schrale vagina door fietsbroek met zeem

Topic gesloten, alleen lezen

50 berichten

door: RazorBlade op 2011-05-30 22:05:25

[="Thierry le Brun"]
[="Noontje"]
[="leendert"]
probeer deze eens :lol:
http://www.hiking-site.nl/graphics/overig/verzorging_sm_tijgerbalsem.jpg">
Dit gaat de verkeerde kant op :lol:
Nee joh, werkt prima, zeker in de winter
tja, nu snappen we je Avatar ook een stukkie beter :oke:

:lol: :lol:

RazorBlade

door: Jan Willem op 2011-05-30 22:14:55

hier staat ook vast wat nuttige info (en waarschijnlijk flauwe opmerkingen) in:

http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=3843&p=136816#p136482

Jan Willem

door: Look1966 op 2011-05-31 08:40:19

Het begint bij een goede afstelling van de fiets en een zeer goed passend zadel. Dat laatste uitgebreid testen bij de LBS. Ik zie allerlei smeerseltjes vooral als een ondersteuning en niets meer dan dat.
Overigens bven ik geen fan van uierzalf. Hier kunnen allergische reacties op komen. En dat is in het gevoelige gebied niet zo prettig.

Look1966

door: el_loco op 2011-05-31 08:48:04

Een goede afstelling is onontbeerlijk, daarnaast een goede zithouding (gewicht op je zitbotjes, ze heten niet voor niets zo) en gewoon gewenning. Een schrale zak/doos heeft elke fietser/fietsster wel eens, zeker als je nog niet zo lang fietst! (ik doe ook niet aan smeerseltjes btw, gewoon `commando` in je fietsbroek en gaan)

el_loco

door: Niels op 2011-05-31 08:59:56

scheren is ook niet echt bevordelijk, de haartjes kunnen ingroeien bij terugkomst en dan ben je wekenlang verzekerd van pijnlijke ritjes

Niels

door: biancalem op 2011-05-31 09:20:24

ik henb al een speciaal dameszadel en ik krijg het na ongeveer 75 km dat ik het begin te voelen ik wil over 2 weken elfstedentocht fietsen vandaar mijn vraag wat ik het beste doen kan heb een fietsbroek van pinorelli en vorig jaar ook aan gehad met elfstedentocht en toen had ik het laatste deel er last van graag hoor ik wat ik dan kan doen daar tegen

biancalem

door: gios op 2011-05-31 09:36:40

[="biancalem"]
ik henb al een speciaal dameszadel en ik krijg het na ongeveer 75 km dat ik het begin te voelen ik wil over 2 weken elfstedentocht fietsen vandaar mijn vraag wat ik het beste doen kan heb een fietsbroek van pinorelli en vorig jaar ook aan gehad met elfstedentocht en toen had ik het laatste deel er last van graag hoor ik wat ik dan kan doen daar tegen
Dus alle tips die hierboven staan heb je al geprobeerd?

Voor de leesbaarheid is het wel handig als je wat leestekens gebruikt.

gios

door: El Escalador op 2011-05-31 14:53:29

Staat de gouden tip hier niet in?

http://www.wielertaal.nl/wp-content/uploads/2011/05/Marijn-de-Vries-en-Nynke-de-Jong-Vrouw-en-fiets.jpg">

El Escalador

door: Tempus op 2011-05-31 15:25:29

Gewoon een potje uierzalf (beetje wat dikkere creme) kopen bij de etos of zo, huismerk, kost niets en smeer er een kloder van dat spul op het betreffende gebied, elke keer wanneer je gaat fietsen = klaar.

Assos, Vaseline, Born, allemaal dure troep. Toegegeven, het helpt allemaal wel of ook en sommige voelen lekker fris aan enzo, maar je bent geen prof die het allemaal maar krijgt. Veelste duur allemaal. Niet aan beginnen. Alleen als kerstkado of verjaardagskdao vragen zoiets.

Nooit fietsen zonder ingesmeerd te hebben. :euhh: maar wel waar.

(mijn ervaring)

Tempus

door: RazorBlade op 2011-05-31 16:03:25

[="El Escalador"]

http://www.wielertaal.nl/wp-content/uploads/2011/05/Marijn-de-Vries-en-Nynke-de-Jong-Vrouw-en-fiets.jpg">
Ik heb het niet gelezen maar las wel in 'fiets' dat het in dat boek wel heel vaak over dat onderwerp gaat..

RazorBlade

door: wgb op 2011-05-31 20:32:02

Ik heb ook gesmeerd vond het meer ongemak dan dat het hielp. Na elke rit je broek wassen geeft bij mij tegen irritatie het beste resultaat. Ik heb ook een verzameling fietsbroeken en behoorlijk wat zadels gehad. Uiteindelijk kom je aan de spullen die je het best bevallen.

wgb

door: Pino op 2011-05-31 21:05:35

Een goed dameszadel op de juiste plek gemonteerd is stap 1.

Pino

door: nagtie op 2011-05-31 23:36:29

[="Tempus"]

Assos, Vaseline, Born, allemaal dure troep. Toegegeven, het helpt allemaal wel of ook en sommige voelen lekker fris aan enzo, maar je bent geen prof die het allemaal maar krijgt. Veelste duur allemaal. Niet aan beginnen. Alleen als kerstkado of verjaardagskdao vragen zoiets.
Een potje vaseline duur?? als kerstcadeau?
Wil je mij uitnodigen met kerst? ben ik met 2 euro klaar voor jou kado. Zal me niks verbazen als de uierzalf net zo duur is als Vaseline.

nagtie

door: Kestrel2007 op 2011-06-01 04:54:51

Misschien stoppen we beter met suggesties hier.
Ondanks meest serieuse reakties geen enkele respons van Topic starter :-( .

Kestrel2007

door: Rob T op 2011-06-01 07:19:18

[="Kestrel2007"]
wel alles lezen
[="biancalem"]

Rob T

door: Ottie op 2011-06-01 07:47:40

[="RazorBlade"]
[="El Escalador"]

Ik heb het niet gelezen maar las wel in 'fiets' dat het in dat boek wel heel vaak over dat onderwerp gaat..
Ik heb het wel gelezen en het belangrijkste stukje staat ook al achter mijn linkje:

[="Ottie"]
Vaseline of Assos creme ter voorkoming van schrale plekken.

Misschien interessant: [url=http://marijndevries.nl/?p=49]Marijn Fietst

Ottie

door: GoodRiddance op 2011-06-01 09:30:49

Volgens mijn eigen expert thuis:

1. Dameszadel (de zitbotjes zitten nu eenmaal anders dan bij mannen)
2. Damesfietsbroek (dezelfde reden)
3. Stand zadel
4. Vaseline smeren. Niet op de broek..

Succes.

GoodRiddance

door: Knikker op 2011-06-01 10:01:45

[="Kestrel2007"]
Wellicht is ze de hele dag aan het fietsen om alle smeermiddelen uit te proberen.

Knikker

door: Thierry le Brun op 2011-06-01 10:18:19

[="Knikker"]
[="Kestrel2007"]
Wellicht is ze de hele dag aan het fietsen om alle smeermiddelen uit te proberen.
en niet iedereen post maar om te posten ;-)
ze heeft in ieder geval 1x gereageerd.

Thierry le Brun

door: Kestrel2007 op 2011-06-02 06:28:05

Mijn excuses aan biancalem dan. 1 reaktie is niet veel, maar misschien heb je er genoeg aan. Doorgaans gaat het hier wat meer over en weer, maar da's natuurlijk geen verplichting. Ik wens je een goede 11-stedentocht. Hopelijk zit er toch een suggestie bij die van nut kan zijn tijdens deze lange zit. Maar .... is het niet te harden : je kunt na de eerste lus altijd overwegen te stoppen in Bolsward.

Kestrel2007

door: Ieke op 2011-06-05 20:04:05

[="GoodRiddance"]
Volgens mijn eigen expert thuis:

1. Dameszadel (de zitbotjes zitten nu eenmaal anders dan bij mannen)
2. Damesfietsbroek (dezelfde reden)
3. Stand zadel
4. Vaseline smeren. Niet op de broek..

Succes.
5. Maar de soort fietsbroek wil ook duidelijk verschil maken, net zoals het soort dameszadel. Kwestie van proberen. Mijn dikke kont zit het lekkerst op een Selle Transam Lady zadel icm Giordana of Ultima damesbroek. Maar met jouw zitbotten kan dat weer heel anders in elkaar zitten. Kwestie van uitproberen helaas.

6. Getraindheid. Aan het begin van het seizoen moet er 'eelt' gekweekt worden en wil het in het begin nog wel eens wat pijnlijk aanvoelen, maar na een paar weken heb ik daar geen last meer van.

En zoals Maarten S. ooit zei, omdat vrouwen meer zenuwuiteinden op het zitgedeelte hebben dan mannen, hebben de mannen makkelijk praten mbt zadelpijn ;-) .

Succes!

Ieke

door: swissmoped op 2011-06-22 18:02:04

ISM Zadel en weg zijn de problemen.

swissmoped

door: Rinus op 2011-06-22 22:43:24

[="Ieke"]
5. Maar de soort fietsbroek wil ook duidelijk verschil maken, net zoals het soort dameszadel. Kwestie van proberen. Mijn dikke kont zit het lekkerst op een Selle Transam Lady zadel icm Giordana of Ultima damesbroek. Maar met jouw zitbotten kan dat weer heel anders in elkaar zitten. Kwestie van uitproberen helaas.
+1 en laat ik hier dan toch maar eens 'off topic' reageren :lol:
De laatste keer viel het anders nogal mee hoor Ieke, jammer dat je er niet bij was bij WP ;-)

'on topic', bij mij doet het na zo'n 125 km ook altijd 'zeer', ik heb bij lange tochten altijd een heel klein blikje met vaseline onderin m'n achterzak zitten. Als ik door m'n proviand ben kan ik er meestal zó bij.

Als je dan je 'schrale kont, muts... :oeps: dan ff stiekem in kan smeren is dat toch prettig de resterende kilometers ;-)

Rinus

door: Goudhaantje op 2012-09-04 21:21:30

Wellicht al een oud topic, maar wil hier graag als nieuw vrouwelijk forum lid nog een reactie toevoegen. Genoeg mannen, zonder specifieke kennis, die ondertussen hebben gereageerd. Ik weet niet of de topic starter zelf nog op de fiets zit of dat het probleem inmiddels is opgelost, maar hierbij mijn ervaringen.
1) Goede broek, ik heb zelf Assos broeken (fantastisch)
2) Scheren, daar waar nodig
3) Vaseline, indien gewenst, na het fietsen
4) Bij gebruik van tampon: touwtje goed 'opbergen'
5) Veel kilometers maken!!!
6) Niet zeuren, het hoort er soms bij (net als overige pijntjes)

Goudhaantje

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging