Sportsbalm

Topic gesloten, alleen lezen

21 berichten

Sportsbalm

door: ROnbrug op 2013-02-05 21:04:37

Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo, ja , wat zijn de voordelen?

ROnbrug

Sportsbalm

door: Tazzy op 2013-02-06 00:36:25

Geen idee of het zin heeft of tussen de oren? Ik gebruik dit:

http://www.deviantart.com/download/152408619/Silver_Clove_packaging_by_tutderawks.jpg">

Wax achtig spul maar heb ook in massageolie versie. Word niet heet maar houd wel warmer. Ooit uit indonesie mee genomen. Heb er nu een leverancier voor die jaarlijks die kant op gaat.

Tazzy

Sportsbalm

door: House op 2013-02-06 08:10:50

Ik gebruik af en toe:

http://www.duursport.nl/_images/large/10469.jpg">

Het is wel lekker spul om de spieren klaar te zetten en de huid oppervlakkig te verwarmen. Maar het effect zit voornamelijk tussen de oren.

House

Sportsbalm

door: The Boss op 2013-02-06 08:59:44

[="ROnbrug"]
Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo, ja , wat zijn de voordelen?
Ideaal spul om je core temperatuur goed naar beneden te krijgen als 't koud is :roll:

Je huid gaat warm aanvoelen, daardoor neemt de doorbloeding in je huid toe en voila we hebben 't effect dat je heel hard af koelt. Je spieren wordt er echt niet warm door, helaas zijn er hele volkstammen waar 't kwartje nog niet gevallen is.

Enige waar 't spul goed voor is is om bijv met vriesweer op je tenen te smeren als je die anders echt niet warm kunt houden. Dan blijft er namelijk wat meer bloed stromen. Maar niet je hele benen er mee insmeren zoals de fabrikant wil.

The Boss

Sportsbalm

door: Admin op 2013-02-06 16:20:33

The Boss heeft ut door...
Overbodige rotzooi.

Admin

Sportsbalm

door: PrinceHeerlijk op 2013-02-06 17:41:49

Citaat van Servais Knaven uit Demarrage in geluk van Hugo Camps:

[]Het hoogtepunt van een koersdag was het warmzetten van de spieren. Iedereen had zijn eigen middeltje bij. Sommige jongens hadden echte massage olie, anderen een spul waarvan de benen lekker begonnen te glimmen of een bruine tint kregen, de minstbedeelde deden het met slaolie of jodium. Met goed ingesmeerde benen kun je harder trappen, dachten we. Het was nodig voor de moraal

PrinceHeerlijk

Sportsbalm

door: House op 2013-02-06 17:59:21

[="PrinceHeerlijk"]
Citaat van Servais Knaven uit Demarrage in geluk van Hugo Camps:
[]Het was nodig voor de moraal
Dat bedoel ik dus.

House

Sportsbalm

door: Joseba op 2013-02-06 21:19:30

Sportsbalm is een merk, dus is me niet duidelijk welk product je bedoelt. Maar is van heer Harmeling dus moet allemaal wel goed spul zijn. Je benen insmeren met een olie doe ik sowieso niet met koud weer, want dan heb ik een lange broek aan. In de zomer is het meer een kwestie van moraal, net als je benen scheren (die moet je wel scheren, anders is het oliën niet goed te doen). Karl Vannieuwkerke heeft daar dacht ik wel een aardige passage over in Renner willen worden. Minitieus scheren, dan benen oliën die scherp staan met aderen duidelijk zichtbaar. Traditie, mores, moraal, mooi.......

Wat overigens wel fijn spul is, is die reinigingslotion van Sportsbalm. Kan je fijn de kuitjes mee reinigen, ook als je geen olie hebt gebruikt.

Joseba

Sportsbalm

door: chocolate7 op 2014-01-25 12:57:04

Word niet heet maar houd wel warmer. Ooit uit indonesie mee genomen.

chocolate7

Sportsbalm

door: Marcel op 2014-01-25 16:26:07

Ik gebruik Sportbalm voor elke wedstrijd, voor de rest niet. Lekker voor de moraal en het helpt tegen de kou. Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad :oke:
Of het helpt voor de doorbloeding? Geen idee..... Maar in de Criteriums doe je er alles aan om zo warm mogelijk te starten. Baat het niet, dan schaad het niet ;-)
Elke training en toertocht gaan de beenstukjes gewoon aan.

Marcel

Sportsbalm

door: Thierry le Brun op 2014-01-25 17:14:27

'vroeger' moest alles glimmen en blinken, de laatste jaren heb ik voor de wedstrijden niet of nauwelijks lopen kliederen. hooguit wat bodylotion . Rest is pure 'show' ;-) en voegt m.i. weinig toe.

Thierry le Brun

Sportsbalm

door: PrinceHeerlijk op 2014-01-25 17:41:40

[="Marcel"]
Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad :oke:
Het is van de winter natuurlijk ook nog niet koud geweest! ;-)

PrinceHeerlijk

Sportsbalm

door: Marcel op 2014-01-25 20:18:48

[="PrinceHeerlijk"]
[="Marcel"]
Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad :oke:
Het is van de winter natuurlijk ook nog niet koud geweest! ;-)
Klopt, maar 2/3 graden is het wel een paar keer geweest :oke:

Marcel

Sportsbalm

door: Tommeke op 2014-01-26 08:29:23

Ik gebruik voor koers die Start Up van Born.

Puur omdat m'n benen daar iets bruiner van worden en gaan glimmen ;)

Tommeke

Sportsbalm

door: The Boss op 2014-01-26 16:09:21

[="Marcel"]
Ik gebruik Sportbalm voor elke wedstrijd, voor de rest niet. Lekker voor de moraal en het helpt tegen de kou. Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad :oke:
Of het helpt voor de doorbloeding? Geen idee..... Maar in de Criteriums doe je er alles aan om zo warm mogelijk te starten. Baat het niet, dan schaad het niet ;-)
Het schaadt wel degelijk, enige effect dat je bereikt met die rotzooi is dat er meer doorbloeding aan het oppervlak van je huid is. Dus je verliest zeer veel warmte ipv dat je 't daadwerkelijk warm krijgt.

The Boss

Sportsbalm

door: martijn op 2014-01-26 21:56:04

[="Tommeke"]
Ik gebruik voor koers die Start Up van Born.

Puur omdat m'n benen daar iets bruiner van worden en gaan glimmen ;)
Start up (van Born overigens)is niet verwarmend. Verkrijgbaar zomder filter en met factor 15. Echt een product voor de moraal. Zelf gebruik ik tijdens de crossen meestal de protect oil van Born. Glij je lekker op door als je weer eens op je bek gaat bij het opdraaien van het asfalt (dat zijn de meest vervelende). Is ook een niet verwarmende olie/crème

martijn

Sportsbalm

door: Tim op 2014-01-26 22:07:30

[="The Boss"]
[="Marcel"]
Het schaadt wel degelijk, enige effect dat je bereikt met die rotzooi is dat er meer doorbloeding aan het oppervlak van je huid is. Dus je verliest zeer veel warmte ipv dat je 't daadwerkelijk warm krijgt.
Buiten dat om gaat een gedeelte van het bloed dat je broodnodig voor je spieren (en longen) nodig hebt naar je huid omdat daar door de irritatie (want dat is het eigenlijk) alle bloedvaten op gaan. Theoretisch is warm zetten negatief qua spierdoorbloeding en dus ook daarmee prestatieverminderend. Maar soms heeft de praktijk andere outcome. Moraal is een niet te verwaarlozen factor daarbij ;-)

Tim

Sportsbalm

door: Geer op 2014-01-28 16:04:10

[="The Boss" en "Tim"]
Het schaadt wel degelijk, enige effect dat je bereikt met die rotzooi is dat er meer doorbloeding aan het oppervlak van je huid is. Dus je verliest zeer veel warmte ipv dat je 't daadwerkelijk warm krijgt....

Buiten dat om gaat een gedeelte van het bloed dat je broodnodig voor je spieren (en longen) nodig hebt naar je huid omdat daar door de irritatie (want dat is het eigenlijk) alle bloedvaten op gaan. Theoretisch is warm zetten negatief qua spierdoorbloeding en dus ook daarmee prestatieverminderend. Maar soms heeft de praktijk andere outcome. Moraal is een niet te verwaarlozen factor daarbij ;-)

Ik was dus nog zo dom. Sportbalm 2. Ik smeer het standaard op mijn knieën! Niet voor de moraal. Overigens gaat dat spul pas "gloeien" als het regent. En dan helpt het dus ook niet..?

Geer

Sportsbalm

door: gios op 2014-01-28 21:07:38

De startup van born gebruik ik ook wel, maar alleen bij goed weer. Ruikt lekker, zit een uv-filter in en als het dan al gaat regenen parelt het mooi af.

gios

Sportsbalm

door: cruzo op 2014-04-14 09:36:14

houdt zo';n laag vet op je poten niet een beetje de kou af? vergelijkbaar met vaseline dat schaatsers, langlaufers etc opsmeren als het bar koud is?

cruzo

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging