Het overkomt me weer

Topic gesloten, alleen lezen

18 berichten

Het overkomt me weer

door: Pacofietst op 2013-01-04 13:05:48

Heey. So.. Ik had vorig jaar het doel gesteld om minimaal de continentals de halen in mijn leven. Gestopt met studie.

Vorig jaar winter keihard getraind maar vanaf dec tot juni blessure en niks gereden. Nu had ik een nieuwe coach genomen. In mijn ogen een van de beste trainers. Hij deed ook Q en A op cyclingnews. Alleen hij was amerikaans en hadden wel veel contact.

Ik had altijd onwijs veel respect voor armstrong wanneer die zei dat hij 6 uur per dag trainde!! Zou ik nooit kunnen maar na een lange opbouw zat ik onlangs op 1dag 90minuten en 4 dagen 5 uur dan rust. Een tijdje geleden las ik dat wiggins 4 dagen 4 uur deed dan rust. MAar ik zat toen al op 5 dagen 4 uur..
ik trainde met powertap en was van 2 uur 130 watt gem bij 58kg, naar 4 uur lang 170 watt gem bij 54kg gegaan de laatste maanden. Dus vrij veel gedaan..

Deed maar wat me verteld word. Hij is vergelijkbaar met allen lim.
maar week geleden kreeg ik last bij mijn rechter been. Dan aan de binnenkant de spier boven de knie. Wanneer je been strekt is hij te zien.

Hij gaf me steken en branderig gevoel. Nu heb ik steunzolen en die vervangen omdat anderen inzakten. En kwam ik er gisterachter dat bij licht fietsen mijn rechterbeen 80% van het werk doet en links niet. Dus dat ook veranderd.

De pijn in rust is voorbij en met licht fietsen ook. Maar ik voel nog wel dat hij meer spanning heeft en denk dat het terugkomt wanneer ik weer hard fiets

Wat ik ook had gedaan was intervallen op heel laag cadans. 3x603x903x60(3min die cadans)

Als iemand mij nog volgt en tips heeft wat te doen dan hoor ik het graag.

Ps: nederlandse trainer nu!

Pacofietst

Het overkomt me weer

door: Jan Willem op 2013-01-04 13:16:42

lid worden van een lokale wielerclub waar ze een fatsoenlijke trainer hebben en iets van een spellingchecker.

Jan Willem

Het overkomt me weer

door: Pacofietst op 2013-01-04 13:21:36

[="Jan Willem"]
lid worden van een lokale wielerclub waar ze een fatsoenlijke trainer hebben en iets van een spellingchecker.
Sorry hand blessure.

Pacofietst

Het overkomt me weer

door: Thierry le Brun op 2013-01-04 13:25:42

uit de eerste alinea haal ik dat hij toch minstens 1x met continental bandjes wilde rijden maar dat hij gestopt is met studeren omdat z'n kat terminaal ziek is en dus geen toekomst meer had.

verder heeft hij ooit op 1 dag 90 meter getrained

kortom: ik snap er niks van.

Thierry le Brun

Het overkomt me weer

door: El Escalador op 2013-01-04 13:42:59

1. Was/is je doelstelling om Continentaal niveau te halen realistisch? Op basis waarvan denk/dacht je dat te kunt halen?
2. Je eigen trainingen spiegelen aan wat profs doen, vind ik niet realistisch. Levert denk ik vooral frustraties op om dat te evenaren.
3. Een fancy trainer uit de USA lijkt mij niet de oplossing. Weet hij goed wat je belastbaarheid is, want kennelijk ben je flink overtraind en/of overbelast.

El Escalador

Het overkomt me weer

door: Thierry le Brun op 2013-01-04 13:45:33

[="El Escalador"]
1. Was/is je doelstelling om Continentaal niveau te halen realistisch? Op basis waarvan denk/dacht je dat je dit te kunt halen?
2. Je eigen trainingen spiegelen aan wat profs doen, vind ik niet realistisch. Levert denk ik vooral frustraties op om dat te evenaren.
3. Een fancy trainer uit de USA lijkt mij niet de oplossing. Weet hij goed wat je belastbaarheid is, want kennelijk ben je flink overtraind en/of overbelast.
om punt 1 te halen zul je toch al minsten lid moeten zijn van een nl-se (of belgische) club met elite-belofte renners. Daar zal dan toch ook wel wat omkadering om heen zitten: ploegleiders, trainers etc.

Thierry le Brun

Het overkomt me weer

door: Pacofietst op 2013-01-04 13:48:17

[="El Escalador"]
1. Was/is je doelstelling om Continentaal niveau te halen realistisch? Op basis waarvan denk/dacht je dat te kunt halen?
De doelstelling continentals denk ik wel te kunenn halen als ik bkessure vrij blijf. Gebasseerd op wat ik kon toen ik begon met bijna geen training, die inspanningstesten trainingsgegevens en lichaamsbouw.

Ja dat spiegelen was ook niet echt de bedoeling, ik deed gewoon de opbouw om klassiekers uit te kunnen rijden en me wattages op dezelfde hartslag te laten stijgen voor langere tijd.

3. Hij had de mogelijkheid om in me traininggegevens te kijken. Hij zei dat als ik dagelijks vooruit ga en me wattages maar bleven stijgen en hartslag daalt. Dan moet dat betekenen dat ik goed genoeg herstelde..

Pacofietst

Het overkomt me weer

door: Thierry le Brun op 2013-01-04 13:59:13

gezien het feit dat je in 2011 de ronde van Bedum gereden hebt neem ik aan dat je ergens in Groningen-Drenthe woont?
genoeg grote clubs daar in de buurt met voldoende kennis. Wellicht helpt het als je aangeeft waar je nu rijdt en wat voor koersen je gereden hebt en belangrijk, hoe het gegaan is.

Thierry le Brun

Het overkomt me weer

door: Kestrel2007 op 2013-01-04 15:47:10

@Pacofiets : zal vanavond eens bellen met een kennis in Dordrecht, de vader van Jasper Ockeloen. Jasper is Nederlands kampioen geworden bij groep 18-jarigen. Volgens mij werd hij getraind door een heel goede assistent van Adrie van Diemen. Dingo, help eens...

Kestrel2007

Het overkomt me weer

door: Kestrel2007 op 2013-01-04 16:38:01

[="Kestrel2007"]
@Pacofiets : zal vanavond eens bellen met een kennis in Dordrecht, de vader van Jasper Ockeloen. Jasper is Nederlands kampioen geworden bij groep 18-jarigen. Volgens mij werd hij getraind door een heel goede assistent van Adrie van Diemen. Dingo, help eens...
Gevonden intussen : Jabik Jan Bastiaans 06-40738496.
Hij is verbonden aan Papendal.

Kestrel2007

Het overkomt me weer

door: The Boss op 2013-01-04 17:16:38

Ik denk dat Jabik 't niet zo waardeert als je hem de assistent van Adrie van Diemen noemt ;-)

Maar als ik 't allemaal goed begrijp dan heb je nog nooit een fatsoenlijke uitslag gereden en denk je wel dat je bij de Conti's thuis hoort. Ga maar gewoon een opleiding doen, ga ja daarnaast koersen. Je zal toch 1e eens koerservaring op moeten doen voordat er ook maar iets uit kan komen.

Van het trainen lijk je weinig te begrijpen. Veel trainingsschema's gaan uit van 3 dagen trainen en dan weer 1 dag rust. Weinig zin om je 5 dagen naar de tering te rijden als je na 3 dagen ook al kapot was, dan hebben trainingen daarna weinig kwaliteit meer. 4 uur op een zo hoog mogelijk vermogen rijden is leuk voor triatleten, als wielrennen en al helemaal in Nederland is het een doelloze bezigheid. De koers wordt meestal in een tijdsbestek van een paar minuten voor een groot deel beslist. In die paar minuten moet je geen 170 Watt kunnen trappen, maar eerder 350+ gemiddeld met pieken die nog veel hoger zijn

The Boss

Het overkomt me weer

door: Kestrel2007 op 2013-01-04 17:37:54

[="The Boss"]
Ik denk dat Jabik 't niet zo waardeert als je hem de assistent van Adrie van Diemen noemt ;-)
Een wat onzorgvuldige woordkeuze van mij. Hoop dat ik het goed zeg, dat Jabik ooit gewaardeerd medewerker was van Adrie van Diemen en dat hij later voor zichzelf is begonnen.

Kestrel2007

Het overkomt me weer

door: Zeeuw op 2013-01-06 14:51:25

[="Pacofietst"]
[="El Escalador"]
De doelstelling continentals denk ik wel te kunenn halen als ik bkessure vrij blijf. Gebasseerd op wat ik kon toen ik begon met bijna geen training, die inspanningstesten trainingsgegevens en lichaamsbouw.

Ja dat spiegelen was ook niet echt de bedoeling, ik deed gewoon de opbouw om klassiekers uit te kunnen rijden en me wattages op dezelfde hartslag te laten stijgen voor langere tijd.

3. Hij had de mogelijkheid om in me traininggegevens te kijken. Hij zei dat als ik dagelijks vooruit ga en me wattages maar bleven stijgen en hartslag daalt. Dan moet dat betekenen dat ik goed genoeg herstelde..
Vol bewondering heb ik (getracht) je teksten te lezen....
Ik denk dat je beter wat meer tijd aan je studie kan besteden (vooral taalkundig). Daar kan nog wel wat aan verbeterd worden. Misschien kan je dan een (goede) baan vinden.
Ik zeg dit omdat ik nogal wat twijfels heb over je ambities. Ga vooral niet denken dat je je geld met wielrennen kan gaan verdienen, want ik krijg het idee dat je ambities niet voorkomen uit ervaringen vwb je talent. Volgens mij zit het meer in je hoofd dat je erg goed bent, en daarom wel hogerop kan komen.
Leuk als je zo'n doel hebt, maar het moet wel haalbaar zijn.
Je geeft aan dat je regelmatig last hebt van blessures. Dat heeft denk ik ook nogal te maken met het feit dat je overtraind bent. Je dwingt je lichaam dingen te doen, die je niet aan (mogelijk) niet aan kan. Doordat je jezelf dwingt veel te trainen om goed genoeg te worden, loop je steeds weer tegen nieuwe blessures aan.
Ga naar een goede club, met goede trainers en medische begleiding, en kijk daar eens wat ze van je talent vinden. Als zij iets in je zien, zullen ze je ook intensief begleiden. Daar schiet je meer mee op als trainers op afstand zoeken die inzicht hebben in je resultaten. Dat zijn volgens mij grotensdeels golddiggers die standaard programma's aan iedereen slijten....

Zeeuw

Het overkomt me weer

door: ChrisN op 2013-01-06 16:58:31

Het is al een paar keer gezegd maar het meest doeltreffende en simpele wat je zou moeten gaan doen om je ambities waar te maken: Word lid van een renclub en als je talent hebt (Dat heb je echt nodig want met alleen trainen ga je jouw doelstelling niet kunnen halen) dan kom je vanzelf bovendrijven. De club zorgt voor de rest.
Zonder renclub heb je geen idee waar je staat en ook geen mensen die je dat kunnen vertellen / begeleiden.

m.v.g. Chris

ChrisN

Het overkomt me weer

door: Tommeke op 2013-01-07 11:47:41

En doe je wel eens mee op Corpus den Hoorn donderdagavond?

Een beetje pelotonsskilss hebben is ook wel een vereiste om een goede renner te worden ;)

Tommeke

Het overkomt me weer

door: Thierry le Brun op 2013-01-07 12:19:32

[="Tommeke"]
En doe je wel eens mee op Corpus den Hoorn donderdagavond?

Een beetje pelotonsskilss hebben is ook wel een vereiste om een goede renner te worden ;)
Van Moorsel was ook niet echt een held in het peloton.
en ook Hinault schijnt in het begin moeite gehad te hebben met pelotonrijden.
Die reden er dus of achter maar meestal gewoon (ver) vooruit.

Thierry le Brun

Het overkomt me weer

door: Menchov op 2013-05-18 19:18:52

Nou ja als je als een van de eerste de bocht ingaat en als een van de laatste eruit moet je wel heel goed zijn om uitslagen te rijden met zo een handicap

Menchov

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging