Tinteling in de voet
door: gr fransen op 2009-02-05 21:15:08
Men meet staande de drukpunten.
Die drukpunten komen totaal niet overeen met de drukpunten tijdens het fietsen.
Kijk eens op
60 berichten
Men meet staande de drukpunten.
Die drukpunten komen totaal niet overeen met de drukpunten tijdens het fietsen.
Kijk eens op
Heb net even rondje gefietst om het een en ander thuis te brengen.
Ik heb het idee dat het vanuit mijn bovenbenen/billen komt en doortrekt naar onder.
Kan het ook aan het zadel liggen? of de stand ervan?
Rug? SI-gewricht? Een keer een lokale Manueel Therapeut consulteren (kan zonder verwijzing van huisarts tegenwoordig)?[="Erwin_Draaijer"]
Bedankt weer voor tips.
Ik heb het idee dat het vanuit mijn bovenbenen/billen komt en doortrekt naar onder.
Naar mijn ervaring hebben zooltjes totaal geen effect, behalve dan tussen de oren.[="gr fransen"]
Die zooltjes hebben geen effect.
Men meet
Die drukpunten komen totaal
Kijk eens op
Bij spd pedaaltjes heb ik ook last van mijn voeten, bij lookpedalen geen.
Een tijdje terug had ik ook last van de spieren op het scheenbeen. Dit uitte zich in een zeurende pijn in de enkel. Later straalde deze pijn ook door naar boven.
Andere auto misschien? Of langer in auto voor het werk. Ik had het van het continu omhoog houden van de voet op het gaspedaal.
misschien wel een idee bedankt![="Tim"]
Rug? SI-gewricht? Een keer een lokale Manueel Therapeut consulteren (kan zonder verwijzing van huisarts tegenwoordig?[="Erwin_Draaijer"]
Bedankt weer voor tips.
heb nu de volgende dingen geprobeerd: Zadel hoger/lager, zadel naar voren/achter, andere schoenen, drie soorten pedalen, plaatjes versteld. Het zit voor in mijn tenen, rechts wat meer dan links.
Ronald stuurt mij nu de speciale zooltjes op, dus dat is eigenlijk mijn laatste optie...
als iemand nog advies/tips heeft graag, ik zit er haast doorheen
nee, ik heb geen andere opties. Sterkte er mee
haha bedankt voor je motiverende woorden [="pct"]
er zit voor jou niets anders meer op dan de fiets aan de kant te smijten en een echter sport op te zoeken
nee, ik heb geen andere opties. Sterkte er mee
Sporten zat gedaan, waarvan voetbal veld/zaal nog steeds, nooit last gehad van blessures.
In elk geval bedankt allemaal..
Ronald heeft mij de specialized zooltjes opgestuurd, deze ga ik het weekend even proberen. Ze passen perfect in mijn shimano schoenen. Heb net als test even mijn schoenen (zonder plaatjes
Nu heb ik adidas race schoenen geprobeerd, maar ook die zitten mij vooraan voor mijn gevoel te strak. Is er een merk/type schoen voor de wat bredere voeten?
Ik wil mijn probleem gewoon voor het voorjaar traceren
Specialized, Northwave, Decathlon.[="Erwin_Draaijer"]
Is er een merk/type schoen voor de wat bredere voeten?
Volgens mij staat Shimano ook wel bekend als schoen voor de wat bredere voet. Ik heb zelf ook brede voeten en Shimano schoenen bevallen prima. Is de maat van je fietsschoen wel minimaal 1 maat groter dan van je normale schoenen?[="Ronald"]
Specialized, Northwave, Decathlon.[="Erwin_Draaijer"]
Is er een merk/type schoen voor de wat bredere voeten?
Ja maar ja maar, als dat zo duidelijk is waarom probeer je dan eerst andere dingen uit? Ik schijn ook voor fietsschoen begrippen brede voeten te hebben en als die schoenen te krap zijn van voren vergeet dan maar alles! Ik heb zelf de specialized pro race en dat gaat, welliswaar natuurlijk 'n maatje groter. Shimano is over het algemeen ook wat breder, ik heb daar nu de winterschoen van maar die geweldige Northwave winterschoenen heb ik aan KarinV gegeven gewoon omdat ze van voren te krap waren. Het schijnt dat sidi-Mega ook breder is. Ik heb het nooit kunnen uitproberen want bij mij in de buurt hebben ze die dingen niet op voorraad.[="Erwin_Draaijer"]
Toch voelt ook dat niet goed, het zit vooraan gewoon te krap bij mijn tenen, en ik denk dat vanuit daar de tinteling in mijn voet komt die vervolgens door trekt naar mijn benen.
omdat het niet heel duidelijk is, want ik heb die schoenen uiteraard gekocht, omdat ze toen op dat moment voor mijn gevoel goed zaten. In het begin had ik hier ook totaal geen last van. Dit is pas iets van de afgelopen twee maanden, vandaar dat ik aan het proberen geslagen ben. Bedankt voor je reactie ik zal eens even kijken... en proberen![="henkv"]
Ja maar ja maar, als dat zo duidelijk is waarom probeer je dan eerst andere dingen uit? Ik schijn ook voor fietsschoen begrippen brede voeten te hebben en als die schoenen te krap zijn van voren vergeet dan maar alles! Ik heb zelf de specialized pro race en dat gaat, welliswaar natuurlijk 'n maatje groter. Shimano is over het algemeen ook wat breder, ik heb daar nu de winterschoen van maar die geweldige Northwave winterschoenen heb ik aan KarinV gegeven gewoon omdat ze van voren te krap waren. Het schijnt dat sidi-Mega ook breder is. Ik heb het nooit kunnen uitproberen want bij mij in de buurt hebben ze die dingen niet op voorraad.[="Erwin_Draaijer"]
Toch voelt ook dat niet goed, het zit vooraan gewoon te krap bij mijn tenen, en ik denk dat vanuit daar de tinteling in mijn voet komt die vervolgens door trekt naar mijn benen.
[]Tintelingen in de voet kan ook komen door een te breed zadel voor jouw zitpositie (bij een sportieve zit, kantelt je bekken en is een smaller zadel gewenst). Misschien is de voorkant van je zadel te breed of staat het zadel te ver naar voren. Dan wordt ischiadicus-zenuw (als ik het goed schrijf) afgekneld en die loopt naar je voet.
Met specialized zooltjes gefiets, tot noch toe zonder resultaat. Tintelingen blijven voort bestaan.
Grotere bredere wieler schoenen aangehad, en ook dit mocht helaas niet helpen.
Na nog een keer rustig fietsen en goed proberen te plaatsen, waar de prikkelingen dan wel vandaan komen lijkt het nu vanuit billen/bovenbeen te komen. Heb ook al zadel geprobeerd dit hielp helaas ook niet. Heb dus nu maar een afspraak gemaakt bij sport medisch centrum, hopelijk kunnen ze daar iets voor me betekenen. Het lijkt voor als nog uit mijn billen te komen, als iemand hier nog tips voor heeft graag.
Erwin, ik kan me niet langer inhouden... [="Erwin_Draaijer"]
Update;
Met specialized zooltjes gefiets, tot noch toe zonder resultaat. Tintelingen blijven voort bestaan.
Na nog een keer rustig fietsen en goed proberen te plaatsen, waar de prikkelingen dan wel vandaan komen lijkt het nu vanuit billen/bovenbeen te komen. Heb ook al zadel geprobeerd dit hielp helaas ook niet. Heb dus nu maar een afspraak gemaakt bij sport medisch centrum, hopelijk kunnen ze daar iets voor me betekenen. Het lijkt voor als nog uit mijn billen te komen, als iemand hier nog tips voor heeft graag.
De kans dat het in je schoenen, zooltjes, plaatsjesafstelling, zadelstand etc zit is inmiddels toch wel klein geworden nietwaar?? Dadelijk is je seizoen voorbij...
a.s dinsdag heb ik afsrpaak in sport medisch centrum [="Tim"]
Erwin, ik kan me niet langer inhouden... [="Erwin_Draaijer"]
Update;
De kans dat het in je schoenen, zooltjes, plaatsjesafstelling, zadelstand etc zit is inmiddels toch wel klein geworden nietwaar?? Dadelijk is je seizoen voorbij...
2 weken kuiten lopen rekken en strekken, resultaat vandaag, nergens last van!!!!!!
Geen prikkende voeten, tintelingen of wat dan ook
maar ben erg blij met het resultaat! A.s dinsdag staat afsrpaak met medisch sport adviseur nog wel, om alles uit te sluiten enzo.
bedankt allemaal
Een geïrriteerde zenuw geneest niet in een paar dagen maar doet er wel weken over.
Niks ernstigs te vinden in ieder geval, alles was recht en het bloed stroomde goed door.
Als advies mee gekregen goed te gaan rekken, vooral mijn onderrug en bekken.
Een afspraak bij de chiropracticum maken, was ook nog een optie. Deze zal dan mijn onderrug en bekken
los kunnen kraken, of in ieder geval een poging daar toe doen.
Ik start maar met de meegekregen oefeningen!
Iedereen hier bedankt voor hulp en advies
Registeer als vriend van de vereniging |