kleurcombinaties, stuurlint en zadel zelfde kleur, etc. Dat ik nu bv Deda stuurlint op mijn fiets heb irriteert me mateloos, maar het is het het enige merk dat de juiste kleur produceert...

Ace

Hoe ijdel ben jij?

door: arjan916 op 2013-06-11 22:10:34

[="gios"]
Hoe hij eruitziet is het enige dat telt.
Uhm, k heb niet zo'n hoge pet op van Thijs, maar dat ie geinspireerd is door mijn motto kan ik wel waarderen :lol:

arjan916

Hoe ijdel ben jij?

door: Dingo op 2013-06-12 06:59:25

Afgelopen zondag in Limburg gereden, de hoeveelheid verkeerd-op-het-hoofd-geplaatste-jarentachtig-helmen, fladdershirts en moutainbikeklepjes bij een wegfiets in aanmerking nemende, denk ik niet dat dit voor de Nederlandse fietser opgaat.

Overigens kon je op het terras in Corvara de nationaliteiten van de renners aan hun (kleding)stijl wel raden. Leuk spelletje.

Dingo

Hoe ijdel ben jij?

door: Kestrel2007 op 2013-06-16 20:36:18

Zeer ijdel : ik vertoon mij dan ook niet in mijn 100 kg - op de weg.
Eerste streefgetal 85 kg. Hoe krijgen we die eerste 15 kg er af? En we geven het medicijngebruik niet de schuld....

Kestrel2007

Hoe ijdel ben jij?

door: Van Ginkapie op 2013-06-16 21:15:46

[="Kestrel2007"]
Eerste streefgetal 85 kg. Hoe krijgen we die eerste 15 kg er af? En we geven het medicijngebruik niet de schuld....
Gewoon lekker gaan fietsen in een rustig tempo, en je geen r**t aantrekken van wat anderen denken.
Zorgen dat je energie-verbruik hoger ligt dan je energie-inname.

Van Ginkapie

Hoe ijdel ben jij?

door: PrinceHeerlijk op 2013-06-16 21:51:18

In CTWT kleding zie je er altijd goed gesoigneerd uit! :oke: ;-)

PrinceHeerlijk

Hoe ijdel ben jij?

door: Kestrel2007 op 2013-06-16 21:55:58

[="PrinceHeerlijk"]
Hebben jullie grote maten???? :lol: Wel zwart dan hé.

Kestrel2007

Hoe ijdel ben jij?

door: Harm Jan op 2013-06-16 22:40:54

[="Van Ginkapie"]
[="Kestrel2007"]
Gewoon lekker gaan fietsen in een rustig tempo, en je geen r**t aantrekken van wat anderen denken.
+100

Harm Jan

Hoe ijdel ben jij?

door: gios op 2013-06-16 23:05:50

[="Kestrel2007"]
[="PrinceHeerlijk"]
Hebben jullie grote maten???? :lol: Wel zwart dan hé.
Zwart kleed zo heerlijk af...leerde ik al vroeg van mijn moeder. Die heeft het jojo-en zo'n beetje uitgevonden.

gios

Hoe ijdel ben jij?

door: kaj_666 op 2013-06-16 23:37:37

[="Harm Jan"]
[="Van Ginkapie"]
[="Kestrel2007"]
+100
Kilo?

kaj_666

Hoe ijdel ben jij?

door: Wombcat op 2013-06-17 08:35:06

[="kaj_666"]
Kilo?
Dan had er toch -15 moeten staan (in dit geval)?

Wombcat

Hoe ijdel ben jij?

door: Tommeke op 2013-06-17 19:31:31

Mooi topic.

Ik ben ontzettend ijdel. Stuur en lint dezelfde kleur. Sokjes die bij de kleding passen. Oakley op en anders in m'n helm, je kent het wel ;)

Tommeke

Hoe ijdel ben jij?

door: chricycle op 2013-06-24 11:30:43

heel leuk stuk, leuk geschreven! bij mij valt het wel mee alhoewel ik ook meedoe aan de 'mijn zonnebril past bij mijn schoenen' en ook merk ik op dat als ik nieuwe kleding nodig heb, ik dan let op de kleuren van mijn fiets zodat het niet enorm vloekt.. oke dat mag best ijdel genomen denk ik dan..

chricycle

Hoe ijdel ben jij?

door: Menchov op 2013-06-24 20:38:04

Ik vind het belangrijk dat de armen en benen goed gebruind zijn. Voor de rest natuurlijk inderdaad de sokjes op goede hoogte, en met elkaar matchende kleuren.

Menchov

Hoe ijdel ben jij?

door: Bas op 2013-06-24 20:57:38

[="Menchov"]
Ik vind het belangrijk dat de armen en benen goed gebruind zijn. Voor de rest natuurlijk inderdaad de sokjes op goede hoogte, en met elkaar matchende kleuren.
Ja, sokjes met verschillende kleuren is natuurlijk geen gezicht ;-)

Bas

Hoe ijdel ben jij?

door: Wombcat op 2013-06-24 21:43:54

[="Bas"]
[="Menchov"]
Ja, sokjes met verschillende kleuren is natuurlijk geen gezicht ;-)
Hoe moet je anders je linker- en rechterbeen uit elkaar houden?

Wombcat

Hoe ijdel ben jij?

door: Menchov op 2013-06-26 22:01:01

Goh mijn rechterbeen heeft anderhalf keer zoveel volume als het linkerbeen dus ik zie het wel :roll:

Menchov

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging