Ziekenboeg II

Topic gesloten, alleen lezen

2882 berichten ...

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: who cares op 2022-05-30 19:54:43

[=Proeme post_id=503132 time=1653926684 user_id=40100] https://www.wielertoerist.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=21949&p=503104&hilit=vandaag#p503104

de trots op die prestatie wordt nog een beetje groter, want blijkbaar heb ik dat gefietst met corona in mijn lijf...

nu in elk geval tot en met vrijdag verplicht binnen zitten. Daarna moeten we maar zien hoe mijn lijf reageert. Elfstedentocht maandag lijkt me wat te enthousiast...
Of opgelopen afgelopen zaterdag ???

Nieuwe poll opvoeren

who cares

Ziekenboeg II

door: Alexander op 2022-05-30 20:05:38

Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn prestaties hoog zijn vlak voor een ziektebeeld.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Ziekenboeg II

door: Proeme op 2022-05-30 20:27:29

[="who cares" post_id=503134 time=1653933283 user_id=116] Of opgelopen afgelopen zaterdag ???
nee, mijn vrouw was vrijdag al positief.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Proeme op 2022-05-30 20:28:09

[=Alexander post_id=503135 time=1653933938 user_id=64] Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn prestaties hoog zijn vlak voor een ziektebeeld.
de mijne juist niet. Meestal voel ik aan het sporten wel aankomen dat ik zie ga worden.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Alexander op 2022-05-30 21:03:31

[=Proeme post_id=503137 time=1653935289 user_id=40100]
[=Alexander post_id=503135 time=1653933938 user_id=64] Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn prestaties hoog zijn vlak voor een ziektebeeld.
de mijne juist niet. Meestal voel ik aan het sporten wel aankomen dat ik zie ga worden.
Het gaat om het moment daarvoor.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Ziekenboeg II

door: Proeme op 2022-05-30 21:21:20

ja, precies. Als sporten voor geen meter gaat, terwijl ik me wel fit voel, betekent dat vaak dat ik 2 dagen later ziek word.

Die 2 dagen klopt. Het "voor geen meter" klopt niet.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Wombcat op 2022-05-30 22:31:26

[=Proeme post_id=503140 time=1653938480 user_id=40100] ja, precies. Als sporten voor geen meter gaat, terwijl ik me wel fit voel, betekent dat vaak dat ik 2 dagen later ziek word.

Die 2 dagen klopt. Het "voor geen meter" klopt niet.
Heb ik inderdaad ook vaak gehad. Overigens laatst ook nog daags voor de toertocht die ik met je zou fietsen en ik afgezegd had vanwege de weersvoorspelling (die uiteindelijk meeviel). Die zaterdag voelde ik me niet meer helemaal OK, en 's zondags had ik koorts. Dus wat dat betreft wel goed dat ik de zaterdag niet 150 km was gaan fietsen, dat was vast geen succes geweest.

En voor jou nu beterschap gewenst.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: arnofiets op 2022-06-03 08:29:56

Ik googlede op longembolie en fietsen en kom op ons eigen forum terecht! Vorige week werd ik getroffen door een dubbelzijdige longembolie. Tijdens een autorit voelde ik me steeds beroerder, heftige pijn in mijn rechter ribbenkast. Iedere ademhaling deed helse pijn. Ik ben met een ambulance naar de spoedeisende hulp gebracht en daar constateerden ze longembolie. Ik vermoed dat dit al langer sluimerde, sinds anderhalve maand had ik pijntjes in mijn rechterflank. En sinds december een liesblessure. Ik wil goed uitzoeken of dat er mogelijk iets mee te maken had. De longarts in Leeuwarden (ik begeleidde die dag mijn vrouw en haar team bij de elfstedenroeimarathon) dacht dat het er allemaal niets mee te maken heeft, maar was gehaast, luisterde niet en ongeïnteresseerd :-(
En nu toch maar op vakantie gegaan, maar zonder fiets, aan de voet van de Grand Colombier ;-) Ik voel me wel goed maar ik ben snel buiten adem. Bloedverdunners moeten het verder oplossen. Mooi revalidatie doel, volgend jaar terug komen en dan op fietsen!

Nieuwe poll opvoeren

arnofiets

Ziekenboeg II

door: Proeme op 2022-06-03 08:49:13

ai, da's best even schrikken lijkt me...

fijn dat je je wel goed voelt, maar doe rustig aan! Sterkte met je herstel!

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Pino op 2022-06-03 09:14:34

Sterkte!

Kun je vanaf de top van de Grand Colombier zo der te hijgen en sterren te zien naar de Alpen kijken. Nog meer leuks daar om zonder fiets te bekijken.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Bas op 2022-06-03 09:33:05

[=arnofiets post_id=503200 time=1654237796 user_id=809] Ik googlede op longembolie en fietsen en kom op ons eigen forum terecht! Vorige week werd ik getroffen door een dubbelzijdige longembolie. Tijdens een autorit voelde ik me steeds beroerder, heftige pijn in mijn rechter ribbenkast. Iedere ademhaling deed helse pijn. Ik ben met een ambulance naar de spoedeisende hulp gebracht en daar constateerden ze longembolie. Ik vermoed dat dit al langer sluimerde, sinds anderhalve maand had ik pijntjes in mijn rechterflank. En sinds december een liesblessure. Ik wil goed uitzoeken of dat er mogelijk iets mee te maken had. De longarts in Leeuwarden (ik begeleidde die dag mijn vrouw en haar team bij de elfstedenroeimarathon) dacht dat het er allemaal niets mee te maken heeft, maar was gehaast, luisterde niet en ongeïnteresseerd :-(
En nu toch maar op vakantie gegaan, maar zonder fiets, aan de voet van de Grand Colombier ;-) Ik voel me wel goed maar ik ben snel buiten adem. Bloedverdunners moeten het verder oplossen. Mooi revalidatie doel, volgend jaar terug komen en dan op fietsen!
Zo daar zul je van geschrokken zijn. Veel sterkte en beterschap!

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Alwin op 2022-06-03 09:33:48

Sterkte! Die Grand Colombier is er volgend jaar ook nog. Kun je nu mooi alvast verkennen.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: MEG op 2022-06-03 10:37:08

Dat is heftig. En een flinke klap voor iemand die zo verschrikkelijk veel sport. Sterkte met het herstel.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Alexander op 2022-06-03 10:43:49

Sterkte!

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Ziekenboeg II

door: gios op 2022-06-03 16:44:08

Beterschap Arno

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Rinus op 2022-06-08 20:35:47

Beterschap Arno.
Heb dit enkele jaren geleden ook meegemaakt en dat was geen leuke periode. Maar wel goed en verrassend snel hersteld en met juiste medicijnen nu weer behoorlijk aan het fietsen.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Rob T op 2022-06-08 23:31:59

Dat moet schrikken geweest zijn Arno. Hoop dat je goed hersteld. Beterschap.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: arnofiets op 2022-06-09 08:21:16

[=Rinus post_id=503289 time=1654713347 user_id=44] Beterschap Arno.
Heb dit enkele jaren geleden ook meegemaakt en dat was geen leuke periode. Maar wel goed en verrassend snel hersteld en met juiste medicijnen nu weer behoorlijk aan het fietsen.
Dat is goed om te horen!
Bedankt allemaal voor de steun.

Nieuwe poll opvoeren

arnofiets

Ziekenboeg II

door: concorde op 2022-06-09 17:59:34

Beterschap!
En geniet van je vakantie.

Nieuwe poll opvoeren

concorde

Ziekenboeg II

door: arnofiets op 2022-08-23 10:45:01

Nu, 2,5 maand later gaat het een stuk beter. Nog wel een fikse Corona besmetting tussendoor, die me kortademiger en moeier maakte dan de longembolie zelf. Trainen gaat steeds beter, al moet ik wel doseren. Dit weekend voor het eerst sinds eind mei weer flink intensief gesport (D3) in een training 1/8 triathlon en dat verteerde ik goed. Een beetje doortrainen en hopelijk weer fit de schaatsbaan op!

Nieuwe poll opvoeren

arnofiets

Ziekenboeg II

door: Alwin op 2022-08-26 11:41:29

Ik ben bang dat ik me hier moet gaan melden. Ik heb al heel lang last van een 'snapping hip' maar ik had er op de fiets eigenlijk nooit last van. Sinds RaR is dat echter wel anders. Bijna elke rit heb ik wel dat mijn heup knakt met een behoorlijke pijnscheut. Even rustig aan doen en m'n heup masseren zorgt ervoor dat het vervolgens wel weer gaat maar het is dan wachten tot het weer fout gaat. Ik ga maar contact opnemen met het sportmedisch centrum van het JBZ om hier naar te laten kijken want zo is het niet fijn fietsen....

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Alexander op 2022-08-26 12:51:33

Intussen is duidelijk geworden waar mogelijk de pijn vandaan komt in mijn schouder. Volgens een echo is er sprake van kalkafzetting in de schouder, precies bij de pees die er voor zorgt dat je arm naar boven en naar achteren kan. Met behulp van shockwave is de hoop dat deze kalkafzetting zal verdwijnen.

Nieuwe poll opvoeren

Alexander

Ziekenboeg II

door: Rob T op 2022-08-26 16:01:24

[=Alwin post_id=503817 time=1661506889 user_id=3] Ik ben bang dat ik me hier moet gaan melden. Ik heb al heel lang last van een 'snapping hip' maar ik had er op de fiets eigenlijk nooit last van. Sinds RaR is dat echter wel anders. Bijna elke rit heb ik wel dat mijn heup knakt met een behoorlijke pijnscheut. Even rustig aan doen en m'n heup masseren zorgt ervoor dat het vervolgens wel weer gaat maar het is dan wachten tot het weer fout gaat. Ik ga maar contact opnemen met het sportmedisch centrum van het JBZ om hier naar te laten kijken want zo is het niet fijn fietsen....
Dat lijkt me erg vervelend. Ik hoop dat ze snel vinden waar het door komt en dat de behandeling zal aanslaan.

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: vinc op 2022-08-27 06:45:47

Beterschap en een goed en snel herstel Alwin en Alexander!

Nieuwe poll opvoeren

Ziekenboeg II

door: Watergeus op 2022-08-29 21:40:22

Ben de ziekenboeg nauwelijks in geweest en er inmiddels alweer bijna uit. Afgelopen donderdag ineens een over de weg schietend jochie dat aan het rotzooien was met zijn vriendjes in de berm. Geen tijd om te reageren en daar vloog Koos in een wijde boog door het zwerk. In die vlucht van een halve seconde gingen al die ellendige vorige momenten in mijn leven voorbij: krakende botten, ambulances en slapeloze nachten van het asfaltexceem. Gelukkig bleef het dit keer beperkt tot wat kneuzingen, een plekje op mijn knie en een oppervlakkige schaafwond op mijn heup. Materiële schade slechts een gescheurde koersbroek en slagje in het achterwiel waarmee ik het CTWT Vlaanderenweekend nog wel aandurfde.

Maar mijn nek, kwetsbare rug (herniaverleden) en problematische schouder (5 eerdere sleutelbeenbreuken) vertellen me dat ik dit soort grappen niet teveel meer moet uithalen, dat gaat ooit het einde van mijn fietscarriere betekenen.

Betrapte mezelf tevens op de nare gedachte dat dat rotjochie van een jaar of 14, die alleen met veel moeite en hulp van de politie zijn gegevens beschikbaar stelde, de volgende keer maar eens een vrachtauto tegen moet komen in plaats van een kwetsbare fietser.

Nieuwe poll opvoeren

Watergeus

Nog geen lid!

Meld je dan nu aan als CTWT lid.

Of registreer je als vriend van de vereniging, en doe actief mee op ons forum

Registeer als vriend van de vereniging