Sportsbalm
door: ROnbrug op 2013-02-05 21:04:37
Zo, ja , wat zijn de voordelen?
21 berichten
Wax achtig spul maar heb ook in massageolie versie. Word niet heet maar houd wel warmer. Ooit uit indonesie mee genomen. Heb er nu een leverancier voor die jaarlijks die kant op gaat.
http://www.duursport.nl/_images/large/10469.jpg
Het is wel lekker spul om de spieren klaar te zetten en de huid oppervlakkig te verwarmen. Maar het effect zit voornamelijk tussen de oren.
Ideaal spul om je core temperatuur goed naar beneden te krijgen als 't koud is [="ROnbrug"]
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je huid gaat warm aanvoelen, daardoor neemt de doorbloeding in je huid toe en voila we hebben 't effect dat je heel hard af koelt. Je spieren wordt er echt niet warm door, helaas zijn er hele volkstammen waar 't kwartje nog niet gevallen is.
Enige waar 't spul goed voor is is om bijv met vriesweer op je tenen te smeren als je die anders echt niet warm kunt houden. Dan blijft er namelijk wat meer bloed stromen. Maar niet je hele benen er mee insmeren zoals de fabrikant wil.
Overbodige rotzooi.
[]Het hoogtepunt van een koersdag was het warmzetten van de spieren. Iedereen had zijn eigen middeltje bij. Sommige jongens hadden echte massage olie, anderen een spul waarvan de benen lekker begonnen te glimmen of een bruine tint kregen, de minstbedeelde deden het met slaolie of jodium. Met goed ingesmeerde benen kun je harder trappen, dachten we. Het was nodig voor de moraal
Dat bedoel ik dus.[="PrinceHeerlijk"]
Citaat van Servais Knaven uit Demarrage in geluk van Hugo Camps:
[]Het was nodig voor de moraal
Wat overigens wel fijn spul is, is die reinigingslotion van Sportsbalm. Kan je fijn de kuitjes mee reinigen, ook als je geen olie hebt gebruikt.
Of het helpt voor de doorbloeding? Geen idee..... Maar in de Criteriums doe je er alles aan om zo warm mogelijk te starten. Baat het niet, dan schaad het niet
Elke training en toertocht gaan de beenstukjes gewoon aan.
Het is van de winter natuurlijk ook nog niet koud geweest! [="Marcel"]
Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad
Klopt, maar 2/3 graden is het wel een paar keer geweest [="PrinceHeerlijk"]
Het is van de winter natuurlijk ook nog niet koud geweest! [="Marcel"]
Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad
Puur omdat m'n benen daar iets bruiner van worden en gaan glimmen
Het schaadt wel degelijk, enige effect dat je bereikt met die rotzooi is dat er meer doorbloeding aan het oppervlak van je huid is. Dus je verliest zeer veel warmte ipv dat je 't daadwerkelijk warm krijgt.[="Marcel"]
Ik gebruik Sportbalm voor elke wedstrijd, voor de rest niet. Lekker voor de moraal en het helpt tegen de kou. Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad
Of het helpt voor de doorbloeding? Geen idee..... Maar in de Criteriums doe je er alles aan om zo warm mogelijk te starten. Baat het niet, dan schaad het niet
Start up (van Born overigens)is niet verwarmend. Verkrijgbaar zomder filter en met factor 15. Echt een product voor de moraal. Zelf gebruik ik tijdens de crossen meestal de protect oil van Born. Glij je lekker op door als je weer eens op je bek gaat bij het opdraaien van het asfalt (dat zijn de meest vervelende). Is ook een niet verwarmende olie/crème[="Tommeke"]
Ik gebruik voor koers die Start Up van Born.
Puur omdat m'n benen daar iets bruiner van worden en gaan glimmen
Buiten dat om gaat een gedeelte van het bloed dat je broodnodig voor je spieren (en longen) nodig hebt naar je huid omdat daar door de irritatie (want dat is het eigenlijk) alle bloedvaten op gaan. Theoretisch is warm zetten negatief qua spierdoorbloeding en dus ook daarmee prestatieverminderend. Maar soms heeft de praktijk andere outcome. Moraal is een niet te verwaarlozen factor daarbij [="The Boss"]
Het schaadt wel degelijk, enige effect dat je bereikt met die rotzooi is dat er meer doorbloeding aan het oppervlak van je huid is. Dus je verliest zeer veel warmte ipv dat je 't daadwerkelijk warm krijgt.[="Marcel"]
Ik gebruik Sportbalm voor elke wedstrijd, voor de rest niet. Lekker voor de moraal en het helpt tegen de kou. Ik heb elke cross in korte broek gereden en geen enkele last van de kou gehad
[="The Boss" en "Tim"]
Het schaadt wel degelijk, enige effect dat je bereikt met die rotzooi is dat er meer doorbloeding aan het oppervlak van je huid is. Dus je verliest zeer veel warmte ipv dat je 't daadwerkelijk warm krijgt....
Buiten dat om gaat een gedeelte van het bloed dat je broodnodig voor je spieren (en longen) nodig hebt naar je huid omdat daar door de irritatie (want dat is het eigenlijk) alle bloedvaten op gaan. Theoretisch is warm zetten negatief qua spierdoorbloeding en dus ook daarmee prestatieverminderend. Maar soms heeft de praktijk andere outcome. Moraal is een niet te verwaarlozen factor daarbij
Ik was dus nog zo dom. Sportbalm 2. Ik smeer het standaard op mijn knieën! Niet voor de moraal. Overigens gaat dat spul pas "gloeien" als het regent. En dan helpt het dus ook niet..?
Registeer als vriend van de vereniging |