Het overkomt me weer
door: Pacofietst op 2013-01-04 13:05:48
Vorig jaar winter keihard getraind maar vanaf dec tot juni blessure en niks gereden. Nu had ik een nieuwe coach genomen. In mijn ogen een van de beste trainers. Hij deed ook Q en A op cyclingnews. Alleen hij was amerikaans en hadden wel veel contact.
Ik had altijd onwijs veel respect voor armstrong wanneer die zei dat hij 6 uur per dag trainde!! Zou ik nooit kunnen maar na een lange opbouw zat ik onlangs op 1dag 90minuten en 4 dagen 5 uur dan rust. Een tijdje geleden las ik dat wiggins 4 dagen 4 uur deed dan rust. MAar ik zat toen al op 5 dagen 4 uur..
ik trainde met powertap en was van 2 uur 130 watt gem bij 58kg, naar 4 uur lang 170 watt gem bij 54kg gegaan de laatste maanden. Dus vrij veel gedaan..
Deed maar wat me verteld word. Hij is vergelijkbaar met allen lim.
maar week geleden kreeg ik last bij mijn rechter been. Dan aan de binnenkant de spier boven de knie. Wanneer je been strekt is hij te zien.
Hij gaf me steken en branderig gevoel. Nu heb ik steunzolen en die vervangen omdat anderen inzakten. En kwam ik er gisterachter dat bij licht fietsen mijn rechterbeen 80% van het werk doet en links niet. Dus dat ook veranderd.
De pijn in rust is voorbij en met licht fietsen ook. Maar ik voel nog wel dat hij meer spanning heeft en denk dat het terugkomt wanneer ik weer hard fiets
Wat ik ook had gedaan was intervallen op heel laag cadans. 3x603x903x60(3min die cadans)
Als iemand mij nog volgt en tips heeft wat te doen dan hoor ik het graag.
Ps: nederlandse trainer nu!