Sleutelbeen gebroken
door: Dutchy Marc op 2013-04-19 15:38:34
+1[="Jan Willem"]
+1 sterkte![="Ekko"]
Succes met de operatie en sterkte met het herstel!
102 berichten
+1[="Jan Willem"]
+1 sterkte![="Ekko"]
+1[="Ekko"]
+1[="ROnbrug"]
Sterkte en ik wens je een voorspoedig herstel.
Over een week of 4-6 zou alles weer dusdanig vast moeten zitten dat ik weer dag alledaagse dingen kan doen. Hopelijk mag ik ook vanaf dan weer fietsen. Probleem is dat er botdeeltjes los komen te liggen onder het plaatje wat als brug gaat functioneren. Die botjes moeten sterk zijn en tot dan moet ik risico tot vallen beperken, want die botdeeltjes kunnen anders naar binnen schieten. Daar was de dokter heel duidelijk in :(. Vind het nu al moeilijk om niet op de fiets te gaan omdat dat best wel weer kan qua pijn, maar met mijn valkans factor van het afgelopen half jaar niet echt verstandig :p.
je kan altijd nog gaan tacxen [="Sicillian"]
Bedankt, bedankt, bedankt.
Over een week of 4-6 zou alles weer dusdanig vast moeten zitten dat ik weer dag alledaagse dingen kan doen. Hopelijk mag ik ook vanaf dan weer fietsen. Probleem is dat er botdeeltjes los komen te liggen onder het plaatje wat als brug gaat functioneren. Die botjes moeten sterk zijn en tot dan moet ik risico tot vallen beperken, want die botdeeltjes kunnen anders naar binnen schieten. Daar was de dokter heel duidelijk in :(. Vind het nu al moeilijk om niet op de fiets te gaan omdat dat best wel weer kan qua pijn, maar met mijn valkans factor van het afgelopen half jaar niet echt verstandig :p.
sterkte met het herstel!
Ik vind de emoticon [="Ekko"]
je kan altijd nog gaan tacxen [="Sicillian"]
Bedankt, bedankt, bedankt.
sterkte met het herstel!
Nu gaat alles goed, maar de spanning, onzekerheid en de ingreep heeft wel z'n sporen heeft nagelaten. Ik ben geen medisch talent dus ik vond het nogal een dingetje en eng. Hoewel het natuurlijk wel te relativeren valt, het is immers maar een sleutelbeenbreuk en er zijn ergere dingen.
Wel bizar hoe grote snee ze moeten maken voor zo'n ingreep (+/-20cm). Daar stond ik wel van te kijken.
Ze moeten er natuurlijk wel bijkunnen...[="Sicillian"]
Wel bizar hoe grote snee ze moeten maken voor zo'n ingreep (+/-20cm). Daar stond ik wel van te kijken.
+1[="Rob T"]
Beterschap. Succes met herstel
Ik wens je een spoedig herstel! Ik heb vorig jaar precies hetzelfde meegemaakt. Begin augustus geopereerd. November weer begonnen trainen op de fiets. Voorheen wel al wat indoor kunnen doen. Tot eind december 3 x per week fisio. Plaat zit nog op het sleutelbeen en zal er wel voor altijd blijven zitten. Vooral niet te hard van stapel lopen, komt allemaal goed! Succes![="Sicillian"]
Even een update. De operatie is goed gelukt! Ik had alleen erg veel last van de narcose/pijnstilling, waardoor ik tot in de nacht heel zwak was en om het kwartier heb moeten braken. Erg vervelend als je honger hebt. De volgende ochtend ging het al beter en mocht ik langzaam gaan eten en drinken. Dat bleef binnen. Gelukkig mocht ik dus alsnog, enigszins onverwachts, naar huis
Nu gaat alles goed, maar de spanning, onzekerheid en de ingreep heeft wel z'n sporen heeft nagelaten. Ik ben geen medisch talent dus ik vond het nogal een dingetje en eng. Hoewel het natuurlijk wel te relativeren valt, het is immers maar een sleutelbeenbreuk en er zijn ergere dingen.
[="Ottie"]
Succes met het herstel.
+1
+2[="WWWebber"]
+1[="Rob T"]
Beterschap. Succes met herstel
Via de Piramide gingen we richting Soest en Soesterberg, daar ging het allemaal nog voorspoedig.We gingen om de vliegbasis heen. en de groep was redelijk groot aan het worden.In Amersfoort de Amersfoortse Berg van alle kante beklommen, en daar moesten de eerste in ons groepje al lossen.Daarna binnen 5 km 2 lekken banden, eerste een vriend van mij, daarna was ik aan de beurt.
Richting Amerongen ging het tempo omhoog, maar op de Amerongse Berg viel de groep compleet uit elkaar.
Gelukkig had ik nog nergens las van, al was het klimmen nog wel zwaar.Richting Rhenen reden we in een waaier richting de Grebbeberg. Daar kreeg ik voor het eerst last van de blessure.Dit was een redelijk pijnlijke klim, maar wetend dat het daarna redelijk lang afdalen is. 100km afgelegd en denken dat het zwaarste wel achter de rug is.Mooi niet, er werd mij verteld dat de Paardenveld nog kwam en dat een hele lastige is.En inderdaad, hij was lastig maar reed toch met gemak er tegen op. De slot klim was weer de Piramide, en die ging ook lekker. na 140km een lekker biertje gepakt, en thuis zag ik dat we de 140km hadden gedaan in 5:18.
Dat was ik blij mee na 5 weken niet fietsen.
Het herstel gaat voorspoedig en ik ben alweer rustig aan wat aan het bewegen en aan het werk gegaan. Alles in overleg met de dokter, want in eerste instantie zou ik 2 weken in de mitella moeten zonder beweging. Het is nu 10 dagen geleden. Dus ik heb geen klagen
Vandaag ook weer voor het eerst op de fiets gestapt. Weliswaar op de tacx, maar toch. Merk dat de schouderspieren nog niet echt mee willen werken om in de positie te komen (die zijn nogal stijf na 4 weken). Maar dat is kwestie van tijd. Schokkend ook om te zien dat je na 4 weken gewoon al vermoeide benen hebt na 30min hartslag 120.
hoe meer 'dienstjaren' op de fiets des te meer er in het geheugen van de beentjes is opgeslagen! [="Sicillian"]
Schokkend ook om te zien dat je na 4 weken gewoon al vermoeide benen hebt na 30min hartslag 120.
je korte carriere gaat je nu opbreken
Er is een behoorlijk gat, ook goed zichtbaar op de foto's, wat opnieuw opgevuld moet worden met bot. Het was niet mogelijk om dat met de versplinterde botdeeltjes te doen, omdat dat te kleine stukjes waren. Hierdoor heeft het allemaal extra tijd nodig voordat die hoeveelheid botweefsel is aangemaakt en als het ware kan uitharden. Daarnaast heeft hij ook pinnen moeten zetten op een al versplinterd deel. Dit maakt het geheel allemaal zwakker. Over 6 weken worden er nieuwe foto's gemaakt, en zeker tot die tijd moet ik mijn gemak houden en ieder risico vermijden. Mag de komende 4 weken ook nog niet de drukte in. Na 4 weken zou ik dan wel rustig, als ik het zelfvertrouwen had, buiten mogen fietsen.
Ik heb voor mezelf besloten om in ieder geval de volgende foto af te wachten, voordat er op de weg gereden gaat worden. Die twee weken maakt dan toch niks meer uit, seizoen is sowieso naar de knoppen.
Positieve was wel dat de snee er goed uit zag en dat tacxen om doorbloeding te stimuleren en conditie te onderhouden een aanrader was
Lijkt me een wijs besluit om niet mee te doen aan 3B (die kwam sowieso al te vroeg), Vaujany en Marmotte. Dat zijn te zware tochten zo kort na een breuk.
ik heb zelf mn linker sleutelbeen al eens gebroken gehad, god die pijnsteek die door dan je heengaat! bij mij duurde het helaas veel jammer dan ik gedacht had.. ben nu ook herstellende van een blessure maar hoop binnenkort toch weer op de fiets te zitten
Registeer als vriend van de vereniging |