Gekneusde ribben

Topic gesloten, alleen lezen

6 berichten

Nieuwe poll opvoeren

Gekneusde ribben

door: Lowermate op 2013-05-18 14:07:43

Het is nu bijna 2 weken geleden dat ik een kleine aanrijding had met eeb busje die van links kwam (ik reed op fietspad ) en rechtsaf wilde slaan.
Het gaat nu wel beter met de (denk ik ) gekneusde ribben, kan ik ieder geval ook weer beter op mijn rug in bed liggen.
Die ademhalen gaat wel beter maar is nog steeds pijnlijk. Het heeft denk ik zijn tijd nodig ?

Het liefst had ik morgen een tocht met klimmetjes (bv sallandse heuvelentocht) gedaan maar de vraag is of dat verstandig is ? Ik weet , je voelt het zelf het best maar is er überhaupt iets over te zeggen of een klimmetjes tocht met inspanning nu dan verstandig is ?

Als je er achteraf achterkomt dat het te pijnlijk is is het wel zonde van de rit er naar toe.
Misschien toch beter nog een week wachten en morgen nog een vlakke rit op gemak in de buurt van Purmerend rijden (bv ronde van ilpendam ) ?

Je gevoel zegt klimmetjes, verstand zegt nog even rustig aan nog even.
Mijn grote doel , ven2-4cancer, is gelukkig pas in september dus kan nog genoeg klimtochten rijden maar ik baal er wel van dat de laatst klimmetjes van 27 april dateren , daarna nog classico boretti gefietst máar was dus vlak.

Nieuwe poll opvoeren

Lowermate

Gekneusde ribben

door: Noontje op 2013-05-18 19:33:58

Tja, verstandig is rust. Maar als je verstandig bent kies je wel een andere sport dan fietsen..

Ik heb er wel eens mee gefietst intensief ook, pijn is fijn ;-) . Maar het is niet goed.

Nieuwe poll opvoeren

Gekneusde ribben

door: Lowermate op 2013-05-18 21:52:34

[="Noontje"]
Tja, verstandig is rust. Maar als je verstandig bent kies je wel een andere sport dan fietsen..

Ik heb er wel eens mee gefietst intensief ook, pijn is fijn ;-) . Maar het is niet goed.
Ja, ik heb wel pech dit jaar. Maar je verwacht niet dat alls je op een fietspad fietst de auto die rechtsaf slaat en het fietspad kruist je gewoon in zijn haast niet ziet. Mazzel dat ik zelf nog enigszins bij kon remmen.

Ik ga er maar vanuit dat ik de rest van het jaar overeind blijf :) fietsen blijft mijn grote passie.

Voor de zekerheid kies ik morgen voor de ronde van ilpendam, een lokale tocht die vlak bij mij in de buurt start. Lekker rustig fietsen en kijken hoe dit gaat.
Volgende week dan kijken welk klimtochten wr zijn.

Nieuwe poll opvoeren

Lowermate

Gekneusde ribben

door: Bandit op 2013-05-19 09:54:46

2 weken en gekneusd, beetje afhankelijk van waar de kneuzing zit, dan kan je in principe wel fietsen. Voordeel van fietsen is dat je romp relatief stabiel wordt gehouden. Staand fietsen is vaak minder geschikt. Je lijf geeft zelf wel aan (pijn) wanneer je over een grens gaat. En waarschijnlijk zul je er morgen meer last van hebben dan vandaag. Hou er wel rekening mee dat je lijf herstellende is van een kneuzing en dus minder presteert.

Nieuwe poll opvoeren

Gekneusde ribben

door: chricycle op 2013-06-24 11:35:35

Is echt vallen en opstaan, gelukkig leer je er inderdaad van en je wordt er harder van!

Nieuwe poll opvoeren

chricycle

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging