slijmbeurs knie

Topic gesloten, alleen lezen

24 berichten

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-16 14:00:00

Vanochtend 6 uur wakker met een brandende pijn in mijn knie! De lichtste aanraking deed al pijn. Kloppen van de knie. Buigen en staan en traplopen ondoenlijk. Zomaar ineens! Het is nu rood, warm en wordt dikker. Nooit last van mijn knie tijdens het fietsen. Ik zit de laatste maand om de dag dik een uur op de tacx, trap licht met cadans van 100-110. Voel nooit wat. Is er iemand die me kan vertellen of dit voorkomt bij wielrenners, hoe lang ik niet zou kunnen fietsen, etc? Bvd Robin

///M

slijmbeurs knie

door: wbuds op 2012-12-16 18:42:43

Ik ken het .

Heb er 1,5 jaar geleden ook last van gehad. Maar bij is het bij het werken ontstaan.
Ik ben loodgieter van beroep en na een hele dag op men knieën zitten zonder kniebeschermers
werd s'avonds men knie dik. Snachts dan terug wakker geworden met een heel dikke kloppende knie.
Ik kon men been helemaal niet meer buigen en verging van de pijn. Dan naar de dokter geweest en direct een antibioticakuur gehad. Toen een paar dagen thuisgebleven van het werk en toen terug gaan werken, maar ik heb er 4 weken last van gehad en ik kreeg na elke antibioticakuur terug een ontsteking zo 4 kuren na binnengewerkt en nog geen resultaat. Dus toen hebben ze beslist om die slijmbeurs uit men knie operatief te verwijderen. Na de operatie kon ik pas na 5 weken terug werken en heb ik een paar dagen niet gesport.
Toen deed ik nog voetbal , daar ben ik meegestopt mede door de schrik van contact op men knie.

Ik hooop dat het bij jou meevalt en zelf wegtrekt.
Ik zou het aankijken en Beter wat langer rust nemen dan het te forceren

wbuds

slijmbeurs knie

door: Tim op 2012-12-16 19:30:17

Antibiotica helpt niet bij een dergelijke ontsteking. Wel bij infecties.

[="wbuds"]
Ik ken het .

Heb er 1,5 jaar geleden ook last van gehad. Maar bij is het bij het werken ontstaan.
Ik ben loodgieter van beroep en na een hele dag op men knieën zitten zonder kniebeschermers
werd s'avonds men knie dik. Snachts dan terug wakker geworden met een heel dikke kloppende knie.
Ik kon men been helemaal niet meer buigen en verging van de pijn. Dan naar de dokter geweest en direct een antibioticakuur gehad. Toen een paar dagen thuisgebleven van het werk en toen terug gaan werken, maar ik heb er 4 weken last van gehad en ik kreeg na elke antibioticakuur terug een ontsteking zo 4 kuren na binnengewerkt en nog geen resultaat. Dus toen hebben ze beslist om die slijmbeurs uit men knie operatief te verwijderen. Na de operatie kon ik pas na 5 weken terug werken en heb ik een paar dagen niet gesport.
Toen deed ik nog voetbal , daar ben ik meegestopt mede door de schrik van contact op men knie.

Ik hooop dat het bij jou meevalt en zelf wegtrekt.
Ik zou het aankijken en Beter wat langer rust nemen dan het te forceren

Tim

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-16 20:18:31

Ben vooral benieuwd waar het van komt. Hoop dat het niets met fietsen te maken heeft. Dat laatste zullen de meeste mensen hier wel herkennen. Bij iedere blessure die ik heb zijn er altijd mensen met dat wijzende vingertje.. dat krijg je van al dat fietsen! Vaak mensen die zelf weinig tot niets uitvoeren. Maar goed, ontopic maar weer...

///M

slijmbeurs knie

door: El Escalador op 2012-12-16 20:31:19

Met een beetje logisch nadenken kun je een eind komen. Is de fiets die op je Tacx staat dezelfde als waarmee je op de weg reed?

El Escalador

slijmbeurs knie

door: Thierry le Brun op 2012-12-16 20:53:30

[="///M"]
Ben vooral benieuwd waar het van komt. Hoop dat het niets met fietsen te maken heeft. Dat laatste zullen de meeste mensen hier wel herkennen. Bij iedere blessure die ik heb zijn er altijd mensen met dat wijzende vingertje.. dat krijg je van al dat fietsen! Vaak mensen die zelf weinig tot niets uitvoeren. Maar goed, ontopic maar weer...
wellicht per ongeluk een keer ergens tegenaan gestoten? Op het moment zelf voel je misschien amper wat. een paar dagen later is het feest.

Thierry le Brun

slijmbeurs knie

door: MEG op 2012-12-16 21:07:34

Slijmbeursontsteking is vaak het gevolg van overbelasting, kan ik helaas uit ervaring vertellen.
Rust en coldpacks hielpen bij mij. Maar of dat bij jou helpt? Ik zou eerst een fysio raadplegen.

MEG

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-16 21:43:54

Zelfde fiets... Maar overbelast je bij fietsen je slijmbeurs dan? Je pezen mss wel dacht ik. Morgen maar naar de fysio. Wat het stoten betreft... Mijn vrouw stoot me wel eens aan als ik snurk na overmatige alcoholinname... :oeps:

///M

slijmbeurs knie

door: MEG op 2012-12-16 21:49:12

[="///M"]
Zelfde fiets... Maar overbelast je bij fietsen je slijmbeurs dan?
Ja
(Ook bij lopen overigens)

MEG

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-16 21:59:29

Da's slecht nieuws!! Hoelang rust staat er voor herstel dan (gemiddeld)?

///M

slijmbeurs knie

door: MEG op 2012-12-17 13:46:38

[="///M"]
Da's slecht nieuws!! Hoelang rust staat er voor herstel dan (gemiddeld)?
Ligt aan de ernst van de ontsteking. En de vraag of het wel een slijmbeursontsteking is. Een fysio kan je meer vertellen.

MEG

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-18 10:20:43

Nou, ben gisteren bij de huisarts geweest die inderdaad een slijmbeursontsteking diagnostiseerde. 3x daags ibuprofen en rustig aan doen, dan kijken hoe het gaat. Ik heb er al een stuk minder last van, het blijft wel dik en warm. Eventjes aankijken maar. Het lastig in te schatten wanneer ik weer kan gaan fietsen. Misschien het beste maar even kerst vieren zonder fiets.In ieder geval bedankt voor de tips en inzichten!

///M

slijmbeurs knie

door: El Escalador op 2012-12-18 10:38:21

[="///M"]
Zelfde fiets... Maar overbelast je bij fietsen je slijmbeurs dan?
Ik vroeg het, omdat, als dat niet zo was, een andere afstelling misschien de oorzaak zou kunnen zijn.

El Escalador

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-18 10:46:33

Ben nog steeds bang dat het daar mee te maken heeft, die afstelling, omdat ik geen stoemper ben. Aan de andere kant, nooit heb ik een gevoel gehad tijdens het fietsen dat ik m'n knie voelde. Het is echt "mega-acuut". Dat lijkt me ook wel weer een teken dat het los staat van het fietsen. Wishfull thinking misschien.

///M

slijmbeurs knie

door: DickW op 2012-12-18 13:23:33

Vooral aan het begin rustig aan doen is belangrijk (was mij toen gezegd).
Zoals hiervoor al een keer gesteld is, mogelijk weet je de oorzaak wel als je goed terug denkt.
Ik heb er eens eentje opgelopen door een wondje op mijn been.
Een keer goed stoten of vallen kan ook de pprzaak zijn.

DickW

slijmbeurs knie

door: MEG op 2012-12-18 13:58:35

Overbelasting kan zich acuut manifesteren. Mijn fysio vergeleek het eens met een potje dat 95 procent vol is. Je merkt niets tot dat iets wellicht onbetekenends het doet overstromen. Een verkeerde stap (bij lopen), net iets te sterk aanzetten. Alles kan.
Maar het kan inderdaad ook met een verkeerde afstelling van de fiets te maken hebben. Heb je daar de laatste tijd iets aan veranderd?

MEG

slijmbeurs knie

door: ///M op 2012-12-18 14:56:06

Nope, niks veranderd... Wel een heel mooie vergelijking trouwens, die van dat potje. Kan ik hier thuis mss ook nog wel eens gebruiken bij recalcitrante vrouwen hier :lol:
Heb overigens wel een klein wondje op knie sinds een paar dagen, maar heb me laten vertellen door arts en internet dat als het daar van zou komen, je ook koorts o.i.d. zou noeten hebben, of je tenminste slecht voelen, en dat heb ik geen van beide.

///M

slijmbeurs knie

door: Zeeuw op 2012-12-19 19:53:28

Ik heb enkele keren last gehad van slijm beursontsteking in schouder...enkele pilletjes diclofenac waren genoeg om van mijn klachten af te komen.
Je zou ook kunnen kijken of Voltaren emulgel smeren op de pijnlijke plek helpt. Dat bevat ook diclofenac.
Succes met herstel van de klachten.

Zeeuw

slijmbeurs knie

door: ///M op 2013-01-18 22:28:58

Terug van weggeweest... De slijmbeurs is weer ontstoken. Sinds vorige week.. Vocht eruit gehaald, toch door overbelasting. Heb gisteren maar eens een bikefitting gedaan. De lbs doet dat via een shimanotest. Er kwam iig uit dat ik twee centimeter te laag zat(sommige forumleden zeiden al dat mn zadel laag stond, ik heb toen mijn stuur lager gezet:-) Kan nu weer even niets, maar ben benieuwd hoe het verder gaat en fietst zo.

Moet trouwens zeggen dat ik het een aparte bikefitting methode vind. Er word niet een keer gekeken hoe je op je fiets zit, alleen maar gemeten en gesteld.

///M

slijmbeurs knie

door: Harm Jan op 2013-01-19 22:23:01

[="///M"]
Terug van weggeweest... De slijmbeurs is weer ontstoken. Sinds vorige week.. Vocht eruit gehaald, toch door overbelasting. Heb gisteren maar eens een bikefitting gedaan. De lbs doet dat via een shimanotest. Er kwam iig uit dat ik twee centimeter te laag zat(sommige forumleden zeiden al dat mn zadel laag stond, ik heb toen mijn stuur lager gezet:-) Kan nu weer even niets, maar ben benieuwd hoe het verder gaat en fietst zo.

Moet trouwens zeggen dat ik het een aparte bikefitting methode vind. Er word niet een keer gekeken hoe je op je fiets zit, alleen maar gemeten en gesteld.
Erg vervelend! Je totaal houding zal belangrijk zijn, dat kan een computer niet zien! Maar ik denk dat als je je zadel hoger wil/gaat zetten, je het het beste in stappen kunt doen! 2cm in 1 keer kan ook te veel van het goede zijn!

Harm Jan

slijmbeurs knie

door: ///M op 2013-01-19 22:43:49

Leek mij inderdaad ook een forse stap. Maar gezien het ontstaan van mijn blessure heb ik toch maar alles gezet zoals de computer het aangaf. Nu maar zien hoe het uitpakt. Een nadeel van redelijk veel fietsen is dat alles moet kloppen, houding, afstelling. Anders komen de blessures natuurlijk vanzelf..

///M

slijmbeurs knie

door: Harm Jan op 2013-01-19 23:25:31

[="///M"]
Leek mij inderdaad ook een forse stap. Maar gezien het ontstaan van mijn blessure heb ik toch maar alles gezet zoals de computer het aangaf. Nu maar zien hoe het uitpakt. Een nadeel van redelijk veel fietsen is dat alles moet kloppen, houding, afstelling. Anders komen de blessures natuurlijk vanzelf..
Als je de stap in een keer doet, zou ik niet te snel grote afstanden gaan fietsen! Niet iedereen heeft last van blessures bij veel fietsen! Het ene lichaam is het andere niet, daarom is het in mijn ogen ook erg belangrijk zelf te kijken wat je fijn vindt, niet te snel te grote afstanden willen fietsen!

Hoop voor je dat je ontsteking snel weg is en de verandering in positie voorkomt dat het weer terug komt!

Harm Jan

slijmbeurs knie

door: ///M op 2013-01-21 10:57:44

In ieder geval bedankt voor de reacties hier!

///M

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging