Hooikoorts
door: Veeteetje op 2012-03-12 07:17:28
Ik vroeg me al af waar de ontzettende kriebel in de ogen vandaan kwam vannacht.
33 berichten
Ai, ik zat gister ook al te denken, waar die snotneus plots vandaan kwam en de traanoogjes. Hups ik ga weer langs de Kruidvat![="Veeteetje"]
Hoera, het feest is weer begonnen... op dit moment sniffen en snotteren.
+1 [="Harm Jan"]
Ai, ik zat gister ook al te denken, waar die snotneus plots vandaan kwam en de traanoogjes. Hups ik ga weer langs de Kruidvat![="Veeteetje"]
Alleen vanmorgen even last van de ogen, maar zien of er zonder medicijnen doorheen te komen is.[="Veeteetje"]
Doosje Semprex en Flixonase gehaald.
[="Tazzy"]
note to self.. van je ogen afblijven zakkenwasser
+1
Niet alleen op de fiets... [="Peter"]
...als ik straks niet vooruit kom op de fiets.
Hier net zo, constant traanogen en niezen. Tijd om toch maar even langs de huisarts te gaan...[="Peter"]
Niet alleen op de fiets... [="Peter"]
...als ik straks niet vooruit kom op de fiets.
Maar ze hoeft toch ook niet aan jouw neus te ruiken? [="Tazzy"]
Flixonase vind de vrouw niks, ruikt raar ofzo
Je bent gewoon allergisch voor papagaaien [="Veeteetje"]
[="Bontempi"]
Mh, zou dat het zijn? [="Bontempi"]
Je bent gewoon jaloers! [="gios"]
[="Bontempi"]
Je bent gewoon allergisch voor papagaaien
Nee hoor, ik hoef niet zo nodig met Otto te zoenen [="Veeteetje"]
Je bent gewoon jaloers! [="gios"]
[="Bontempi"]
Je bent gewoon allergisch voor papagaaien
Nee maar misschien met Koko. Ik zal morgen wel een FB foto plaatsen want omdat het om allergische reacties gaat, die niet van de papegaai komen maar wat wel mogelijk had kunnen zijn (...) Is een foto van die bewuste veroorzaker niet off topic. :-)[="gios"]
Nee hoor, ik hoef niet zo nodig met Otto te zoenen [="Veeteetje"]
Je bent gewoon jaloers!
Hmmm ik vond al dat ik er dit jaar eerder last van kreeg dan normaal. []'Zwaarste allergieseizoen ooit in aantocht'
De lente staat voor velen synoniem aan jeukende ogen en een verstopte neus. Experts beweren dat dit allergieseizoen een van de ernstigste ooit wordt. Ongeveer 35 procent van de mensen kampt momenteel of binnenkort met symptomen.
'Dit allergieseizoen is ontzettend vroeg gestart', weet allergie-expert Myron Zitt. 'Dat betekent niet alleen dat de symptomen langer duren, maar dat er ook meer pollen in de lucht zitten.
Dat elke lente meer mensen last hebben van pollen komt door de opwarming van de Aarde, een grotere CO2-uitstoot en het feit dat sommige planten nu 130 keer meer pollen produceren dan dat ze vroeger deden. Voeg daar nog eens de zachte temperaturen van de laatste weken aan toe en je hebt een ramp voor patiënten.'
Hoe later, hoe erger
Toch zijn er enkele eenvoudige maatregelen te nemen zodat er minder klachten optreden.
Behandel symptomen voor ze starten. Bij mensen die allergisch zijn, zorgen pollen voor een reactie van het immuunsysteem. Dit zorgt voor de vrijmaking van stoffen als histamine, wat je klachten veroorzaakt. Vanaf het moment dat je begint last te krijgen, is je immuunsysteem al in contact gekomen met de verantwoordelijke stoffen.
De chemische stoffen die je lichaam naar het getroffen gebied zendt, schaden de membranen van de cellen. Dit maakt je nog gevoeliger voor allergenen dan voorheen, wat dus betekent dat naarmate het seizoen vordert, je heviger reageert op een lagere hoeveelheid pollen. Behandel daarom de symptomen voor ze beginnen met medicatie en neem deze het hele seizoen.
Oorzaken identificeren
Het is belangrijk dat je weet wat je allergie veroorzaakt. Hooikoorts is een gevolg van boompollen in de lente en grassen in de zomer. Wanneer u allergisch bent voor schimmels, zult u vooral met symptomen in de herfst of zomer kampen. Breng een bezoekje aan de arts om te ontdekken wat exact bij u de oorzaak is.
Ban andere irriterende geurende stoffen tijdens het allergieseizoen. Uw immuunsysteem is dan erg gevoelig, u hoeft het niet nog meer overstuur te maken. Vermijd dus dingen zoals parfum, geurkaarsen en vervuilende stoffen.
Binnen blijven
Breng de ochtenden binnenshuis door. Dan piekt het aantal pollen in de lucht. wacht met werken in de tuin tot de late namiddag of avond. Was bij het naar binnen gaan meteen de kledij en spring zo snel mogelijk in de douche. Was uw gezicht om alle sporen van pollen te verwijderen en klop de jas goed uit.
Ga denk ik toch maar eens naar de huisarts, officieel weer pilletjes halen via de apotheek.
Morgenochtend proberen, want in de ochtend voel ik me aanmerkelijk beter. Dinsdag maar langs de huisarts.
Ik heb altijd Allerfee in huis! Mochten mijn pilletjes op zijn of iets dergelijks dan kan ik die nemen helpt redelijk! Daarbij heb ik ook altijd neusspray tegen hooikoorts! Zeker tijdens fietsritjes heb ik die bij me![="Alexander"]
Ik ben sinds woensdag ook geveld. Toen had ik nog het gevoel te kunnen trainen maar vanaf donderdag ben ik compleet gesloopt. We gingen met de kinderen donderdag naar het park en dat heb ik achteraf maar beter niet kunnen doen. Binnen 20minuten van "straks als we thuis zijn ga ik lekker trainen" naar "straks als we thuis zijn ga ik meteen op de bank liggen". Ik heb zo'n becel-fietscomputertje op mijn stadsfiets en rijdend naar huis kwam ik niet boven de 12km/u.
Morgenochtend proberen, want in de ochtend voel ik me aanmerkelijk beter. Dinsdag maar langs de huisarts.
Nu ik er echt behoorlijk last van heb heb reageer ik ook op gras, terwijl ik daar nooit last van heb. Waarschijnlijk ben ik dan allergisch voor gras maar niet voldoende om er nogmaal last van te hebben. Echter nu dat eea geirriteerd is en in maximale staat van paraatheid heb ik er wel last van.
Registeer als vriend van de vereniging |